CHAREKTERISTIKA Obrázky a náměty slohových cvičení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Advertisements

VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Státy J a JV Asie I. III2-Z7-II-12
Funkční gramotnost II. -opakování grafy - mapy - počasí J. Poddaná.
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
UHLIČITANY A SÍRANY VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
VY_32_INOVACE_PSYM25360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Paralelní a sériový obvod
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_PŘV.4.15 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Vypravování o prázdninách
VY_32_INOVACE_PSYPS12360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
VY_32_INOVACE_PSYPS14060ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Jak ovlivňuje můj život současná technika. Televize V dnešní době je zcela pravděpodobné, že 2 % ze 3 % lidí mají doma televizi. Já si myslím, že televize.
VY_32_INOVACE_TMM21460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
Sudoku Dominik Hrbáč V.B.
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Č íslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_758_SURREALISMUS TÉMA: Surrealismus ve.
VY_32_INOVACE_TMM20960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM21060ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS14160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
SAMOSTUDIUM TEST KLADIVOUN BRONZOVÝ ŽRALOK TYGROVANÝ ŽRALOK OBROVSKÝ
VY_32_INOVACE_TMM22660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvo ř en v rámci projektu Opera č ního programu.
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
LIST VY_52_INOVACE_B1 – 21 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_29_SVALY_PREDNI_CAST
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_778_VÝVOJ_JAZZU TÉMA: Tradiční jazz ČÍSLO.
ŠTÍ Ř I. Vytvořil Filip Kašpír 1.L Dne
Ekosystémy Přírodopis VY_32_INOVACE_004 – 1.sada, Př Anotace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
DNA.
Vypracovaly: Kánská, Ivanovová, Strýčková, Maroušková
VY_32_INOVACE_TMM20460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_750_VYHLÁŠENÍ_ČESKOSLOVENSKA TÉMA: Vyhlášení.
VY_32_INOVACE_PSYPS15960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
Zpracoval: ing. Pavel Králík Zlato, stříbro, platina, měď
Vypracovala: V. Černochová
Označení DUM 14 _ 06 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
VY_32_INOVACE_PSYPS15860ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Materiál slouží v hodinách o lidských vlastnostech.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_32_INOVACE_CH VZDUCH - prezentace
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Označení DUM 13 _ 06 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
CHAREKTERISTIKA Obrázky a náměty slohových cvičení
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
Transkript prezentace:

CHAREKTERISTIKA Obrázky a náměty slohových cvičení

Co je charakteristika: Hodnotící pojmenovávání VLASTNOSTÍ osoby a zvířete – CHARAKTERISTIKA PŘÍMÁ Charakterizovat lze i kolektiv, prostředí, město, období (epochu). Hodnocení vlastností lze doplnit krátkým vypravováním, zamyšlením, úvahou. Jedná se pak o CHARAKTERISTIKU NEPŘÍMOU.

Jazyk charakteristiky: Podstatná a přídavná jména Citově zabarvená slova Synonyma, antonyma Několikanásobné větné členy Přirovnání

CVIČENÍ 1. Pokračujte výčtem podobných vlastností: Odvážný, … Skromný, … Umíněný,… Společenský,…

Jaké vlastnosti můžeme sledovat? Temperament (uvážlivost, zbrklost, …) Vztah k lidem (obětavost, srdečnost,…) Vztah k sobě (sebevědomí, ctižádostivost,…) Zájmy a schopnosti (sport, četba,…)

CVIČENÍ 2. Následující obrázek vám připomene výkony olympijské vítězky Barbory Špotákové. Charakterizujte její výkon na OH v srpnu Které její vlastnosti byste vyzdvihli?

CVIČENÍ 3. Pána na následujícím obrázku vůbec neznáme, přesto u něj můžeme předpokládat určité vlastnosti. Které?

CVIČENÍ 4. Charakterizovat můžeme také zvíře. Některá zvířata jsou dokonce symbolem lidských vlastností: Chytrý jako … Pomalý jako… Hbitý jako… Tvrdohlavý jako…

CVIČENÍ 5. Jaké vlastnosti u psa očekáváte? Napište medailonek o psovi do pořadu „Chcete mě“ nebo do profilu na Facebooku. Vymyslete krátký příběh, ve kterém bude některá z jeho vlastností hrát důležitou roli.

Ukázka 1. Naše sousedka je divná paní. Vždycky vyhlíží, když k nám někdo jde, a vyptává se, kdo je, odkud je a proč k nám přichází. Je to nepříjemné, ale to ona asi nevidí. Maminka říká, že je to osamělá paní, která si nemá s kým popovídat. Nikdo ji nenavštěvuje. Ale je to také proto, že má na dvorku psa, ten na každého štěká a ona mu to nezakáže. Tak nevím, jestli opravdu chce, aby za ní někdo přišel.

Ukázka 2. Mám kamarády, s kterými se mohu bavit o tom, co nás zajímá. Jiné kamarády nemám, ani nechci. Moje sestra si pořád vodí domů nějaké holky, pokaždé jiné, to by mě nebavilo. Nerad si zvykám na cizí lidi. Taky jsem nerad, když mě někdo vytrhne z práce. To se pak zlobím i na maminku, když po mně něco chce. Ona pak říká, že jsem neochotný a líný, a to mě mrzí.

Ukázka 3. Je jich prý čím dál víc. Sobec je člověk, který myslí jen na sebe. Chce vyniknout za každou cenu, nezáleží mu na nikom. Chce být ve všem první. Nevadí mu, že utlačuje druhé. Když je někdo v rodině sobec, ostatním ubližuje. Chce, aby na něj všichni brali ohled, sám nebere ohled na nikoho. Takových lidí není mnoho. Jsou to lidé, kteří umí něco udělat pro jiné a moc o tom nemluví. Je to víc než jen jednorázová pomoc. Mohu někomu pomoci, ale nic mě to nestojí. Obětavec se často musí něčeho vzdát. Třeba pohodlí.

Literatura a zdroje: cM:&imgrefurl= atletiky&docid=gKjAO3ckXVNr5M&imgurl= sport/178669_sport-atletika-spotakova- crop.jpg&w=448&h=300&ei=Xm2ZUNaUIY3ntQbixICIBw&zoom=1&iact=rc&dur=5&sig= &page=2&tbnh=184&tbnw=234&start=6&ndsp=11&ved=1t:429,r:7,s:0, i:87&tx=151&ty=120 OmM:&imgrefurl= wE5MVz6UYMLM&imgurl= 0vode_thumb.jpg&w= OmM:&imgrefurl= wE5MVz6UYMLM&imgurl= 0vode_thumb.jpg&w= Sloh pro ročník ZŠ, příslušné ročníky víceletých gymnázií a pro střední školy, Milena Fucimanová, Fortuna Praha 2003