Tvůrce: Mgr. Alena Výborná

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Advertisements

Digitalizace výuky Příjemce
Autor: Mgr. Hana Krajčová
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
Základní škola Rosice, okres Chrudim
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_307
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Obojživelníci.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování obojživelníci
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Základní škola Kladruby
Třída: Obojživelníci znaky:
Obojživelníci Zástupci.
OBOJŽIVELNÍCI
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Digitalizace výuky Příjemce
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Obojživelníci Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
charakteristika obojživelníků
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Obojživelníci ocasatí
Obojživelníci autor: David Hainall.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Obojživelníci bezocasí
Třída: Obojživelníci (Amphibia)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
RYBY 2 Obojživelníci plazi.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Obratlovci obojživelníci.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Obojživelníci
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Rozmnožování obojživelníků
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
OBOJŽIVELNÍCI – OCASATÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
OBOJŽIVELNÍCI – VE VODĚ I NA SOUŠI
Poznávání obojživelníků
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Obojživelníci Naomi anna kubátová. druhy  Ocasatí  Mloci čolek  Čolek  žebrovník  Bezocasatí žebrovník  Různé druhy žab.
Zpracoval: Marcela Kováříková
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Tvůrce: Mgr. Alena Výborná OBOJŽIVELNÍCI Výukový materiál EK 03 - 74 Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/03.0005 Tento projekt je spolufinancován ESF a SR ČR

OBOJŽIVELNÍCI přechod mezi vodními a suchozemskými obratlovci nejstarší známí obojživelníci – krytolebci: vznikli z lalokoploutvých ryb dosahovali až 1 m dnes asi 3000 druhů obojživelníků

OBOJŽIVELNÍCI larvy – pulci, dýchají vnějšími žábrami, mají vyvinutý proudový orgán dospělci – dýchají plícemi a kůží kůže – holá, hladká, bradavičnatá, slizové žlázy (povrch těla vlhký), někdy slizové žlázy přeměněny v jedové, pokožku občas svlékají

OBOJŽIVELNÍCI proměnlivá tělesné teplota = studenokrevní živočichové trávicí soustava – končí kloakou (ústí sem vývod ledvin i pohlavních orgánů)

OBOJŽIVELNÍCI Rozmnožování: ocasatí obojživelníci: samci odkládají své pohlavní buňky ve speciálních schránkách samice je okrajem kokonu sbírají =oplodnění uvnitř těla samice (=oplození vnitřní) vajíčka na vodní rostliny kladou jednotlivě, některé rodí živá mláďata

OBOJŽIVELNÍCI bezocasí obojživelníci: samec se přichytává na hřbet samice (amplexus) samice vypouští vajíčka, samec je oplozuje (=oplození vnější) kladou vajíčka ve shlucích (skokani), provazce (ropuchy)

OBOJŽIVELNÍCI při rozmnožování důležité hlasové projevy Pulci: dlouhý ocas pulci žab narůstají jim nejdříve zadní a potom přední končetiny žábry se brzy ukrývají pulci čolků keříčkovité žábry nejdříve jim narůstají přední končetiny

OBOJŽIVELNÍCI potrava živočišná (hmyz…) zbarvení ochranné výstražné

OBOJŽIVELNÍCI - OCASATÍ mlok skvrnitý: noční živočich listnaté, smíšené lesy ohrožen, chráněný čolek: většinu roku tráví ve vodě čolek obecný, čolek horský

MLOK SKVRNITÝ

ČOLEK

OBOJŽIVELNÍCI - BEZOCASÍ žáby krátké zavalité tělo bez ocasu zadní končetiny mnohem delší mezi prsty zadních končetin plovací blána jazyk – může být vymrštěn daleko a slouží k lovu kořisti většina žab přizpůsobena k suchozemskému životu oční víčka mnohé žáby pečují o svá vajíčka nebo i mláďata (ropuška starostlivá)

OBOJŽIVELNÍCI - BEZOCASÍ ROPUCHY: noční žáby zavalité tělo bradavičnatá kůže KUŇKY: malé žáby výrazné černo – žluté zbarvení na břiše

ROPUCHA OBECNÁ

OBOJŽIVELNÍCI - BEZOCASÍ SKOKANI: štíhlé žáby nejhojnější je skokan hnědý mimo rozmnožování jsou ve stinných lesích BLATNICE: svislé zorničky oka noční žába vyhrabává si nory

SKOKAN

OBOJŽIVELNÍCI - BEZOCASÍ ROSNIČKY: žijí na stromech a keřích pohybuje se dobře na hladkých plochách

ROSNIČKA

Opakování: 1) Kůže obojživelníků slouží k ………………………. 2) Obojživelníci patří mezi teplokrevné živočichy: ANO NE 3) Pulci dýchají……………… 4) Jak od sebe rozeznáš pulce čolka a žáby? 5) Jaké druhy žab u nás můžeš najít?

Zdroj: DOBRORUKA, Luděk J. Přírodopis pro 7. ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Scientia, 1998, 152 s. ISBN 80-718-3134-4 Obrázky: http://commons.wikimedia.org 14. 5. 2014 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b5/Mlok.JPG?uselan g=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b8/%C4%8Colek_hor sk%C3%BD.jpg?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f2/Ropucha_obecn%C 3%A1_%28Bufo_bufo%29_%281%29.JPG?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Skokan_zeleny.JPG?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rosni%C4%8Dka_zelen%C3%A1 .jpg?uselang=cs