Tvorba a využití výukových animací pro praktikum z genetiky RNDr. Pavel Lízal, Ph.D. Oddělení genetiky a molekulární biologie Ústav experimentální biologie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Advertisements

Metodika Full Cost Metodika Full Cost byla vytvořena v rámci projektu Metodika Full Cost na Mendelově univerzitě v Brně, registrační č.
INTERNET A WORL WIDE WEB JAKO SOUČÁST INFORMAČNÍHO SYSTÉMU ZÁKLADNÍ ŠKOLY Petr Vitásek, 2004 Diplomová práce.
Jištění kvality technologických procesů
Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
Brno: NANOcontact – partnerské sítě1 Vzdělávací a kontaktní středisko pro průmyslové nanotechnologické úpravy povrchů CZ.1.07/2.4.00/
E-learningová podpora výuky CAD na FAST VUT v Brně
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
Výstupy projektu. Popis projektu Implementace ICT v rámci předmětů biologie a zeměpisu evidenční číslo: 0341P2006 Cílová skupina: Děti, žáci a studenti.
Příprava výzkumného projektu I. Bakalářský seminář Jan Vávra Miloslav Lapka 12. října 2011.
Organon Interaktivní webová aplikace pro výuku logiky
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
Využití ICT ve výuce přírodovědy
Další vývoj přiřazování kvalifikací k EQF v České republice Miroslav Kadlec, Praha,
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Moderní vzdělávací portál Tomáš Tuček a Ondřej Martinek
RozšÍŘEnÍ IIS NZZ Konference projektu NZZ_
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Animace a eLearning Petr Korviny SCO 2006, Brno. Úvod Animace Animace Výhody (názornost, vhodnost nasazení pro výuku počítačových programů a dovedností,
Diplomová práce Veronika Pemlová
Rizika technologického transferu v oblasti medicínských biotechnologií doc. RNDr. Evžen Amler, CSc. Oddělení tkáňového inženýrství Ústav experimentální.
Expertní panel pro GS JPD Propagace rovnosti šancí mužů a žen prostřednictvím médií - prezentace - Šance pro společnost, občanské sdružení.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Plošná inovace předmětů s využitím e- learningových nástrojů Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU)
Teorie ES a jejich aplikace Biskup Jiří, Fakulta stavební, ČVUT Praha, Květen 2004.
Západočeská univerzita v Plzni
Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách Ing. Petr Distler 4. října 2013, Tábor, Veletrh nápadů učitelů chemie Přírodovědecká fakulta,
Gymnázium, Brno, Křenová 36
2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
PRIMA 2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. SCICOM – BASIC RNDr. Anna Matoušková, Ph. D.
Fyzická geografie Podzim 2014 Z0026/2 – čtvrtek 18 – 18.50, Z4 Z0026/3 – čtvrtek 19 – 19.50, Z4 Cvičení 1 - Organizační pokyny Mgr. Ondřej.
Fyzická geografie Podzim 2013 Z0026/4 – pondělí 13 – 13.50, Z3 Z0026/5 – pondělí 12 – 12.50, Z3 Cvičení 1 - Organizační pokyny Mgr. Ondřej.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
Za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
1 Prezentace Přírodopis lehce a zábavně – elektronická učebnice přírodopisu pro ZŠ
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
Vzdělávací portál eKabinet.cz a digitální obsah pro střední školy Ing. Richard Valenta
GJVJ Nižší gymnázium Prima - kvarta Hodinová dotace 2 hodiny týdně Seznámení s fyzikou, její uplatnění a význam Úvod do měření veličin, zpracování.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie pro žáky ve věku 11 až 15 let Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu,
Manuál pro obce k zákonu o právu shromažďovacím. Proč? K dispozici není žádný kvalitní komentář k zákonu č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím, který.
Galerijní animace na výstavách klasického a současného umění, příklady ze zahraničních i českých institucí. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky, jaro.
Konference Informatika XVI./2005, Svratka Studijní systém z pohledu systémového integrátora Ing. Jitka Šedá
Činnost lektora v Severočeské galerie výtvarného umění v Litoměřicích, příspěvkové organizaci Duben 2016 Zpracovala: PhDr. Olga Kubelková lektorka Severočeská.
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Vliv času a prostoru na vývoj a funkci biokoridů
Analýza procesů v oddělení mechanické konstrukce výrobního podniku
Polytechnické vzdělávání se zaměřením na tvorbu ŠAP/PA 22. března 2017
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Evidence aplikací a jejich dokumentace
Gymnázium, Brno, Křenová 36
Příprava dat před analýzou
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Didaktická příručka z chemie pro střední školu
Aplikace nových forem marketingu
VY_32_INOVACE_19_28_Genetika
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Genetické zákony.
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Obhajoba maturitní práce
Možnosti e-learningu v IS MU a ukázky tvorby multimediálních učebnic
Nové webové mapové aplikace ČGS RNDr. Vít Štrupl, PhD. Nesuchyně 4. 4
Transkript prezentace:

Tvorba a využití výukových animací pro praktikum z genetiky RNDr. Pavel Lízal, Ph.D. Oddělení genetiky a molekulární biologie Ústav experimentální biologie Přírodovědecká fakulta MU

2008

Vznikají první tři animace - výukové

rozšíření o nové zábavné animace studenty zaujmout formou hry naučí se postupy, které později využijí

Interaktivní genetické mapování Popis záměru: mapování genů na chromozomu formou hry lokalizovat 3 až 8 genů (6 úrovní) program bude vyhodnocovat splnění Materiály: vzdálenosti mezi jednotlivými dvojicemi genů (80 dvojic) správné pořadí a vzdálenosti mezi nimi Problémy: odladit správné měření vzdáleností mezi geny

Interaktivní genetické mapování

Interaktivní genetické mapování Popis záměru: mapování genů na chromozomu formou hry lokalizovat 3 až 8 genů (6 úrovní) program bude vyhodnocovat splnění Materiály: vzdálenosti mezi jednotlivými dvojicemi genů (80 dvojic) správné pořadí a vzdálenosti mezi nimi Přínos: zábavnou formou se studenti připraví na řešení obtížnějšího mapovacího úkolu ve skriptech Problémy: odladit správné měření vzdáleností mezi geny

Interaktivní sestavení karyotypu člověka Popis záměru: formou hry si vyzkoušet identifikaci lidských chromozomů vyhledávat vždy jen pouze párového partnera možnost nápovědy v podobě stínu Materiály: identifikované chromozomy chromozomy k identifikaci

Interaktivní sestavení karyotypu člověka

Interaktivní sestavení karyotypu člověka Popis záměru: formou hry vyzkoušet identifikaci lidských chromozomů vyhledávat vždy jen pouze párového partnera možnost nápovědy v podobě stínu Materiály: identifikované chromozomy chromozomy k identifikaci Přínos: zábavnou formou si studenti vyzkouší úkol, který se provádí na cvičeních klasicky neelektronicky bez možnosti nápovědy mohou si vyzkoušet i rodinní příslušníci bez potřebných znalostí soutěž na Noci vědců 2011

Interaktivní sestavení rodokmenu Popis záměru: vytvořit program na kreslení rodokmenů s možností uložení a tisku Důvody: dostupné programy jsou placené spíše popularizační (fotografie místo symbolů, nelze značit postižení apod.) Materiály: příklady rodokmenů představení všech požadavků Vývoj aplikace: trval více než půl roku bylo potřeba zachytit a odladit všechny problémy ne všechny představy byly úspěšně realizovány (např. vícenásobné sňatky, vyznačení příbuzenských sňatků), ale i přesto je aplikace ve stávající podobě z osobního pohledu VELKÝM ÚSPĚCHEM

Interaktivní sestavení rodokmenu

Přínos: úkolem studentů je v průběhu semestru sestavit rodokmen své rodiny pomocí programu mohou rodokmeny zpracovat a vytisknout v sympatičtější podobě Interaktivní sestavení rodokmenu

Další využití animací skriptum Praktikum z obecné genetiky využívá řada středních škol a gymnázií, kterým je tak k dispozici i výuku oživující pomůcka Noc vědců 2011 – soutěž ve skládání chromozomů Výstava v Mendelově muzeu – uvedené animace budou součástí expozice, která bude mít za úkol představit genetiku jako vědu zábavnou formou zejména dětem do 14 let Vyzkoušejte sami na stránkách Elportálu MU k více než přístupů (nezapočítán podzimní semestr 2011)

Poděkování Servisnímu středisku pro e-learning na MU: (výborná spolupráce již od roku 2007) Mgr. Filip Daněk Mgr. Marek Stehlík

Děkuji za pozornost