PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA PSYCHOLOGICKÉ TEORIE. PSYCHOLOGIE PŘEDMĚT SYSTÉM METODOLOGIE METODY PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA POZNAT - VYSVĚTLIT - OVLIVNIT - PREDIKOVAT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PŘEDMĚT ZÁKLADY SPOLEČENSKÝCH VĚD
Advertisements

PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
prof. Iva Stuchlíková, CSc.
Psychologické směry Psychologie.
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Předmět psychologie a jeho historický vývoj
Zpracovaly: Lucie Tylšarová, Lucie Zimlová
Psychologie Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov01 Autor Mgr.
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
PSYCHICKÉ JEVY.
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
1: Předmět a význam psychologie
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI PŘEDMĚT A FUNKCE PSYCHOLOGIE
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
OB21-VVP-HUM-ZSV-MIK-L PSYCHOLOGIE, JEJÍ ODVĚTVÍ, VÝZNAM PRO ČLOVĚKA Mgr. Marie Mikulcová.
Psychologie Rok 2013.
Přístupy k osobnosti Škola:
OSOBNOST.
Obecná a vývojová psychologie
PSYCHOLOGIE Ψ. Obsah  CO JE TO PSYCHOLOGIE CO JE TO PSYCHOLOGIE  Psychologie zkoumá Psychologie zkoumá  Proč se zabýváme psychologií? Proč se zabýváme.
Humanistické a existenciální teorie v SP
Hlubinná psychologie MILANA REICHLOVÁ.
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
Úvod do studia psychologie osobnosti
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Psychologie osobnosti a jejího vývoje
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
DETERMINISMUS PSYCHIKY OSOBNOSTI Různá pojetí teorie osobnosti
PSYCHOLOGIE JE VĚDNÍ OBOR, KTERÝ SE ZABÝVÁ PROŽÍVÁNÍM (PSYCHICKÝMI JEVY) A CHOVÁNÍM ČLOVĚKA.
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Alfred Adler Narození 7. Únor 1870 Vídeň Úmrtí 28. Květen 1937 Aberdeen - rakouský lékař a psycholog, zakladatel individuální psychologie.
Základy sociální psychologie
Základy sociální psychologie
Obecná a vývojová psychologie
Tereza Doležalová, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Člověk jako osobnost (psychologie, disciplíny a směry)
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Úvod do studia psychologie osobnosti PhDr. Denisa Denglerová, Ph.D.
Úvod do psychologie
Metodologické orientace
Nevědomí Souhrn duševních procesů, které probíhají mimo duševní oblast a pozornost člověka. Zapomenuté a potlačené objekty a pudy. Neuvědomovaná oblast.
Co je kognitivní psychologie?
Přednáška č. 1 a 2 Čím se psychologie může zabývat Historie psychologie Základní psychologické směry a obory Obecná a vývojová psychologie 2015/16.
Psychologie – předvědecká fáze I
Mgr. Michal Vičar.  Zrání (biologický vývoj) versus učení  Aktivita versus pasivita  Vědomý versus nevědomý vývoj  Nature vs. Nurture.
PSYCHOLOGICKÉ ŠKOLY Mgr. Jiřina Boušková. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.05.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
PSYCHOLOGICKÉ SMĚRY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Jana Ženíšková, 3.B Behaviorismus. je psychologický směr, založený na tvrzení, že chování lze vědecky zkoumat bez odkazu na vnitřní duševní stavy druh.
Psychologie. Úvod ot. Kde se ve svém každodenním životě setkáváme s psychologií?
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Dějiny psychologie Mgr. Jiřina Boušková.
Metody psychologie.
Psychologie osobnosti
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.03
Základy psychologie.
Nevědomí.
Úvod do psychologie II. přednáška
Dějiny psychologie současná psychologie.
Základní směry v psychologii
Transkript prezentace:

PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA PSYCHOLOGICKÉ TEORIE

PSYCHOLOGIE PŘEDMĚT SYSTÉM METODOLOGIE METODY PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA POZNAT - VYSVĚTLIT - OVLIVNIT - PREDIKOVAT

PŘEDMĚT PSYCHOLOGIE PROŽÍVÁNÍ x CHOVÁNÍ PROŽÍVÁNÍ A CHOVÁNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ

PSYCHOLOGICKÉ TEORIE A SMĚRY HLUBINNÁ BEHAVIORISMUS KOGNITIVNÍ MATERIALISTICKO – DIALEKTICKÁ HUMANISTICKÁ

HLUBINNÁ PSYCHOLOGIE PSYCHOANALÝZA FREUD, ADLER, JUNG DUŠEVNÍ ŽIVOT ČLOVĚKA VYSVĚTLUJE JAKO VÝRAZ JEHO VĚDOMÝCH ČI PODVĚDOMÝCH PROCESŮ HLAVNÍ POJMY A KATEGORIE: NEVĚDOMÍ, LIBIDO, DESTRUKČNÍ PUD, KONFLIKTY

KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE TOLMAN, LAZARUS ZDŮRAZŇUJE VÝZNAM POZNÁVACÍCH PROCESŮ, ROZVOJ ŘEČI, SYMBOLY, PODPRAHOVÉ VNÍMÁNÍ HLAVNÍ POJMY A KATEGORIE: KOGNITIVNÍ MAPY, CHOVÁNÍ JAKO REAKCE NA KOGNITIVNÍ PŘEDSTAVU

BEHAVIORISMUS (NEOBEHAVIORISMUS) WATSON, HULL, SKINNER ZTOTOŽNILI PSYCHIKU A CHOVÁNÍ, KTERÉ JE PŘÍSTUPNÉ OBJEKTIVNÍMU ZKOUMÁNÍ HLAVNÍ POJMY A KATEGORIE: S-R TEORIE (PODNĚT, REAKCE), S-O-R TEORIE

DIALEKTICKO-MATERIALISTICKÁ PSYCHOLOGIE RUBINŠTEJN, VYGOTSKIJ, GAĽPERIN PSYCHIKA JAKO FUNKCE MOZKU SE POVAŽUJE ZA SPECIFICKOU VLASTNOST ZVLÁŠTNÍM ZPŮSOBEM ORGANIZOVANÉ HMOTY HLAVNÍ POJMY A KATEGORIE: PRINCIP DETERMINISMU, PRINCIP ODRAZU, PSYCHIKA JAKO OTEVŘENÝ SYSTÉM

HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE MASLOW, ROGERS ČLOVĚK JE VNÍMÁN JAKOP CELISTVÁ, JEDINENČÁ OSOBNOST S VNITŘNÍMI ZKUŠENOSTMI A TENDENCÍ K SEBEAKTUALIZACI KLÍČOVÉ POJMY A KATEGORIE: „JÁ“ JAKO UVĚDOMOVANÉ VNÍMÁNÍ SEBE SAMA, EMPATIE, AKCEPTACE, KONGRUENCE

SYSTÉM PSYCHOLOGICKÝCH VĚD PSYCHOLOGICKÉ DISCIPLÍNY TEORETICKÉAPLIKOVANÉ ZÁKLADNÍSPECIÁLNÍ

PSYCHOLOGICKÉ METODY POZOROVÁNÍ ROZHOVOR EXPERIMENT DOTAZNÍKOVÉ ANALÝZA PRODUKTŮ ČINNOSTI VÝZKUMNÉ DIAGNOSTICKÉ VÝCVIKOVÉ INTERVENČNÍ

JEDINEC JAKO: OBJEKT (OBĚŤ) PSYCHOLOGICKÉHO PŮSOBENÍ UŽIVATEL PSYCHOLOGICKÝCH POZNATKŮ UŽIVATEL PSYCHOLOGICKÝCH SLUŽEB