Symbolismus.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekce zrození moderní ženy do umění secesně-symbolistního hnutí
Advertisements

VY_32_INOVACE_ČJPS20660BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
O GALERII CHODBA ● na Katolické gymnázium Třebíč působí od roku 2000 ● založena s cílem vzdělávat a kultivovat studenty školy ● výstavy českých i zahraničních.
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
ČESKÝ IMPRESIONISMUS 90. léta 19. století.
Přelom 19. a 20. století ve světové literatuře
SYMBOLISMUS konec 19. století
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
NOVÁ FIGURACE SOUČASNÉHO UMĚNÍ
13. MO Moderní umělecké směry z konce 19. stol
5. Nástin historického vývoje RD
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Prokletí básníci 1 Mgr. Jitka Polišenská.
Osobnosti národního obrození
JMÉNO AUTORA: MGR. HANA BOHÁČOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_12_INOVACE_32_CJL_L ROČNÍK: III. ČESKÝ JAZYK A LITERATURA VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
JAN ZRZAVÝ český malíř, grafik, ilustrátor a scénograf, významný představitel české výtvarné avantgardy nastupující začátkem 20. stol ,
František Hrubín Jan Musil.
VY_III/2_INOVACE_87_František Hrubín
Impresionisté figurativního malířství
Česká kultura 19. století.
Česká kultura.
Symbolismus Název školy
Česká moderna - výklad (9. roč.)
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE - Verlaine, rimbaud…
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
SYMBOLISMUS Jiří Salajka
Karel a Josef Čapkovi.
Téma: KULTURA A VĚDA V PRVNÍ REPUBLICE Předmět: Dějepis
Myšlenková ouvertura dvě latinská rčení – dvě myšlenkové cesty
Surrealismus.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Vypracoval: Jaroslav Rezek a Vojtěch Koza. * Narozen: 5.listopadu 1890 Vadín (Okrouhlice u Havlíčkova Brodu) * 12.října 1977 v Praze byl český malíř,
Evropské umění počátku 20. století
SECESE.
SYMBOLISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Literární moderna 8. ročník Literární moderna Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české.
SYMBOLISMUS 2 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
SYMBOLISMUS 1 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE
Česká literatura konce 19. století  Časopis Moderní revue – dekadenti (Jiří Karásek ze Lvovic) Karel Hlaváček  Manifest České moderny Josef Svatopluk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_04.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
SPOLEČENSKÉ A HISTORICKÉ POZADÍ konec 19. století ve znamení ve znamení velkých změn vede ke katastrofickým představám, chaos, dezorientaci rychlé životní.
SYMBOLISMUS Skupina Nabis Představitelé: Gustav MOREAU Pierre Puvis de CHAVANNES Odilon REDON Arnold B ÖCKLIN Maurice DENIS Pierre BONNARD Edvard MUNCH.
Česká moderna Václav Špála. Úvod do doby Doba prokletých básníků. Nová generace, nastupující v 90. letech 19. století, se odklonila od lumírovců a ruchovců.
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY NA PŘELOMU 19. A 20. STOLETÍ - 2
Malířství duše Edvarda Muncha
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_14_Kultura za první republiky
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Renesance a humanismus
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
Křivonosková Kateřina
Literatura 19. a 20. století VY_32_Inovace_19SJ - 1
Esej Z fr. essayer, zkoušet. Literární žánr, jehož účelem není hluboce vyčerpávajícím způsobem analyzo-vat dané téma. Namísto vědeckého výkladu usiluje.
Kultura v předválečném Československu
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Secese - malířství Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
BAROKO významní představitelé
Literatura na přelomu století
Kritický realismus - úvod
Transkript prezentace:

Symbolismus

Symbolismus Vznikl jako reakce na naturalismus v literatuře a impresionismus v malířství Se symbolismem jsou spojeni i spisovatelé a dramatici (Charles Baudelaire, Otokar Březina) Do umění se vnesla imaginace, obrazotvornost, metafora Vnější svět se skládá z mnoha symbolů

Představitelé G. Moreau – olej „Zjevení“

Představitelé O. Redon Dílo: „Zavřené oči“

Symbolismus v Čechách Jan Preisler Dílo: „Černé jezero“ „Pohádka

Vojtěch Preissig - grafik

František Bílek Sochař Dílo: „Kristus“ „Slepci“

Jan Zrzavý malíř Dílo: „Přítelkyně“ Podobizna Jana Zrzavého