P r o c e n t a % II. Procentová část Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Advertisements

Závěrečné opakování Matematika 3.ročník.
Několikrát méně, nácvik.
Procenta Výpočet počtu procent
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Trojčlenka a procenta Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta 1 VY_42_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :
Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve.
STATISTIKA Zdeňka Hudcová.
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_151_Násobíme,dělíme 7- slovní úlohy AUTOR: Jana Dzubáková.
Matematika a její aplikace
VARIACE S OPAKOVÁNÍM Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_573_PŘEVODY_JEDNOTEK_OBSA HU Téma: OPAKOVÁNÍ.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
PROCENTA % % % 7. ročník ZŠ Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
P r o c e n t a % I. Ú v o d Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
Procenta.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
OPAKOVÁNÍ NA ZÁVĚREČNOU PÍSEMNOU PRÁCI 7.ROČNÍK Procenta Zlomky Čtyřúhelníky.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_076.MAT.01 Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET.
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
Procenta – obchod VY_42_INOVACE_33_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
ProcentaProcenta VY_32_INOVACE_048_Procenta Procenta Autor: Ing. Janeček Jaroslav.
OBSAH KRUHU MARKÉTA LIŠKOVÁ. Odvození vzorce rozdělíme kruh na větší počet stejných částí.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Procentová část, základ, počet procent Kolik ušetříme na slevách? Splníme.
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_10 Procenta.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Složené.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová SLOVNÍ ÚLOHY.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Výpočty s odmocninami.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Procenta. Základní pojmy procento % základ z procentová část č počet procent p.
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Číslo a název projektu: CZ /1. 5
II. část – Části kruhu a kružnice,
Úroky - samostatná práce
Řešení slovních úloh rovnicemi
Převody jednotek obsahu
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Výpočty rezistorů 1. příklad: Vypočítej výsledný odpor rezistorů zapojených za sebou. R1 R2 R3 R4 R7 R6 R5 R1 = 100 Ω R2 = 50 Ω R3 = 25 Ω R4 = 75 Ω R5.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Řešení slovních úloh rovnicemi
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Autor: Ing. Jitka Michálková
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Sčítání a odčítání desítek do 100
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výpočty v rovinných obrazcích
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
M-Ji-CU053-Slovni_ulohy_se_zlomky
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_12_procento
Procenta Výpočet počtu procent.
Transkript prezentace:

P r o c e n t a % II. Procentová část Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK

Základ – celek, původní stav, má vždy 100 %, značka z Procentová část – část ze základu = celku, značka č Počet procent – udává, o kolik procent se jedná, značka p Základní pojmy

1. Výpočet přes 1% Kolik je 48% z 900? 100% % z 900……………..900 : 100= 9 48% z 900……………48. 9= 432

12% z % z % z 90 40% z % z 500 = 60 20% z 1200=240 3% z 90=2,7 40% z 800=320 Příklady k procvičení: Vypočtěte: a) 17 % z 450 Kč b) 26,8 % z 245,12 m 2 c) 231 % z 245 hl d) 0,03 % z 0,0126 km e) 111 % z 0,42 l f) 2,45 % z 561 cm g)55 % z jablek h) 0,1 % z 742 hl i) 3,4 % z 12 Kč j) 57,4 % z 5,56 mm

2. Výpočet pomocí trojčlenky X x= :100 x= 97,5 = Urči 15% z % …………… % ………….. X

175,95 296,4 429,24 1, ,95 68,88 23% z %ze % z % z 4,32 43% z % z 56 Procvičení: Při výpočtech použij kalkulačku. VÝSLEDKYVÝSLEDKY

3. Výpočet pomocí vzorce Urči 15% z 500. Základ ……………… Počet procent ……….. 15 % Procentová část …….. č

15 % z % ze % z % z % z % z % ze 300 Procvičení (včetně výsledků): používej kalkulačku 15 % z 500 = % ze 200 = 64 66% z 1000 = 660 8% z 50 =4 120% z 2000 =2400 6% z 600 =36 12% ze 300 =36

4. Postup při řešení slovních úloh:  Pozorně přečíst.  Určit, čeho se týká, co je základ, počet procent, procentová část.  Sestavit přehledný zápis – procenta pod sebe, ostatní objekty pod sebe.  Zvolit postup výpočtu.  Vytvořit rovnici, zapsat vzorec, …  Určit výsledek.  Odpovědět na otázku.

Ve škole je celkem 150 žáků, z toho je 46% dívek. Kolik dívek školu navštěvuje? 100% ……………… % …………………X x x = 69 Školu navštěvuje 69 děvčat. Slovní úloha č. 1: =

Pat a Mat vysázeli 600 stromků, z nichž 26% byly jabloně. Kolik jabloní vysázeli? 100% ………………600 26% …………………x x x = 156 Pat a Mat vysázeli 156 jabloní. Slovní úloha č. 2: =

45% z % z % z % z % z % z % z 5 58% z 0,87 Vypočítej s pomocí kalkulačky: Zkontroluj si výsledky: 45% z 657=295,65 28% z 453=126,84 16% z 987=157,92 26% z 543=141,18 321% z 65=208,65 115% z 964=1108,6 24% z 5=1,2 58% z 0,87=0,5046

Konec druhé části.