Jak vyučovat grafiku ? Předně si položme otázku Proč vyučovat grafiku ? Důvodů je několik: 1.Využití v praxi 2.Snadná motivace žáků 3.Vhodná aplikace projektového.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Grafické programy Zoner: využití na ZŠ
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
1. Seznámení 2. Objekty a nástroje
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – vložení objektů,
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.10/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
Grafika Rastrová X Vektorová.
Zoner Callisto.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.1 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – výplň, pero Typ: DUM - kombinovaný.
Autor výukového materiálu:Mgr. Kučírková Klára Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu:Duben 2012 Číslo klíčové.
Vypracoval: Petr Němeček
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA (PG)
Bitmapová (rastrová) grafika
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základy práce ve vektorovém editoru Autor:
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Základní pojmy Grafiky
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.16/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Programy pro zpracování grafiky
Téma:Marketingová reklama pomocí Corelu Draw Vypracovala: Ing. Jana Wasserbauerová.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Vektorová grafika Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – objekty Autor: Mgr. Vojtěch.
Základy ovládání operačního systému II Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Nygrýn.
Grafika 5 CorelDraw – plošné objekty VY_32_INOVACE_7B5.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
CorelDraw – čárové objekty
Malování.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
VEKTOROVÁ GRAFIKA Zatímco v rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – maska, oříznutí Autor:
Ing. Bohuslava Vitekerová
1 Prezentace - Úvod Ing, Jiří Hejhal. 2 Moudrost Nestačí jenom být dobrý. Musí se to dát vědět.
Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
GIMP Využití nástroje Cesty Michal Zerzáň
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INFORMATIKA Kreslíme na počítači.
Bitmapová (rastrová) grafika
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Návrh programu divadelního představení školy Mozart revue.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_I_S2_19.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Počítačová grafika Vektorový a grafický editor Zoner Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Grafické programy - opakování
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Zoner Callisto – křivky
Převod objektů mezi formáty
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Zoner Photo Studio 16 Koláž. Zoner Photo Studio 16 Koláž.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
VY_32_INOVACE_09_ICT_538_Jnc
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Vektorová grafika Základy práce s vektorovým editorem - křivky.
Autor výukového materiálu:
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Transkript prezentace:

Jak vyučovat grafiku ? Předně si položme otázku Proč vyučovat grafiku ? Důvodů je několik: 1.Využití v praxi 2.Snadná motivace žáků 3.Vhodná aplikace projektového vyučování

Dostupné programy:  Malování  Zoner Photo Studio (Zoner Media Explorer)  Zoner Callisto  Corel – Draw, Photo Paint

Malování Malování - základní bitmapový editorMalování - základní bitmapový editor

Zoner Photo Studio

Corel Photo Paint

Postup: -nejprve je třeba danou oblast označit, použijete k tomu nástroj maska -na výběr máte z několika možností -vyberte pomocí vhodného nástroje požadovanou část -po dokončení výběru lze výběr otočit – budete upravovat okolí -nyní již stačí okolí rozmazat dílo je hotovo Úkol: Na vybraném obrázku část zvýrazněte

Corel Photo Paint

Zoner Callisto

Corel Draw

Úkol: Vytvořte „kaňku“ Postup: -vytvořte mnohoúhelník -dále převedete na křivky (ctrl+Q) -nástrojem tvar (F10) „rozstříknete“ kaňku -změníte úsečky na křivky a ostré vrcholy na symetrické -nakonec kaňku vybarvíte vhodnou výplní

zdroje: ZŠ Kopřivnice - ukázka projektu – server věnovaný grafice všeho druhu