Elektronická učebnice - I

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
Advertisements

10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
1.1 Vznik a vývoj života Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Autor: Mgr. Petra.
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
Elektronická učebnice - I
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
62.1 Rovnováha v přírodě, potravní řetězec
18.1 Obratlovci Kdo jsou obratlovci?
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
2.1 Sluchová diferenciace
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
Elektronická učebnice - I
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
97.1 Omluvenka Jdu k zubnímu lékaři. Zúčastním se soutěže.
16.1 Vím, co je pH, znám podstatu neutralizace.
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
90.1 Podstatná jména rodu mužského - vzory předseda, soudce
Elektronická učebnice - I
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
Elektronická učebnice - II
34.1 Dusíkaté organické sloučeniny
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - II
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
39.1 Vznik a vývoj druhů na Zemi
47.1 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Monika Mrkusová Písemné.
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
14.1 Vím, co jsou kyseliny. Výroba kyselin je náročná.
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
Elektronická učebnice - I
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
63.1 Podstatná jména rodu ženského – vzor píseň
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
5.1 Numerace do 20 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - II
37.1 Písemné odčítání v oboru do 1000
Smyslová ústrojí člověka
3.1 Periodizace dějin hudby
36.1 Písemné sčítání v oboru do 1000
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
Co mají společného tyto obrázky???
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 134.1 Chuť Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Autor: Mgr. Andrea Fibichová

Chuť vnímáme jazykem (na jazyku). Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 134.2 Co už víš? Chuť vnímáme jazykem (na jazyku). HOŘKÁ KYSELÁ SLADKÁ SLANÁ Kdo má mlsný jazýček???

134.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 134.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Člověk přijímá informace z okolního světa prostřednictvím SMYSLOVÝCH ORGÁNŮ, které jsou sídlem: ORGÁNEM CHUTI JE? ZRAKU SLUCHU CHUTI a ČICHU HMATU

134.4 Co si řekneme nového? Chutě na jazyku vnímáme prostřednictvím: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 134.4 Co si řekneme nového? Chutě na jazyku vnímáme prostřednictvím: CHUŤOVÝCH POHÁRKŮ = říkáme, že jsou ústrojím chuti! Rozlišujeme 4 chutě: Vidíte tečky na špičce jazyka? To jsou chuťové pohárky!

Na jakém místě na jazyku vnímáme chuť : Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 134.5 Procvičení a příklady Doplň: Na jakém místě na jazyku vnímáme chuť : HOŘKOU, SLANOU, SLADNOU A KYSELOU? Přiřazujte potraviny k jednotlivým chutím. HOŘKÁ KYSELÁ SLADKÁ SLANÁ

Ilustrace chuťového pohárku – několikanásobně zvětšeného. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 134.6 Něco navíc pro šikovné Zamysli se. Může si člověk způsobit úraz jazyka? Jak? Jaký? Jaké jiné funkce jazyk má? (kromě vnímání chuti) Když jste nemocní (necítíte se dobře), jdete k lékaři na prohlídku - kromě jiných orgánů vám pan doktor prohlíží také jazyk. Věděli byste, proč to dělá? Ilustrace chuťového pohárku – několikanásobně zvětšeného.

134.7 CLIL Taste Salt is salty. Chocolate is bitter. tongue Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 134.7 CLIL Taste Salt is salty. Chocolate is bitter. tongue Sugar is sweet. Lemon is sour.

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 134.8 Test znalostí Člověk vnímá informace z okolního světa prostřednictvím? sluchových orgánů lidských orgánů smyslových orgánů d) zdravých orgánů Ústrojím chuti jsou? chuťové pohárky na jazyku jazyk ústa rty Kolik chutí člověk rozeznává? 5 4 6 3 Jaké chutě člověk vnímá? hořkou, slanou, sladkou, kyselou dobrou, špatnou hořko-sladkou, slano-kyselou ovocnou, zeleninovou, masovou Správné odpovědi: c b a Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 134.9 Použité zdroje, citace 1. http://www.cuketka.cz/pic/cuketka.cz_fair_trade_horka_cokolada2.jpg (slide 7) 2. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/de/Gray851.png (slide 6) 3. http://www.eklasa.cz/img/content/products/kavoviny_ocet_novy.jpg (slide 5) 4. Přírodověda pro pátý ročník – Život na zemi, Kholová H., CSc. a kol., Alter, 1997. sken str. 55. (slide 4,5) 5. Obrázky z databáze Klipart. 6. http://www.dr-rudolf-zemek.cz/sites/default/files/img/obsah/09-E-Jazyk-hodne-boli-skvrn.jpg (slide 6) 7. http://www.femina.cz/uploads/el/mandle1_2.jpg (slide 1)

134.10 Anotace Autor Mgr. Andrea Fibichová Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 134.10 Anotace Autor Mgr. Andrea Fibichová Období 01 – 06/2013 Ročník 5. ročník Klíčová slova Chuť, chuťové pohárky, jazyk. Anotace Prezentace popisující jeden ze smyslů člověka – chuť.