Was ist eine Bachelorarbeit? Sinn & Zweck, Zielsetzung & Thema sowie Bewertungskriterien.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Was ist eine Bachelorarbeit?
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
Programm A Lagune 2. Wiederholung der Fürwörter im Fall Ordnen Sie nach der richtigen Reihenfolge: ihm, mir, ihnen, uns, dir, euch,
Digitální učební materiál
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_196 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Jitka Klauberová PředmětNěmecký.
Digitální učební materiál
Wie man andere und sich selbst sieht und was man vielleicht auch nicht sieht Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Stadtverkehr - Verkehrsmittel
Digitální učební materiál
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Německý jazyk Ročník:4.
Vztahy v rodině - Jaroslava Bajgarová - ZŠ Hněvotín Metodické pokyny pro učitele Předmět: rodinná výchova Jazyk: NJ Jazyková úroveň: A1 Rok: 2010.
Was ist eine Bachelorarbeit? Sinn & Zweck, Zielsetzung & Thema sowie Bewertungskriterien.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_Lebensstationen.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_113  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Tschechien – Schulsystem Autor: Mgr. Kostiuková N.
Wir lieben die neue Technik.. Odhadneš? der PC počítač das Notebook,der Laptop notebook die senden poslat mail im Internet sein být na internetu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_11_Konjunktionen_IA TEMA:Jazyková kompetence.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_02 Schulsystem in der BRD TEMA:Reálie.
R E I S E N PhDr. Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.02 Číslo projektu:
S CHRITTE 2 L EKTION 10 B EIM A RZT - U LÉKAŘE Autor: Mgr.Marcela Smutková.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_167  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ36 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Übungen- Nebensätze.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
3.A, Gymnázium Šternberk, Er reiste in die Tschechische Republik seit Er besuchte Karlsbad, Teplice und Marienbad. Er liebte Karlsbad.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_1_PIT_18_IM_RESTAURANT.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Feste und Bräuche – Weihnachten und Silvesterfeier Autor: Mgr. Kostiuková N.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ42 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_4_INOVACE_NEJ2 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematický.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Was macht oft Probleme.
S CHRITTE 2 L EKTION 11 I N DER S TADT UNTERWEGS Autor: Mgr.Marcela Smutková.
Arbeitslosigkeit. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
NÁZEV ŠKOLY: GYMNÁZIUM JOSEFA JUNGMANNA, LITOMĚŘICE, Svojsíkova 1, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_7B_20_.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ53 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_17.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
U MWELTSCHUTZ PhDr Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.18 Číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ46 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_17 Lokale Präpositionen TEMA:Jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SŠ a VOŠ České Budějovice Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední škola a.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_05 Geschichte Deutschlands TEMA:Reálie.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_459 Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
DEUTSCHLAND - OBERFLÄCHE Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastNEJ – reálie německy mluvících zemí Datum vytvoření4.
Flüsse und Seen Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících.
Bevölkerung und politisches System Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_4_8E_HOU_07_UMWELTSCHUTZ.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_12_Konjunktionen_IB TEMA:Jazyková kompetence.
F REUNDSCHAFT UND LIEBE F REUNDSCHAFT UND LIEBE PhDr. Taťána Tonová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_02_BERLIN_VSTUP.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_03_STOLPERS.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
Konjugation der Hilfsverben
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Tschechien – Schulsystem
Vyšší odborná a Střední průmyslová škola elektrotechnická Olomouc
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Was ist eine Bachelorarbeit? Sinn & Zweck, Zielsetzung & Thema sowie Bewertungskriterien

Seminarplan (1) Wozu eine schriftliche Arbeit an der Universität? (2) Themenwahl und Formulierung einer Fragestellung (Arbeitshypothese) (3) Bewertungskriterien (4) Formalien

Vom Sinn und Zweck einer BA „Vypracováním bakalářské práce má student prokázat schopnost samostatně využívat teoretické a metodologické poznatky získané během studia a aplikovat je při řešení konkrétního tématu.“ (Němec/Šedinová, Doporučení, zdroj:

Was lerne ich dadurch? Merke: Die Arbeit schreibe ich in erster Linie nicht für andere, sondern FÜR MICH SELBST!

1) Informationsbeschaffung Es gibt viele Wege, die nicht über google.cz führen. Entscheidend ist die richtige Auswahl.

2) Verarbeitung und Bewertung Den richtigen Platz im Gesamtbild finden. Nur wer die Übersicht behält, versteht um was es geht. Auf die eigene (begründete!) Meinung kommt es an.

3) Präsentation „Der Experte bin ich“ Wie erkläre ich jemandem die Dinge, die ich herausgefunden habe, so, dass er/sie alles versteht? Was muss man wissen um zu verstehen, was ich sagen will?

Was eine Bachelorarbeit NICHT ist: Eine Enzyklopädie Eine Materialsammlung Eine schriftliche Prüfung Eine Übung im Schönschreiben Ein Forschungsbericht zur Erlangung des Nobelpreises Ein Erlebnisaufsatz

Themenwahl & Fragestellung 1) Wie finde ich mein Thema? 2) Fragestellung 3) Hypothesenbildung und Überprüfung 4) Arbeitsplan: das „Projekt“

Vom Allgemeinen zum Besonderen T h e m e n g e b i e t Thema Fragestellung/Problem Titel der Arbeit

(1) Themenfindung Die Suche beginnt „…zpravidla dva roky před plánovaným ukončením studia“ (Němec/Šedinová, Doporučení) -eigene Erfahrungen/Interessen -Themenbereiche am Schwarzen Brett/im IS -Erste Orientierung (Lexika und Nachschlagewerke) -Gespräch mit dem Lehrenden -Eingrenzung des Themas (!!!)

(2) Fragestellung entwickeln I Die Aussagen über das Untersuchungsobjekt sollen neu sein oder es von einer anderen Seite her beleuchten, als dies in bisherigen Publikationen geschehen ist (Umberto Eco).

(2) Fragestellung entwickeln II Aus der Lektüre und Gesprächen ergibt sich eine FRAGESTELLUNG oder ein PROBLEM: -Was möchte ich wissen? -Was ist in der Literatur noch unklar? -Was müsste man überprüfen? -Worin sind sich die Autoren uneins? -Was wurde im Ausland, aber noch nicht in der ČR untersucht?

(3) Hypothesenbildung Jede Arbeit sollte von einer Hypothese ausgehen. Eine ‚Hypothese‘ ist eine Vermutung, wie es sein könnte. Sie muss so formuliert sein, dass man sie überprüfen kann. Die Arbeit dient dazu, die Hypothese zu überprüfen.

Der Titel der Arbeit Steckt den „Frageraum“ ab, in dem sich die Arbeit bewegt: - ist sinnvoll abgegrenzt, -enthält noch nicht die Ergebnisse, -zeigt die Richtung der Arbeit an, -kann nach Abschluss der Arbeit modifiziert werden.

Themen „Literatur“ (a) Mein Lieblingsbuch (b) Goethes Leben und Werk (c) Das Bild des Anderen in P. Härtlings „Božena“ (d) Der Vater-Sohn Konflikt in Peter Schneiders Erzählung ‚Vati hat gesagt’

Themen „Linguistik“ (a) Die reflexiven Verben im Deutschen und Tschechischen (b) Tschechische reflexive Verben sind im Deutschen meist nicht reflexiv (c) Zur Wiedergabe des tschechischen Dativ- Reflexivpronomens im Deutschen: Ein Vergleich anhand des tsch.-dt. parallelen Korpus

Themen „Landeskunde“ (a) Warum Schröder die Wahl verlor (b) Das Wahlsystem der Bundesrepublik Deutschland (c) Die Wahlen zum Bundestag seit 1949 (d) Wie kam es zu den Neuwahlen 2006 und wie wurde das gewählte Verfahren bewertet? (e) Die Neuwahlen zum Bundestag 2006: Verfassungstheorie und –praxis der BRD.

(4) Projekt einer BA dient als Arbeitsplan für Studierende und Betreuer, dient als Beleg für die Annahme des Themas, muss im IS gespeichert sein bis zum Ende des 4. Semesters, Pfad: > státní zkoušky > obecné informace > projekt diplomové a bakalářské práce

Projekt bakalářské práce OSNOVA PROJEKTU 1. Vymezení řešené problematiky a základních pojmů (dle tématu práce) 2. Shrnutí dosavadního stavu řešení či poznání (stručná rešerše, východisko pro cíl práce, formulace výzkumných problémů apod.) 3. Cíl práce 4. Pracovní postup (přístup k řešení, metody, techniky, nástroje apod.) 5. Organizační, materiální a finanční zabezpečení práce (časový harmonogram práce aj.) 6. Předpokládané využití výsledků (způsoby prezentace, publikace apod.) 7. Seznam literatury a odkazů (citované a výchozí informační zdroje)