Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMuGoogle SkechUp (XVI. část) Stupeň a typ vzděláváníStřední škola Vzdělávací oblastInformační a komunikační technologie Vzdělávací obor79-41-K/41 Gymnázium, Tematický okruhGrafický software Druh učebního materiáluVýukový materiál Cílová skupinaŽák, 2. ročník Anotace Výukový materiál je určen k frontální prezentaci učitelem, případně jako materiál pro samostudium. Výukový materiál je nutno doplnit výkladem. Žák se bude orientovat v problematice základů počítačové grafiky. Vybavení, pomůcky- Klíčová slovaRastr, vektor, barevná hloubka, zobrazovací soustava, rastrové formáty, vektorové formáty, skener, tiskárna Datum GOOGLE SKETCHUP (XVI. ČÁST)
POHLEDY, STÍNY, KONTURA A BARVY nyní se podíváme na barvy barva je důležitým prvkem celého projektu pod pojmem barva se v programu Google SketchUp skrývají i textury textury jsou potažení objektu nějakým obrázkem všechny barvy se skrývají pod tlačítkem Paint Bucket
POHLEDY, STÍNY, KONTURA A BARVY pokud na tlačítko klikneme, tak se otevře okno s paletou (viz obrázek) Okno s paletou barev (archiv autora)
POHLEDY, STÍNY, KONTURA A BARVY z palety barev vyberte odstín hnědé klikněte na něj postupně klikáním obarvujte rám okna stejným způsobem lze obarvit třeba zbytek stěny pokud obarvíte něco, co jste nechtěli, pak použijte klávesovou zkratku Ctrl+Z
POHLEDY, STÍNY, KONTURA A BARVY nebo můžete použít bílou barvu ÚKOL: zhotovte podle animace okno a toto okno následně vybarvěte
Animace vzniku okna (archiv autora) POHLEDY, STÍNY, KONTURA A BARVY
Vybarvené okno (archiv autora) POHLEDY, STÍNY, KONTURA A BARVY
Vybarvené okno a stěna domu (archiv autora) POHLEDY, STÍNY, KONTURA A BARVY
OPAKOVÁNÍ OPAKOVÁNÍ Použijte nástroj panel Barvy. K čemu tento nástroj slouží?
ZDROJE A PRAMENY 1)Počítačová grafika: [Seminář, Praha, dubna 1977] : Sborník referátů. Praha: [nákl. vl.], 1977, 229, [1] s. Aplikovaná kybernetika. 2)KRŠEK, Přemysl. Základy počítačové grafiky: IZG. 1. vyd. Brno: Fakulta informačních technologií, 2008, 89 s. Aplikovaná kybernetika. ISBN )ŽÁRA, Jiří, Bedřich BENEŠ a Petr FELKEL. Moderní počítačová grafika. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 1998, xvi, 448 s. ISBN )BROOKSHEAR, J, David T SMITH a Dennis BRYLOW. Informatika. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 608 s. ISBN )program Google SketchUP, který je zdarma dostupný na oficiálních stránkách programu 6)V práci jsou použity Print Screeny obrazovky PC autora materiálu.