Průmyslová revoluce:. Přechod od ruční výroby v manufakturách, k tovární strojní velkovýrobě William Bell Scott: William Bell Scott: Iron and Coal (1855-60)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př.5.10-Energie v životním prostředí-prezentace
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Česká společnost se učí podnikat
© 2007 Verze Katedra textilních a jednoúčelových strojů Stavba mechanismů Návrh excentrického kulisového mechanismu pro dvě dané konečné polohy.
Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
Průmyslová revoluce v 18. století
Život na počátku 19. století
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE Zpracoval Jan Holík.
VY_32_INOVACE_16_Parní stroj a továrny
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
Světové hospodářství Quinta, první ročník.
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
MEZI VÍDEŇSKÝM KONGRESEM A REVOLUCÍ 1848
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE 1. pol. 19. století.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY DNEŠKA Stanislav Polouček International School of Management Prešov, Slovakia.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_114.
Průmyslová revoluce Viktorie Blahová, I.A.
Technologické procesy ve strojírenství - úvod
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Zpracovatelský průmysl
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
REGIONY EVROPY STŘEDNÍ EVROPA.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:7. ročník Klíčová slova:Evropa, západní Evropa,
Průmyslová revoluce Klasicismus / Historismus
ŘETĚZY VAMBERK.
Průmyslová revoluce.
Šumperk (Malá Vídeň).
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE
Evropská kultura na prahu moderní doby
● Téma:Průmyslová revoluce v Anglii, Evropě a českých zemích ● Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod ● OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-M
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Eva Písková Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_29_Vývoj hospodářství ČR Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_483.
Téma: Průmyslová revoluce v Anglii Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-L
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Průmyslová revoluce se projevila na vzhledu mnoha měst. Vznikla nová města.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Anotace Žáci se prostřednictvím prezentace seznamují s vynálezy v 2.pol. 19.století Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření březen 2012 Ročník V. Vzdělávací.
Průmyslová revoluce 3 Velká Británie 18. a 19.století Průmysl, obchod, doprava, ekonomie.
Miroslav Řehoř. Období industrializace Technický pokrok Základy průmyslové velkovýroby (těžba uhlí a železné rudy, hutnictví železa, strojírenství, atd…
Průmyslová revoluce 5 Zemědělství, průmysl, doprava.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Předpoklady přechodu k průmyslové společnosti 18.stol. Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_114_Přechod k průmyslové společnosti.
Tovární výroba a stroje v 19. století
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE V ČECHÁCH
VÝZNAMNÍ KRAJINÁŘI – pracovní sešit
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
MANUFAKTURY A PRVNÍ STROJE
Č Í N A Asijské regiony VY_32_INOVACE_19_35
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Světový průmysl sekundární sektor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Novověk – průmyslová revoluce
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Klasicismus
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
POLSKO. POLSKO CHARAKTERISTIKA hlavní město: Varšava rozloha: cca km2 počet obyvatel: jazyky: polština náboženství: katolické (89.
Křivonosková Kateřina
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE.
VY_32_ INOVACE_ 19_ VLASTIVĚDA 4
Železniční doprava 19. stol.
STROJE OVLÁDLY ŽIVOT 2. pol. 19. stol.
Průmyslová revoluce v Anglii
Transkript prezentace:

Průmyslová revoluce:

Přechod od ruční výroby v manufakturách, k tovární strojní velkovýrobě William Bell Scott: William Bell Scott: Iron and Coal ( ) (ŽELEZO A UHLÍ)

–Tento proces započal ve Velké Británii, která měla velký náskok před ostatním světem. –Sídlil zde největší počet textilních továren. –profese designéra vzniká právě zde. Tkalcovský stroj

Za symbol průmyslové revoluce je považován parní stroj.

Mostní ocelová konstrukce - Anglie

Claude MONET 1840 – 1926 (dožil se 86 let) Impression Impression, soleil levant (Imprese, východ slunce), z roku 1874.

Rokoko Nymphemburský porcelán Návrh na rokokový stůl / cca. 1730

Klasicismus

Empír

Biedermeier Pokoj ve stylu Biedermaier Polsko - Chrzanow Biedermeier v Berlíně

Kolem roku 1850