P r o c e n t a % I. Ú v o d Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Procenta Výpočet procentové části
Advertisements

* Procenta Úvod Matematika – 7. ročník *
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Procenta.
Trojčlenka a procenta Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Číslo hodiny: PROCENTA Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová v programu MS PowerPoint ZŠ Benešov Karlov 7. ročník ZŠ.
- VYJADŘUJÍ ČÁST Z CELKU - PŘIČEMŽ CELEK JE VŽDY 100 %
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
Znalostio zlomcích.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
* Výrazy s proměnnými Matematika – 8. ročník *
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
Příprava na čtvrtletní písemnou práci
Matematika a její aplikace
ČÍSLOVKY Druhy číslovek a jejich užití 6. ročník.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Pozor, čárka I..
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Příprava na čtvrtletní písemnou práci
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
P r o c e n t a % II. Procentová část Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Procenta.
P ROCENTA M GR. P ETRA T OBOŘÍKOVÁ. Procenta slouží k vyjádření části celku, stejně jako zlomek nebo desetinné číslo Je-li p reálné číslo, pak jedno procento.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_076.MAT.01 Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum :květen 2012  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
ProcentaProcenta VY_32_INOVACE_048_Procenta Procenta Autor: Ing. Janeček Jaroslav.
Zlomky a procenta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R17_ Procento TEMA: Matematika 7. ročník.
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_10 Procenta.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
PROCENTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_506_PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ Téma: PROCVIČOVÁNÍ PÍSEMNÉHO.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Procenta. Základní pojmy procento % základ z procentová část č počet procent p.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Jméno autora výukového materiálu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Procento Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
celková hmotnost roztoku
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Procenta - úvod Název : VY_32_inovace_01 Matematika – procenta úvod
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_12_procento
Procenta Výpočet počtu procent.
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
35 PROCENTA.
1. 7 Procenta.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Transkript prezentace:

P r o c e n t a % I. Ú v o d Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK

Zápis např. „45 %“ (45 procent) je ve skutečnosti jenom zkratkou pro zlomek 45/100, tzn. desetinné číslo 0,45. Jméno pochází z per cento, znamenajícího na sto. Procenta jsou způsobem, jak vyjádřit část celku (setiny, tzn. zlomek) pomocí celého čísla. Procento - úvod

1. Procento Zápis např. „35 %“ (35 procent) je ve skutečnosti jenom zkratkou pro zlomek 35/100, tzn. desetinné číslo 0,35. Procenta obvykle označují nějakou relativní část z celku, přičemž celek jako takový se vyjádří jako 100 %. Procenta se dají vždy přepsat do tvaru zlomku nebo desetinného čísla. Kde se setkáme s % ? 33% voličů hlasovalo pro návrh …Nezaměstnanost dosáhla 8,5 %, Poskytujeme slevu 25 % na ….Hypotéční úrok je 4,8 %

Slovem procento označujeme 1/100 z celku. Celkovému množství, ze kterého vycházíme, říkáme základ. Základ tvoří např. všichni žáci školy původní cena zboží plán výroby ve firmě, atd. 1% z celku= 0,01 z celku= 1/100 z celku

Jak určit 1 %? Protože je 1 % jednou setinou základu, tedy 1/100 ze základu, stačí základ vydělit stem. 1 % ze 600 dětí………….600 : 100 = 6 1% ze 600 dětí je 6 dětí.

Určete 1% z 800 Kč. 100 % Kč 1 % X X= : 100 X= 8 Kč K určení 1 % lze použít i trojčlenku : Urči : 1% z 280= 1% z 1234= 1% z 13= 1% z 6= 1% z 0,78= 1% z 0,012= Kontrola výsledků: 1% z 280=2,8 1% z 1234=12,34 1% z 13=0,13 1% z 6=0,06 1% z 0,78=0,0078 1% z 0,012=0,00012

2. Zlomky - Procenta Celek má 100 setin, základ má 100 procent. 1= =100% 50%=50/100=1/2 25% = 25/100 =1/4 20% = 20/100 = 1/5 10% = 10/100 = 1/10 5% = 5/100 = 1/20 K zapamatování: Určit, jaká zlomková část je: 30% 60% 75% 80% 35% 24% ZAPAMATUJEŠ SI TO ??? Výsledky

3. Procenta - Zlomky Jaká je souvislost mezi procenty a zlomky? Procenta: Celek s jmenuje základ a má 100%. Zlomek: Celek se jmenuje celek a má 100 setin. Polovina celku je: 100%:2=50% Čtvrtina celku je: 100% :4=25% = =

Zkus vymyslet, kolik procent je: 7/10 = 4/5 = 3/20 = 3/2 = 5/4 = Máš to stejně? 7/10= 7. 10=70% 4/5= 4. 20=80% 3/20= 3. 5=15% 3/2= 3. 50=150% 5/4= 5. 25=125%

4. Procenta – Desetinná čísla Jaká je souvislost mezi procenty a desetinnými čísly? 1% je jedna setina, tedy v desetinných číslech 0,01. 3% jsou tři setiny, tedy 0,03. 45% je čtyřicet pět setin = 0,45 99% je devadesát devět setin, tedy 0,99. 84%ze základu= 84 setin=0,84 ze základu 153%ze základu=153 setin=1,53 ze základu 3%ze základu=3 setiny= 0,03 ze základu Neboli:

A teď to zkus sám : Kolik procent ze základu je: 0,57 0,34 0,06 0,002 1,6 2,4 Správné výsledky Kolik procent ze základu je: 0,57=57% 0,34=34% 0,06=6% 0,002=0,2% 1,6=160% 2,4=240%

Takhle by to mělo vypadat: 30%=30/100=3/10 60%=60/100=6/10=3/5 75%=75/100=3/4 80%=80/100=8/10=4/5 35%=35/100=7/20 24%=24/100=6/25 ZPÁTKY

Konec první části.