Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Iveta Adamová Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMuListnáče – kruhovitě pórovité - procvičování Stupeň a typ vzděláváníStřední vzdělávání s výučním listem, 2. ročník Vzdělávací oblastMateriály Vzdělávací obor33 – 56 – H/01 Tematický okruhDřeviny v dřevozpracujícím průmyslu Druh učebního materiáluVýukový materiál Cílová skupinaŽák, 2. ročník Anotace Žáci se naučí rozdělit domácí dřeviny, poznávat je podle listů a textury v řezu. Dovedou popsat vlastnosti a použití jednotlivých dřevin v praxi. Vybavení, pomůckyHerbář listů stromů, vzorky dřevin v řezu Klíčová slova List, kůra, dřevin y, póry, vlastnosti, použití Datum LISTNÁČE – KRUHOVITĚ PÓROVITÉ – PROCVIČOVÁNÍ
LISTNÁČE – KRUHOVITĚ PÓROVITÉ- PROCVIČOVÁNÍ POZNEJ DŘEVINY 2
LISTNÁČE – KRUHOVITĚ PÓROVITÉ- PROCVIČOVÁNÍ 3
4
5
6
7
LISTNÁČE- KRUHOVITĚ PÓROVITÉ – PROCVIČOVÁNÍ 8
LISTNÁČE – KRUHOVITĚ PÓROVITÉ- PROCVIČOVÁNÍ Které kruhovitě pórovité dřeviny jsou jádrové? Ze které dřeviny se vyrábí sudy? Pod názvem křemelák se skrývá? Která dřevina má na radiálním řezu kropenatost? U které dřeviny se vyskytují zrcadélka? Která dřevina má nazelenalou barvu jádra? Ze které dřeviny se vyrábí sportovní potřeby? 9
ZDROJE A PRAMENY Zdeňka KŘUPALOVÁ, Nauka o materiálech pro 1. a 2. ročník SOU učebního oboru truhlář, dotisk, Praha: Sobotáles, 2003, DT 691 (075.3), 240 stran, ISBN Obrázky - vlastní archiv autora 10