Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMuPočítačová grafika (XX. část) Stupeň a typ vzděláváníStřední škola Vzdělávací oblastInformační a komunikační technologie Vzdělávací obor79-41-K/41 Gymnázium, Tematický okruhÚvod do počítačové grafiky Druh učebního materiáluVýukový materiál Cílová skupinaŽák, 2. ročník Anotace Výukový materiál je určen k frontální prezentaci učitelem, případně jako materiál pro samostudium. Výukový materiál je nutno doplnit výkladem. Žák se bude orientovat v problematice základů počítačové grafiky. Vybavení, pomůcky- Klíčová slovaRastr, vektor, barevná hloubka, zobrazovací soustava, rastrové formáty, vektorové formáty, skener, tiskárna Datum POČÍTAČOVÁ GRAFIKA (XX. ČÁST)
JAZYK POPISU SCÉNY V PROGRAMU POV-RAY Světlo light_source { barva světla [shadowless] }
JAZYK POPISU SCÉNY V PROGRAMU POV-RAY Světlo neviditelný bodový zdroj světla svítí do všech směrů stejně intenzita osvětlení v konkrétním bodě se mění se změnou velikosti úhlu dopadu přidání vlastnosti shadowless způsobí, že světlo ze světelného zdroje nevrhá stín
Světlo Upraveno: POV-Ray. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z:
JAZYK POPISU SCÉNY V PROGRAMU POV-RAY Pozadí background { barva pozadí }
ZÁKLADNÍ OBJEKTY Koule sphere {, poloměr vzhled transformace }
ZÁKLADNÍ OBJEKTY Kvádr, krabice box {, vzhled transformace }
ZÁKLADNÍ OBJEKTY Kužel cone {, poloměr 1,, poloměr 2 [open] vzhled transformace }
ZÁKLADNÍ OBJEKTY Válec cylinder {,, poloměr 2 [open] vzhled transformace }
Kvádr a kužel a jejich definice pro program POV-Ray Upraveno: POV-Ray. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z:
OPAKOVÁNÍ OPAKOVÁNÍ Jak definuješ válec v programu POV-Ray?
ZDROJE A PRAMENY 1)Počítačová grafika: [Seminář, Praha, dubna 1977] : Sborník referátů. Praha: [nákl. vl.], 1977, 229, [1] s. Aplikovaná kybernetika. 2)KRŠEK, Přemysl. Základy počítačové grafiky: IZG. 1. vyd. Brno: Fakulta informačních technologií, 2008, 89 s. Aplikovaná kybernetika. ISBN )ŽÁRA, Jiří, Bedřich BENEŠ a Petr FELKEL. Moderní počítačová grafika. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 1998, xvi, 448 s. ISBN )BROOKSHEAR, J, David T SMITH a Dennis BRYLOW. Informatika. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 608 s. ISBN )Vektorová grafikal. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z:hhttp://cs.wikipedia.org/wiki/Vektorov%C3%A1_grafika#mediaviewer/Soubor:Bezierova_krivka.svg