VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Střední škola zemědělská a přírodovědná
Národní parky České republiky
CHRÁNĚNÁ ÚZEMÍ V ČESKÉ REPUBLICE
Krkonošský národní park
Krkonošský národní park
Česká republika Horopis V.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Regionální turistické.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
HISTORIE LYŽOVÁNÍ V ČECHÁCH
Geomorfologie Česka Krkonoše.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZEM_BR_2_03.
Kde je najdeme ? Daniel Beránek Nalezneme je na hranici České republiky s Polskem, přesněji v Severních Čechách.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Národní parky v České republice
Krkonoše Robin Plch IX.A
Česká republika Geologický vývoj
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR 8. ročník.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_66.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Prezentace KRKONOŠ Eva ČERNOCHOVÁ 5MB Na mateřské dovolené.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
RAKOUSKO Martin VRZALA.
Památky národního obrození
VY_32_INOVACE_ZCR_683 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Evropa Téma:Španělsko – pracovní list řešení Jméno autora:Mgr.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
VY_32_INOVACE_ZCR_685 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Evropa Téma:Jižní Itálie – pracovní list - řešení Jméno autora:Mgr.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3.4.
Prezentace Projektové soustředění žáků Gymnázia, Pardubice, Mozartova 449 Žáci semináře z biologie a vybraní úspěšní řešitelé soutěží zúčastnilo se 30.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3.
65-42-M/01 Hotelnictví VY_32_INOVACE_ZCR_641 Ročník: 3.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3.4.
VY_32_INOVACE_ZCR_697 Ročník: 4. Vzdělávací obor:
VY_32_INOVACE_ZCR_656 Ročník:3. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Atypické stavby Prahy Téma:Atypické stavby Prahy Jméno autora:Mgr.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
VY_32_INOVACE_ZCR_628 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Svět Téma:Základní charakteristiky Afriky Jméno autora:Mgr. Lucie.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
VY_32_INOVACE_ZCR_696 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Evropa Téma:Slovensko Jméno autora:Mgr. Lucie Salačová Vytvořeno.
Portugalsko - pracovní list Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
VY_32_INOVACE_CER_12 Ročník:3.,4. Vzdělávací obor:65-42-M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Průvodcovství Téma:Zlatý věk lázeňství - řešení Jméno autora:Mgr.
Francie - pracovní list - řešení Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
VY_32_INOVACE_ZCR_629 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Svět Téma:Afrika – pobřeží Středozemního moře Jméno autora:Mgr.
Švýcarsko - pracovní list - řešení Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
Benelux - pracovní list - řešení Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
VY_32_INOVACE_CER_13 Ročník:3.,4. Vzdělávací obor:65-42-M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Průvodcovství Téma:Lokalizace lázeňských středisek - řešení Jméno.
Severní Evropa - pracovní list - řešení Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
VY_32_INOVACE_ZCR_643 Ročník:3. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Praha Téma:Historický vývoj Prahy v letech Jméno autora:Mgr.
POLSKO I. Martin VRZALA.
Anotace Materiál je určen žákům 3.třídy k seznámení s učivem o ochraně přírody v nejvyšším pohoří naší vlasti, také v nejbližším okolí naší obce. Materiál.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_CHKO+NP.
Význam KRNAPu ● Krkonoše hrály velmi významnou roli při zalednění Evropy při poslední době ledové. Právě o masiv Krkonoš se zastavil severský ledovec a.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Horopis České republiky Krkonoše Šumava Krušné hory.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Přírodní podmínky ČR Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-14 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Krkonoše. Sněžka Podle nových měření 1603 m n.m - je nejvyšší hora v Krkonoších a v České republice. Nachází se ve východní části Krkonoš na Hraničním.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jak ty ke mně, tak já k tobě Aneb ochrana přírody
Geologický vývoj a stavba české republiky
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká
Ochrana krajiny a přírody ČR VY_32_Inovace_20KR-1
Krkonoše VY_32_INOVACE_41_Krkonose
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Marie Polanská NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Pohoří ČR - Krkonoše.
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
KRKONOŠE A JIZERKY.
5. Krkonošsko-jesenická soustava
zpracovaný v rámci projektu
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ZCR_666 65-42-M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4. Vzdělávací obor: 65-42-M/01  Hotelnictví Tematický okruh: Národní park Krkonoše Téma: Jméno autora: Mgr. Ivana Frýdlová Vytvořeno dne:  14. 10. 2012 Metodický popis, (anotace) Podpora hodiny –Národní park Krkonoše Tento materiál slouží k seznámení žáků s učivem a následnému procvičení látky. Žáci si osvojují znalosti o oblastech ČR. Dokument můžeme využít jak při práci skupinové, tak i při samostatné práci studentů, popřípadě jako opakovací test. Dokument můžeme využít i při maturitním opakování ve čtvrtých ročnících. Využití při hodinách zeměpis cestovního ruchu, seminář z cestovního ruchu.

NÁRODNÍ PARK KRKONOŠE 1

NP Krkonoše http://www.cittadella.cz/europarc/templates/default/img/seznam/podklad_cz.png

NP Krkonoše http://en.arup.cas.cz/cz/publikace/files/rozhledy/mapa_CR_pro_AR.bmp

Hořec tolitovitý Patří mezi naše nejznámější chráněné rostliny, 2 Patří mezi naše nejznámější chráněné rostliny, je ve znaku Krkonošského národního parku.

NP KRKONOŠE = KRNAP Vyhlášen : roku 1963 je nejstarším NP ČR Rozloha : 385 𝑘𝑚 2 Sídlo správy NP : Vrchlabí Časová využitelnost : celoroční s výraznou zimní sezónou Hlavní funkce : rekreace, zimní sporty, pěší, cyklo, turistika Hlavní centra : Špindlerův Mlýn, Pec pod Sněžkou, Harrachov, Jánské Lázně, Vrchlabí

? PROČ ? 3

Nejvyšší horstvo ČR Glaciální jevy (kary, morény apod.), pozůstatky čtvrtohorního zalednění Významné horské geobiocenózy s řadou endemitů

Geologický vývoj

Krkonoše byly vyvrásněny v prvohorách hercynským vrásněním (355 – 200 mil. let). Při alpínském vrásnění ( 65 mil. let) třetihor byly vyzdvihnuty. Krkonoše hráli velmi významnou roli při zalednění Evropy při poslední době ledové ( 10 000let).

Co jsou to glaciální jevy, glaciální endemiti? Kde se tady vzaly?

Na vzhled pohoří mělo vliv ledovcové zalednění a pramenící řeky. Ledovcová údolí mají tvar písmene U. Říční V.

O masiv Krkonoš se zastavil severský ledovec, který s sebou přinesl původně severské druhy rostlin a živočichů. K těmto severským druhům se přidaly z jihu i druhy alpské, které se s severskými druhy (glaciálními relikty - pozůstatky doby ledové) mohly křížit a vznikly tak nové druhy rostlin a živočichů, které se jinde nevyskytují = endemity.

Vliv člověka

Ve 13. a 14. století začíná osidlování. Osídlení začíná kolem obchodních stezek. Kolonisté vysušovali bažinatou půdu, těžily dřevo, louky přeměňovali v pole a pastviny. S těžbou krkonošských lesů také úzce souvisí rozvoj hornictví. První písemné zprávy o důlní činnosti jsou již z poloviny 13. století.

16. století objevení rud a drahých kamenů sem přilákalo mnoho cizinců. Vzniká legenda o KRAKONOŠOVI. 17. století rozvoj sklářství a úpadek dolování. 4

V 18. století byla horská příroda navštěvována sběrateli léčivých bylin. Byl založen cech laborantů, kteří ve velkém sklízeli porosty rostlin poskytujících medicinální drogy. Úpadek cechu laborantů nastal sice už na konci 18. století, ale mnohá naleziště vzácné květeny byla již vážně poničena. Arnika 6 5 Hořec

19. století rozvoj stavby horských bud. 20. století rozvoj turistiky. 7 19. století rozvoj stavby horských bud. 20. století rozvoj turistiky.

Alespoň 5 atrakcí NP.

Sněžka 3

Harrachov, areál skokanských můstků na S svahu Čertovy hory 1 020 m. n. m.. 8

9

Labská louka Rozsáhlá vrcholová planina .Větší část louky je porostlá klečí a trávou. Pramení zde řeka Labe. 11

Pramen Labe během let prodělal řadu úprav. 10 V roce 1968 tu byly umístěny barevné znaky 26 velkých měst, jimiž Labe od pramene až po ústí protéká.

Labská bouda 12

Labský důl horské údolí ledovcového původu 13

Malý labský vodopád 40 m 14

Pančavský vodopád 130 m

Obří důl 16

17

Jánské lázně 18 S mírně radioaktivními minerálními prameny, jsou zaměřeny na léčbu nemocí následků obrny, poúrazových stavů pohybového ústrojí.

Co víš o historii lyžování v Krkonoších?  

Podle těchto lyží začali místní řemeslníci vyrábět další páry. 19 Lyže nechal přivést pro své dělníky v Krkonoších koncem 19. století hrabě Jan Harrach. Podle těchto lyží začali místní řemeslníci vyrábět další páry.

Vyznačte do mapy tyto pojmy:

Harrachov http://www.risy.cz/Files/Images/liberecky/reginfo/Tur_reg_KRKO.jpg

Prameny Labe http://www.risy.cz/Files/Images/liberecky/reginfo/Tur_reg_KRKO.jpg

Jánské Lázně http://www.risy.cz/Files/Images/liberecky/reginfo/Tur_reg_KRKO.jpg

Sněžka http://www.risy.cz/Files/Images/liberecky/reginfo/Tur_reg_KRKO.jpg

Špindlerův Mlýn http://www.risy.cz/Files/Images/liberecky/reginfo/Tur_reg_KRKO.jpg

Obří důl http://www.risy.cz/Files/Images/liberecky/reginfo/Tur_reg_KRKO.jpg

Konec

Seznam použitých zdrojů a literatury HRALA, Václav. Geografie cestovního ruchu. Praha: Idea Servis, 1994, ISBN 80-901462-4-4. ANDĚL, Jiří; MAREŠ, Roman. Evropa. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, s.r.o., 2001, ISBN 80-7182115-2 NEUVEDEN. Krkonoše [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Krkono%C5%A1e NEUVEDEN. Krkonoše - turistický region [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://www.risy.cz/cs/krajske-ris/liberecky-kraj/regionalni-informace/o-kraji/krkonose/ NEUVEDEN. Lyžování [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Ly%C5%BEov%C3%A1n%C3%AD 1 NEUVEDEN. google [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://nd01.jxs.cz/966/367/c4363c90be_8120332_o2.jpg 2 NEUVEDEN. google [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://nd01.jxs.cz/966/367/c4363c90be_8120332_o2.jpg 3 NEUVEDEN. google [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://www.tipnavylet.cz/data/cla-1206-1275644013.jpg 4 NEUVEDEN. google [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://www.kralovehradeckyregion.cz/assets/pohadky/Krakonos_4.jpg 5 NEUVEDEN. google [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://www.biolib.cz/IMG/GAL/19602.jpg 6 NEUVEDEN. google [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS2KQNY04KM_wzNijcf796le3iBMaMe7pJmMuGU2_pme7iwDUcu 7 NEUVEDEN. google [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://www.horydoly.cz/foto/krkonose_snezka_sever_2008/img00017.jpg 8 NEUVEDEN. google [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://www.skiregion.cz/images/harrachov/certovahora-03-high.jpg 9 NEUVEDEN. google [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://krkonose.turisticky.net/wp-content/uploads/2008/11/panoramaticka-mapa-spindleruv-mlyn.jpg 10 NEUVEDEN. google [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://www.vyletnik.cz/images/vylet/uzivatele/petella/pramen_labe_-9f8.JPG 11 NEUVEDEN. google [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://www.navzduchu.cz/user-data/labska-louka1.jpg 12 NEUVEDEN. google [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://i3.cn.cz/1276696182_A8.jpg 13 NEUVEDEN. google [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://jirkachomat.cz/wp-content/uploads/krkonose-labsky-dul/l_8550.jpg 14 NEUVEDEN. google [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://www.vodopady.info/img/vdp/MalyLabsky1.jpg 15 NEUVEDEN. google [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://www.fotoaparat.cz/g/05/09/13/138860_e2f0f.jpg 16 NEUVEDEN. google [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/11/Sn%C4%9B%C5%BEka_a_Ob%C5%99%C3%AD_d%C5%AFl.jpg 17 NEUVEDEN. google [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://www.pecpodsnezkou-velkaupa.cz/userfiles/obrazky/skipec.jpg 18 NEUVEDEN. google [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://janske.elazne.cz/fileadmin/templates/pictures/janske/Jansk%C3%A9%20L%C3%A1zn%C4%9B.jpeg 19 NEUVEDEN. google [online]. [cit. 14.10.2012]. Dostupný na WWW: http://pf.ujep.cz/~nosek/bezky/pics/historie06.jpg