Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0349 Šablona : III/2VY_32_INOVACE_256.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽAHAVCI kmen.
Advertisements

Podříše: Mnohobuněční živočichové
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Živočichové rybníka Žahavci.
POLYPOVCI.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Obr. 1 Obr. 2 Opakování Žahavci.
ŽAHAVCI Žijí ve sladké i slané vodě Většina žije trvale přisedle
Kmen: Žahavci vodní mnohobuněční živočichové sladké i slané vody
Žahavci.
Kmen: Žahavci /Cnidaria/ /Moře a oceány: Larousse,nakl. SLOVART/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_249.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_253.
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_245.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Kmen: Žahavci /Cnidaria/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_252.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Žahavci Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př4
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2VY_32_inovace_583.
kmen. Žahavci vodní mnohobuněční živočichové
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2VY_32_inovace_585.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_259.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2VY_32_inovace_590.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_273.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_264.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_257.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Mnohobuněčné organismy
ŘÍŠE: živočichové (bezobratlí)
Gymnázium Jiřího Wolkera v Prostějově
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Rozmnožování hub a žahavců Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie - biologie živočichů Datum vytvoření.
ŘÍŠE ŽIVOČICHOVÉ. výživa: ……………………….. …………….. – …………… – ……………. – …………………………….. – ………………………. rozdělení: obratlovci: ……………………., ……………………………., ……………………….….,
Název školy:Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název:VY_32_INOVACE_01A_03_Žahavci.
Obecná charakteristika, polypovci. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_11_TEMA.
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
VY_32_INOVACE_31_Žahavci – 1.část Šablona Identifikátor školy:
Žahavci – žahaví dravci
Žahavci 24. listopadu 2013 VY_52_INOVACE_210204
Kmen: Žahavci /Cnidaria/ /Moře a oceány: Larousse,nakl. SLOVART/
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Kmen: Žahavci /Cnidaria/
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Žahavci.
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NEZMAR OBECNÝ Žahavci VY_32_INOVACE_08_23.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_256

Jméno autora:Mgr. Marie Koutná Třída/ročník:II. Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Tematická oblast:Diblastika Předmět:Biologie Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Kontrola znalostí žáků. Klíčová slova: Nezmar, knidoblast, regenerace, pučení, fragmentace Druh učebního materiálu:Úkolová prezentace

Kontrolní otázky

1. Jaké je postavení žahavců v systému živočichů?

Porifera Metazoa Diblastica Porifera ž ahavci

2. Vyjmenuj charakteristické znaky žahavců.

 skupina živočichů se dvěma zárodečnými listy ( Diblastika)  vodní živočichové  převážně mořští  přítomnost žahavých buněk – knidocytů  paprsčitě souměrné tělo (tělem lze proložit několik rovin souměrnosti )  koloniálně žijící žahavci se podílejí na stavbě útesů

3. Do jakých tříd rozdělujeme žahavce?

1. korálnatci (Anthozoa) 2. kalichovky (Staurozoa) 3. čtyřhranky (Cubozoa) 4. medúzovci (Scyphozoa) 5. polypovci (Hydrozoa) Medusozoa Třídy:

4. Co jsou knidoblasty, kde se nacházejí a jaká je jejich funkce?

 ž ahavé bu ň ky ž ahavc ů  všichni ž ahavci mají ž ahavé bu ň ky, ale jejich ú č inky se s ka ž dým druhem liší  pouze n ě které druhy mohou být č lov ě ku nebezpe č né  produkují neurotoxin A)v klidu je duté žahavé vlákno smotáno ve váčku v přední části buňky B)po podráždění vystřelí žahavé vlákno

5. Popiš stavbu těla nezmara

vznikající vajíčko vznikající spermatozoidy pupen nožní terč chapadla přijímací otvor láčka

6. Jaké jsou způsoby rozmnožování žahavců?

Fragmentace - typ vegetativního rozmnožování, při němž se rodič rozdělí na části, jež regenerují v nové jedince Pučení - typ nepohlavního rozmnožování, při němž vzniká nový jedinec z výčnělku těla jiného jedince Polypy se rozmnožují i pohlavně nemají stádium medúzy nevytvářejí larvální stádium Rozmnožování vznikající vajíčko vznikající spermatozoidy pupen

Zrzavý, Jan. Fylogeneze živočišné říše. 1. vydání. Praha: Scientia, ISBN Rozsypal, Stanislav. Nový přehled biologie. 1. vyd. Praha: Scientia, 2003, xxii, 797 s. ISBN Corvana. Hydravulgaris.jpg [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: autor neuveden. biologia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Sedlák, E. Zoologie bezobratlých. 2. vydání. Brno: Přírodovědecká fakulta Masarykovy univerzity, Katedra zoologie a ekologie, Žahavci. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: