Oko.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lom světla F f čočky, lidské oko Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Světelné jevy a jejich využití
Zobrazování optickými soustavami
Geometrická optika Mgr. Andrea Cahelová Hlučín 2013.
MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY
Optické vlastnosti oka
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Optické vlastnosti oka
Složení lidského oka Bloudíčková Gabriela, Radová Jana, Spáčal Josef, Březinová Dagmar, Marek Hrůza, Ludvík Josef.
Rozptylka prostor obrazový prostor předmětový f f S o F2 F1
Zobrazení zrcadlem a čočkou
Světelné jevy Optika II..
Optické vlastnosti oka
Oko jako optická soustava, optické přístroje
Spojka a rozptylka ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
19. Zobrazování optickými soustavami
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
OKO A VIDĚNÍ Stavba a optická soustava oka Mechanismus vzniku obrazu
OKO.
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Lom světla.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Oční vady Krátkozrakost, dalekozrakost, šedý zákal, zelený zákal, vetchozrakost, šilhání, astigmatismus, barvoslepost, šeroslepost.
Oko spojná optická soustava obraz komorová tekutina oční čočka sklivec
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
úvodní prezentace k hodině s využitím aplikace EyeXam pro iPad
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Oko. Oko Jeden ze smyslových orgánů Zrakem vnímáme světlo, jeho intenzitu, barvy, tvary, vzdálenosti Umožňuje rozvoj mysli, vzdělání a zážitků.
BRDEK DAVID 1ME.  Aktivní technologie byla doposud hlavním směrem vývoje 3D televizorů a ve svém principu ji využívá i NVIDIA pro své aktivní brýle pro.
Oční vady Eliška Gálová, 3.G.
OPTICKÉ VLASTNOSTI OKA
OPTICKÉ JEVY OPTIKA 13. Vady oka Mgr. Marie Šiková
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Optické vlastnosti oka
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_19 Fyzika - vady oka Autor: Jana Pěničková Období:
Biofyzika - optika Vady oka a jejich korekce Základní oční vady Vady čočkyVady sítniceVady rohovky KrátkozrakostBarvoslepostAstigmatismus DalekozrakostŠeroslepost.
OČNÍ VADY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_05_A_16 Ústrojí zraku Téma: Biologie člověka Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
Z očí do očí Lidské oko z hlediska fyziky Filip Šefčík, Dominik Nop, Lubomír Pala, Matěj Tomešek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Optické vlastnosti oka TÉMATICKÝ CELEK:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák odpovídá na připravené otázky. Žák sám tvoří odpovědi, nebo vybírá z daných možností tu správnou.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._33.ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_20_ Optické přístroje - oko Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Optika - část fyziky zabývající se světlem. Vlastnosti světla Světlo je elektromagnetické vlnění. Šíří se v každém prostředí. Od zdroje se šíří přímočaře.
PaedDr. Jozef Beňuška OKO JAKO OPTICKÁ SOUSTAVA aneb O akomodaci, brýlích a pod.
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
Lidské oko. Stavba Bělima cévnatka sítnice Žlutá skvrna Zrakový nerv Slepá skvrna Komorová voda čočka duhovka rohovka Řasnaté tělísko sklivec.
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Geometrická optika
Vady oka Vypracoval: Jiří Čamek Obor: Technické lyceum Třída: 1.L
Čočky a zrcadla Mirek Kubera.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Z očí do očí.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Souhrnné otázky, Světelné jevy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Oko a vidění Mirek Kubera.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Oko, vady TÉMATICKÝ CELEK: Biologie člověka.
GEOMETRICKÁ OPTIKA Oko, přístroje.
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka I.
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Ohnisková vzdálenost čoček Vypracoval: Lukáš Karlík
Čočka spojka a rozptylka
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
Transkript prezentace:

Oko

Co budu na konci hodiny znát? Pojem akomodace, stereoskopie Důvod trojrozměrného vnímání světa lidským mozkem Nejčastější vady oka

Díky čemu může oko vnímat různě vzdálené předměty? 1/2 Z fyzikálního pohledu je nejdůležitější částí oka oční čočka. Oční čočka soustřeďuje světelné paprsky na sítnici.

Díky čemu může oko vnímat různě vzdálené předměty? 2/2 Díky svalům může čočka měnit svou ohniskovou vzdálenost a zaostřovat na různě vzdálené předměty. Změna zakřivení čočky pomocí svalů se nazývá akomodace.

Jaké jsou vady oka? Vady oka Krátkozrakost-rovnoběžné paprsky vstupující do oka se protínají před sítnicí. Korekce pomocí rozptylky Dalekozrakost-rovnoběžné paprsky vstupující do oka se protínají za sítnicí. Korekce pomocí spojky

Díky čemu může člověk vnímat prostor? Naše oči jsou od sebe vzdáleny. Dívají se tedy na předměty pod různými úhly. Lidsky mozek pak je schopen z těchto dvou obrazů vytvořit představu prostoru.

Co je to stereoskopie? Stereoskopie je technologie, která umožňuje prostorový vjem vyvolaný dvourozměrnou předlohou (např. stereoskopické brýle).