Věková struktura Věkové složky (přirozená reprodukce) –dětská (obyvatelstvo 0-14 let) –reprodukční (obyvatelstvo 15-49.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Struktura obyvatelstva
Advertisements

VY_32_INOVACE_26-02 Světová populace
Demografický vývoj obyvatelstva
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
SKLADBA OBYVATELSTVA PODLE VĚKU
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Obyvatelstvo – věková struktura obyvatelstva
Social and economic segments of MIKULOV I. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
U.S. presidential election VY_32_INOVACE_3A17 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Tutorial:Business Academy Topic: Conditional Formatting Prepared by : Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Bilanční centrum Ing. Pavel Brychta, CSc. ředitel Bilančního centra
Tutorial: Physics Topic: Spring-mounting Prepared by : RNDr. Ondřej Jeřábek Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován.
Tutorial: Physics Topic: Cooling engine system Prepared by : RNDr. Ondřej Jeřábek Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 05Číslo.
Struktura obyvatelstva sice používáme okamžikové veličiny, ale je potřeba interpretovat dynamicky, historicky dlouhodobý časový horizont (současnou pop.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 03 Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 04Číslo.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_019 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Stanislava Antropiusová Předmět.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
UK – location and borders, climate, geography Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Creating Formulas Prepared by : Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Statistická analýza dat
SEMINÁŘ č. 1 Základní pojmy a výpočty – obyvatelstvo, vzdělání, ekonomická aktivita, nezaměstnanost.
PRIMA 2014 REPRODUCTION Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt: S anglickým jazykem.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Olympic games 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento.
The Big Apple NEW YORK. NEW YORK 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ROZMNOŽOVACÍ SOUSTAVA ŽENY
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tutorial:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Monika LeMoine, České Budějovice 2 Group exercise.
Geografie dopravy Cv. č. 1: Výběr trasy pro novou silnici VÝBĚR TRASY PRO NOVOU SILNICI Cíl cvičení:  výběr trasy pro novou silnici na základě posouzení.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
THE CZECH REPUBLIC Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.7.A.+B.17_the:czech_republic Název: The.
INTEGRATED RESCUE SYSTEM Střední průmyslová škola Hranice Mgr. Radka Vorlová 02_Integrated Rescue System CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Vít Klimeš Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_REALIE_19.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR:Lenka Hrnčířová VY_32_INOVACE_17_Konverzace v Aj 6. ročník_Easter Téma:Easter CZ.1.07/1.4.00/
Czech Statistical Office Na padesátém 81, Praha, Český statistický úřad odd. regionálních analýz a informačních služeb Praha Jana Podhorská.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Světový populační vývoj.
NOT CLASSIFIED | Saab IC in CR | Issue 1 | © Saab SAAB INDUSTRIAL COOPERATION IN THE CZECH REPUBLIC Krasimira Stoyanova – Head of Central Europe.
P OPULATION Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast The Czech Republic Datum vytvoření Ročník2. ročník,
Populační vývoj na území ČR Poznámky: Poznámky: Data za roky jsou za historické území Čech, Moravy a českého Slezska. Od roku 1900 jsou data.
Základní demografické struktury obyvatelstva a demografické stárnutí.
Angličtina: Queen Victoria
Identity, society Tematická oblast Angličtina: The UK Datum vytvoření
Populační odhady a projekce
BOHATÉ A CHUDÉ REGIONY SVĚTA
Výukový materiál VY_22_INOVACE_36_ Numbers. Part 2
PLANT POPULATIONS 2014 Výukový materiál EK
( )
Ministry of Labour and Social Affairs,
Název: New York Autor: Mgr. Petra Bydžovská
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_05_Mrakodrapy_v_New_Yorku_zh1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Urbanizace Zdroj obrázku: 5
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_02_New_York–memorial_zh1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor:
Petr Michálek Datum konání:
Jakub Horák, horakj(na)fld.czu.cz, L026
Přidejte se na slido.com #ZE1.
Transkript prezentace:

Věková struktura Věkové složky (přirozená reprodukce) –dětská (obyvatelstvo 0-14 let) –reprodukční (obyvatelstvo let) –postreprodukční (obyvatelstvo 50 a více let) Produktivní věk – 15 – 59/64

Věková struktura Věková pyramida –progresivní - s výraznou převahou dětské složky –stacionární - dětské a postreprodukční složky jsou téměř vyrovnány –regresívní - postreprodukční převažuje nad dětskou

Složkaprogresivnístacionárníregresivní Dětská Reprodukční Postreprodukční

rokIIIIIItyp progresivní progresivní stacionární stacionární regresivní regresivní Vývoj základních věkových skupin Česka

Source: Long-Range World Population Projections: Based on the 1998 Revision. The Population Division, Department of Economic and Social Affairs, United Nations Secretariat

Populační projekce a prognózy Podle použité metody výpočtu: –extrapolace celkového počtu obyvatel –komponentní metoda (též demografická) Podle stupně regionální podrobnosti: –celosvětové –celostátní (republikové) –regionální – pro územní jednotky nižšího řádu (např. okresy, města)

Populační projekce a prognózy Podle období, na jaké jsou vypočteny: –krátkodobé (do 10 let) –střednědobé ( let) –dlouhodobé (25 a více let, tj. více než doba 1 generace) Odvozené projekce –projekce školní mládeže a studentů SŠ a VŠ –projekce ekonomicky aktivních osob –projekce domácností (potřeba bytů, budoucí rodiny, velikost domácností) –projekce vývoje počtu invalidních osob –projekce staré generace (sociální potřeby)

Populační prognóza ČR do r – ČSÚ 2004

Prognóza OSN do roku 2300 The Population Division prepared five scenarios for long-range population proje ctions. All projection scenarios share the assumption that mortality will decline steadily after In addition, in all scenarios net international migration is assumed to be zero after In terms of fertility, the medium scenario assumes that the total fertility of each country will reach below replacement levels and remain at those levels for about 100 years, after which it will return to replacement level and remain there until In the high scenario total fertility after 2050 is assumed to be a quarter of a child higher than in the medium scenario and to remain constant at 2.35 children per woman when the medium scenario stabilizes at replacement level. Similarly, in the low scenario total fertility is assumed to be 0.25 of a child lower than in the medium scenario and to remain constant at 1.85 children per woman when the medium scenario settles at replacement level. The zero-growth scenario maintains the same fertility levels as the medium scenario until about 50 years after the latter reaches replacement level and from there on the zerogrowth scenario has fertility levels that ensure that the number of births matches the number of deaths in each population, thus ensuring zero-growth. Lastly, the constant-fertility scenario maintains fertilit y constant during at the level estimated for

Percentage Increase in Age 60 and Over by Region,

Median Age by Region,

Proportion of Total Population Aged 0-14 and 60 and Over More and Less Developed Regions, (Medium Variant Projections)