odčítání Pojmy menšenec, menšitel, rozdíl Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_287_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU CZ.1.07/1.4.00/21.3526 – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU Název vzdělávacího materiálu Odčítání – seznámení s pojmy menšenec, menšitel, rozdíl Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_287_2TR_M Číslo šablony III/2 Autor Iveta Ondruchová, Mgr. Ročník 2. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVP Matematika Téma Odčítání – pojmy menšenec, menšitel, rozdíl Očekávaný výstup Žák rozumí pojmům menšenec, menšitel, rozdíl Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s pojmy menšenec, menšitel, rozdíl Datum vytvoření Říjen 2013 Druh výukového materiálu Prezentace v PowerPointu Klíčová slova Odčítání, menšenec, menšitel, rozdíl Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdroje Viz poslední snímek
Odčítání 14 - 6 = 8 menšenec menšitel rozdíl
17 - 9 = 8 6 = 13 - 7 odčítání Doplňte správné názvy čísel: MENŠENEC 17 - 9 = 8 6 = 13 - 7 MENŠENEC MENŠITEL ROZDÍL ROZDÍL MENŠENEC MENŠITEL
7 13 9 14 6 12 9 11 16 5 odčítání 17 – ____= 8 ____ – 6 = 8 1.Doplňte menšitele: 2. Doplňte menšence: 15 – ____= 8 ____ – 4 = 9 17 – ____= 8 ____ – 6 = 8 13 – ____= 7 ____ – 5 = 7 16 – ____= 7 ____ – 2 = 9 11 – ____= 6 ____ – 9 = 7 7 13 9 14 6 12 9 11 16 5
odČÍTÁNÍ Doplňte rozdíly: 18 17 15 12 16 20 14 13 11 15 9 7 5 8 19 7 9 menšenec 18 17 15 12 16 20 14 13 11 15 menšitel 9 7 5 8 19 7 9 6 8 rozdíl 9 10 15 7 8 1 7 4 5 7
Úkoly rozdíl 1. Jak se jmenuje výsledek odčítání? 2. Jak se jmenuje číslo, která odčítáme? 3. Jak se jmenuje číslo, od kterého odčítáme? 4. Doplňte: 13 – 5 = 8 menšitel menšenec menšenec menšitel rozdíl
ZDROJE MS Office – vložené tvary