EXERCICES LEXICAUX LEÇON 10C. P. 197 / ex. 1: … commencera timidement à poindre le crépuscule… poindre píchat, bodat, štípat klíčit, pučet, vzcházet Le.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Quelle couleur est-ce? Doplň.
Advertisements

Le lexique de Facebook Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských.
IMPÉRATIF ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB
Présenté par: Michel Manuel & automatique Bláznivá příroda.
Jeux des mots Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Homophones, virelangues, tautogrammes
Prévisions météo Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Article partitif – dělivý člen
Recepční v hotelu Podpora méně frekventovaných jazyků SŠ – Francouzský jazyk.
VY_32_INOVACE_ 16_ Místo, kde žijeme Dopravní značky (SADA ČÍSLO 2)
Expressions familières Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských.
Interjections Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
VY_32_INOVACE_5A6 LA SOCIÉTÉ DE LA FRANCE.
Logement - révision Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Ester Maternová. L´article définiLELALES L´article indéfiniUNUNEDES L´article contractéDUDE LADES AUA LAAUX.
Passé composé Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Article partitif Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
VY_32_INOVACE_5A5.   informations générales  les frontieres  les montagnes  les fleuves  le climat CONTENU.
Les adjectifs démonstratifs II (le pluriel). La révision (le singulier) Traduisez Máme rádi tento film. Moji rodiče bydlí v tomto bytě. Petr si chce koupit.
Umíte se chovat na silnici?
Réalisation: Lenka Manová
Subjonctif présent Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
EXERCICES LEXICAUX 1C. Page 32 / ex. 1: Vous n’avez pas eu l’idée de téléphoner? Idée = myšlenka, představa, nápad, ponětí, mínění, pomyšlení, názor…
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je vais chez le médecin Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy J´ai besoin de la technologie Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Les symboles de la France Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Quel temps fait-il? Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ On se salue, on se présente Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
FRANCOUZSKÝ JAZYK - REZERVACE HOTELOVÉHO POKOJE Název školyStřední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Ivana.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Anzhela Sabadosh NÁZEV: VY_32_INOVACE_07B_01_ le corps humain TEMA:Civilisation.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je fais la cuisine, je vais au resto Autor: Mgr.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ J´ai le temps libre Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je suis en route Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je suis passionné de l´art Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr.Anzhela Sabadosh NÁZEV: VY_32_INOVACE_07B_10_Nord_Pas_de_ Calais TEMA:Civilisation.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Quelle terre promise! Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je m´habille à la mode Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
F RANCOUZSKÁ MÉDIA – TELEVIZE, ROZHLAS LES MÉDIAS FRAN Ç AIS – LA TÉLÉVISION, LA RADIO Mgr. Jiřina Boušková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ J´habite au premier étage Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Projet Nancy-Brno Alimentation, restauration, hôtellerie Jak se jí ve Francii, jak se jí u nás.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je suis au travail Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
P ROJET COMMUN SUR L ’ ALIMENTATION EN R ÉPUBLIQUE T CHÈQUE ET EN F RANCE ( – )
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je me lève à 6 heures Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
PROJET NANCY – BRNO 2011 Le déjeuner, la cantine, la viande et la charcuterie.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je tiens le dialogue Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Le Lycée Carnot de Dijon Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast La vie en France Datum vytvoření Ročník4.
Les commerces Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Život ve Francii Datum vytvoření RočníkSekunda,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Anzhela Sabadosh NÁZEV:VY_32_INOVACE_07B_02_la_boisson TEMA:Civilisation ČÍSLO.
Milan Kundera Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFrankofonie Datum vytvoření Ročník3., 4. ročník.
GE - Vyšší kvalita výuky
PRENDRE LE TRAIN Tematická oblast Život ve Francii Datum vytvoření
Les homophones Tematická oblast Slovní zásoba Datum vytvoření Ročník
VOYAGE DE PROSPECTION EN INDE, POUR DEVELOPPER NOS AFFAIRES.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Téma: À la table VY_32_INOVACE_297.
NeRiskuj.
La galette des rois Tematická oblast Život ve Francii Datum vytvoření
Výchova přirozeného zdravi
EXERCICES LEXICAUX 1C.
La météo Tematická oblast Vocabulaire Datum vytvoření Ročník
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Chaque année, le château de Beloeil offre à tous les passionnés de la beauté, un moment inoubliable digne des plus beaux contes de fées. La demeure princière.
Les Couches ISO 1 Med amine bouricha Lycée ibn sina Le modèle OSI Open System Interconnection Les Réseaux Le modèle à 7 couches.
Les activités quotidiennes
DOPRAVNÍ ZNAČKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Grosmanová.
VY_32_Inovace_2.2.1 Dopravní prostředky a značky
francouzský vzdělávací systém le systÈme scolaire en france
Transkript prezentace:

EXERCICES LEXICAUX LEÇON 10C

P. 197 / ex. 1: … commencera timidement à poindre le crépuscule… poindre píchat, bodat, štípat klíčit, pučet, vzcházet Le jour va poindre (za chvíli bude svítat)

La pointe špička, hrot rydlo maximum (výkonu) les pointes (špičkovky) La pointe de terre (cíp země) une pointe de (špetka, trocha) la pointe du jour (úsvit)

P. 197 / ex. 2: « Les relations Paris- Genève, effectuée en 4 h 20… » la relation vztah, poměr, relace des relations publiques (styk s veřejností) la relation de cause à effet relations diplomatiques avoir des relations d‘amitié avec qn známost, známý člověk avoir de nombreuses relations zpráva relation écrite, relation orale faire une relation (podat zprávu) spoj, spojení (dopravní) milostný poměr

le rapport výtěžek, výnos, užitek maison de rapport (činžák) přínos (např. do pozůstalosti) zpráva, oznámení, referát les rapports (klepy) vztah rapport de parenté rapport de cause à effet par rapport à (vzhledem k...) sous le rapport de (pokud jde o...) podobnost, příbuznost avoir rapport avec qn (mít mnoho společného) vztah, styk le rapport sexuel le rapport d’amitié

faire effectuer : vykonat, uskutečnit, provést confectionner : vyrobit konfečně mettre au point : seřídit, upřesnit, sestrojit fabriquer produire créer

P. 197 / ex. 3 : « … 13 liaisons seront assurées dans chaque sens… » le sens smysl (le sixième sens) cit, cítění (le sens d’observation) rozum, úsudek (l’homme de bon sens) mínění, názor (à mon sens) smysl, význam (sens figuré – přenesený význam, mot à double sens - dvojsmysl) směr, (direct, positif, le sensinterdit – zákaz vjezdu) dans le sens de (ve směru čeho)

P. 198 / ex. 4: « … desservant Dôle au passage… » le passage přechod, přejezd, přelet, převoz (le passage des Alpes, le passage d’un fleuve) průchod, průjezd, průlet, proplutí (le passage au méridien – překročit poledník, barrer le passage à qn – zastoupit někomu cestu) cesta, jízda kolem (guetter le passage de qn. – číhat, že půjde kolem)

tah (ptáků) – (oiseaux de passage – tažní ptáci) přechod (le passage de la misère à l’opulence – z bídy do blahobytu) přechod, přejezd (le passage clouté – přechod pro chodce, le passage souterrain, le passage supérieur, le passage à niveaux – železniční přejezd) průchod, pasáž pasáž (hudební, literární)

P. 198 / ex. 5: « … Les économies de temps seront réalisées en deux phases… » réaliser uskutečnit, realizovat, provést, dosáhnout réaliser des bénéfices – dosáhnout zisku réaliser sa fortune – zpeněžit své jmění pochopit, uvědomit si Režírovat J’ai réalisé l’importance de l’événement. – Pochopil jsem význam té události.

FORMATION DES MOTS EX. 6

Préfixe trans- transborder transcender transcrire transférer transfigurer transformer překládat (zboží) převyšovat, vynikat opsat, přepsat přenést, přepravit přeměnit změnit

transfuser transmettre transparaître transpirer transplanter transporter prosvítat potit se

Préfixe sur- surajouter surbaisser surcharger surchauffer surclasser surfaire surgeler přidat navíc zploštit přetížit přehřát přesvědčivě zvítězit předražit zmrazit

surgir surmonter surpayer surprendre surveiller survivre survoler vytrysknout, vynořit překonat přeplatit

MERCI POUR VOTRE ATTENTION