SAVANA dále od rovníku střídání období …………………………..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SAVANY Mgr. Josef Koumar. SAVANY Mgr. Josef Koumar.
Advertisements

Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Ježek západní.
Klimatické a přírodní krajiny Ameriky
Poznávání savců 8. ročník
Co je to biom?.
Biosféra sféra Země s vhodnými podmínkami pro život
PODNEBNÉ PÁSY.
Stepi Velké obilnice světa.
AFRIKA – rostliny a živočichové
Step Anotace Prezentace zpracovává informace o travnatých oblastech stepích. Obsahuje křížovku, fotografie zástupců fauny a původního obyvatelstva. Autor.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_15
PODNEBNÉ PÁSY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
AFRICKÉ SAVANY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Šířkové pásy tropický pás.
Monzunové lesy povodně a záplavy
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
vytvořený v projektu OP VK
Savany.
Stepi.
Podnebí, vegetace Ameriky
Amerika – Přírodní krajiny
SAVANY A STEPI ANETA SMOLÍKOVÁ 4.UBZ.
SAVANY.
Savany VY_32_INOVACE_43_12_Savany autor: Helena Nováková
Tropický pás savana a poušť
Zoogeografické oblasti
TRAVNATÉ PLÁNĚ.
Živý obal Země ( rostliny a živočichové)
Austrálie - rostlinstvo a živočišstvo
ROZMANITOST EKOSYSTÉMŮ
1. ročník technického lycea
Biosféra sféra Země s vhodnými podmínkami pro život zahrnuje části dalších geosfér – BIOTOP = místo, které organismům poskytuje podmínky pro život – BIOCENÓZA.
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr. Markéta Zákravská Název: VY_32_Inovace_08_10_Tropický pás Téma: Rozmanitost přírody Číslo projektu:
Savany.
Stepi Poznáš zvířata stepí?
Klimatické a přírodní krajiny Ameriky
Podnební pásy Elena a Eliška.
PŘÍRODNÍ KRAJINA: 1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b)
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Tropický pás-savana.
Savana Obr. 1 – Savana – Gambie
TROPICKÝ PÁS Mgr. Renata Šimková Přírodověda 5.tř.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_ROZMANITOST_PODMINEK_ZIVOTA_NA_ZEMI
MÍRNÝ PÁS PŘÍRODOVĚDA 5.TŘ. Mgr. Renata Šimková.
než začnete prohlížet prezentaci ...
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Savana Lucie Mališová 2. ročník
VY_32_INOVACE_16_Z_SAVANY
Podnebí a přírodní krajiny Afriky
Rozmanitost podmínek života na zemi
STEPI.
TRAVNATÉ OBLASTI MÍRNÉHO PÁSU
Jméno autora výukového materiálu
VY_32_INOVACE_
BIOSFÉRA savany, pouště a polopouště
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Stepi TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
ŽIVOČICHOVÉ SAVAN Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_11_Tropický pás
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8..ročník 03_Přírodní oblasti světa – I.
Savany.
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
14. b Monzunové lesy povodně a záplavy Světle zelená barvička na mapce
Základní škola, Hradec Králové
STEPI.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Mgr. Lenka Nováková -1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_09_SAVANY-Z
SAVANY.
Savany Tropická travnatá území Oblasti: na S a na J od tropických lesů J Amerika, V Afrika, Austrálie.
Stepi (a lesostepi) mírného pásu V mírném pásu Suché podnebí, nízké srážky → → neumožňují růst stromů Kvalitní černozemě Travní porost.
Transkript prezentace:

SAVANA dále od rovníku střídání období ………………………….. travnaté pláně, stromy a keře jen roztroušeně dešťů a sucha

sloní tráva -

živočichové: bezobratlí: termiti, saranče termitiště vždy stojí uprostřed nejúrodnější části savany, pod povrchem jsou chodby i mimo plochu termitiště největší hejno sarančí – 35 miliard jedinců, 50 000 tun, jedinec váží asi 2 g a denně sežere zhruba tolik, co sám váží malé hejno (500 000 jedinců) sežere za den tolik, co 2500 lidí nebo 10 slonů

obratlovci: plazi: varani, hadi (chřestýš, mamba, zmije, kobra, krajta), krokodýl

ptáci: snovači, sup, kondor, pštros, nandu, emu

kopytníci savci: antilopa skákavá, gazela, buvol kaferský, hroch obojživelný

žirafa, zebra, nosorožec, slon

lev, levhart, gepard, hyena, pes hyenový šelmy:

primáti: šimpanz mravenečník, kaloň

vačnatci – klokan, koala, ježura, ptakopysk Austrálie:

prérie, pampy, pusty STEPI (…………………………………………………………….) ……………..………. ekosystémy navazující na savany …………….. srážek rostliny odolné proti …………………………………………………………..., hlavně ………… travnaté málo trávy suchu, výkyvům teploty, ohni

živočichové kopytníci: bizon, vidloroh (S. Am.), lamy (J. Am.), zubr (E.), kůň Převalského (Asie)

sysel, hraboš, mara (J. Am.) hlodavci:

kojot (SA), puma (celá Amerika) šelmy: