Zátiší odráží lidské bytí, vztah člověka k vnějšímu světu, zrcadlí se v něm výběrem věcí a způsobem jejich podání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační a komunikační technologie ročník Základy focení – základní pojmy Bohumil Bareš.
Advertisements

VY_32_INOVACE_09_ICT_529_Jnc
Environmentální výchova pro základní školu
Návody k fyzikálním experimentům na portálu Alik.cz
Základy fotografování kompozice snímku
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Jak fotografovat bouřky a blesky
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
19. Počítačová grafika (získávání, úpravy a publikování fotografií, práce v rastrovém grafickém editoru)
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Pop-art 2.polovina 20. století.
VZNIK KRÁTKÉHO FILMU. Fáze vzniku krátkého filmu s komentářem 1. Přípravná fáze 2. Natáčení 3. Zpracování 4. Titulkování Je vhodné sledovat reportáže.
Kompozice Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Odraz světla na rovinném zrcadle
Moderní umění začíná postimpresionismem.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Výtvarné umění.
IDIF – Seminář portrétní fotografie Jana Pazderková.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
3D modelář – užitý design VY_32_INOVACE_Design1r0120Mgr. Jiří Mlnařík.
VY_32_INOVACE_FOTF11060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Tato prezentace byla vytvořena
Základní pojmy, základy teorie a praxe
GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE. 2 NĚCO O KOMPOZICI Kompozice, nebo-li česky skladba, je souhrn všech opatření, která děláme, aby snímek byl přehledný,
Holografie Z. Tognerová VIII. A.
Tato prezentace byla vytvořena
Eduard Manet Název školy
Vliv osvětlení a jasu na člověka
Vlastnosti digitálního fotoaparátu
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Fotografie. O co se jedná? je proces získávání a uchování obrazu za pomocí specifických reakcí na světlo, a také výsledek tohoto procesu. Zahrnuje získání.
Batika Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ETNOGRAFICKÉ INTERVIEW ● cíl: zjistit, jak zkoumané osoby interpretují svět kolem sebe ● raport - navození příjemné, uvolněné atmosféry ● informant - osoba,
Základy fotografování
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti světla Číslo DUM: III/2/VT/2/3/41 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Funkční gramotnost III. -obrázky a fotografie J. Poddaná.
JAK NA MALOVÁNÍ ZÁTIŠÍ V PC
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA VRSTVA TEMATICKÁ A MYŠLENKOVÁ Mgr. Michal Oblouk.
Život v rodině Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Motivace praktické výuky uměním, společenskými a přírodními.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa Číslo DUM: III/2/VT/2/3/44 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika.
Obce v pohybu? Na webu! Vybrané poznámky k tvorbě videofilmů Seminář Parádní web 2013 úterý 21. ledna 2014.
Fotoaparát.
Literatura = písemnictví Jeden z druhů umění, písemné záznamy. Rozdělení: a) odborná literatura b) krásná literatura = BELETRIE c) jednací písemnosti (př.
Tajemství fotografování Cvičná prezentace. Fotografické přístroje Různé typy fotografických přístrojů jsou vybaveny různými druhy hledáčků Mezi další.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_04 TÉMA: VYNÁLEZY.
ČLOVĚK V PROSTORU Tematická oblast
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti světla
Déjà - vu Tematická oblast
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Makrofotografie Pouhým okem neviditelné a přesto to tam je!
Makrofotografie Pouhým okem neviditelné a přesto to tam je!
KRAJINA ve fotografii „S krajinami je to jako s lidmi, nikdy je úplně nepoznáme.” Christian Morgenstern.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
FOTOGRAFUJEME PRO RADOST
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Výtvarné umění starověkého Egypta
Základní filozofické otázky
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

Zátiší odráží lidské bytí, vztah člověka k vnějšímu světu, zrcadlí se v něm výběrem věcí a způsobem jejich podání.

co nás čeká DNES ? Prostor PRO VÁS a VAŠE FOTOGRAFIE Sdílení: co která z vás prožila u fotografování, „jak se mi fotilo?“, co byl největší problém?, co mě nejvíc bavilo?, co mi chybělo?, co bych potřebovala vědět? atd. atd. K fotografiím: dojmy, pocity, komentáře, podněty pro další focení Fotografický žánr: ZÁTIŠÍ Co to je „zátiší“ a jaké známe druhy zátiší Jak fotit zátiší – technika, světlo, postupy, doporučení atd. Zadání „domácího fotoúkol/k/u“ 

Motto: Zátiší je oborem, který kultivuje kulturu vidění. ZÁTIŠÍ ve fotografii „Zátiší je umělecké dílo, jež vkusně zobrazuje neživé předměty, obvykle běžné, které mohou být přírodního původu (ovoce, zelenina, rostliny nebo přírodniny) nebo vyrobené člověkem (sklenice, dýmky, atd.) v umělém prostředí.“ Fotografické zátiší (angl. „still life“ – něco jako „klidný život“), má kořeny v prastarém malířském žánru. Kořeny této malířské disciplíny sahají až k počátkům lidské civilizace. Ve fotografii oblíbený žánr, protože fotografování zátiší umožňuje fotografovi mnohem více aranžovat a zasahovat do kompozice předmětů a také ovlivňovat nasvícení scény. Jedna z vůbec nejstarších dochovaných fotografií, přesněji řečeno daguerrotypií pochází z roku 1829 a zachycuje zátiší: Prostřený stůl (Joseph Nicéphore Niepce). Velkou roli v tomto žánru hraje KOMPOZICE, dobrá kompozice je především věc instinktu 

Typy FOTOGRAFICKÉHO ZÁTIŠÍ Motto: Zátiší je oborem, který kultivuje kulturu vidění. Typy FOTOGRAFICKÉHO ZÁTIŠÍ Zátiší se liší z různých hledisek: Podle míry zásahu autora (aranžování, příprava…) Zátiší klasické (aranžované) Zátiší nalezené (nearanžované) Takové zátiší nearanžujeme, ale prostě ho někde objevíme a určitou konkrétní kompozicí oddělíme od okolí („výřez reality“), „dívat se a uvidět“  Podle míry abstrakce Konkrétní („figurativní) Abstraktní (nefigurativní) Zátiší navíc také může být Symbolické, tzn. - zachycuje takové předměty, které mají určitý symbolický význam (svíčka, hodiny atd.). Minimalistické (minimum prvků v obraze)

TECHNIKA, DOPORUČENÍ pro tvorbu fotografického zátiší Důraz na detail, osvětlení (nasvícení), kompozici, atmosféru Doporučení k technice: Delší ohnisko (širokoúhlé snímání není vhodné) Nízké ISO STATIV! (… a vypnout případný stabilizátor) „Odložená“ reakce závěrky (spoušť nemačkat přímo, např. použít samospoušť) Nejvhodnější režim: A (případně M), doladit kompenzací expozice (+ -) SVĚTLO! … vnímat prokreslení objektu/ů v obraze v souvislosti se světlem (jeden či více světelných zdrojů, popř. odrazné desky … atd.) EXPERIMENTUJTE! … nebojte se experimentovat 

4 fotografie zátiší jakéhokoli typu … a za domácí úkol máte Témata (náměty): „Můj svět“ (autoportrét prostřednictvím zátiší) „Co jsem potkala … „ „Obyčejná krása“ „Mizející svět“ „Ohromné maličkosti“ 4 fotografie zátiší jakéhokoli typu Náměty 1. – 5. nebo libovolná kombinace 1. – 5. nebo vlastní modifikace námětu Návod: fotit fotit fotit fotit … občas promazat kartu a dál fotit fotit fotit 

ODKAZY Alice prokopova@ped.muni.cz http://www.fotoaparat.cz/article/10883/print http://www.paladix.cz/clanky/zatisi.html http://www.megapixel.cz/zatisi http://www.milujemefotografii.cz/zatisi-na-okne-meho-atelieru Děkuji vám za pozornost a těším se na příště  Alice prokopova@ped.muni.cz