DÁLKOVÝ PRŮZKUM ZEMĚ Jan Dušek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Polární pás Předmět: Přírodověda
Advertisements

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Antarktida Předmět: Přírodověda
SLUNCE Přírodověda 5.ročník Gabriela Mikulková 2012.
Litosféra a litosférické desky
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
© Gymnázium, Praha 6, Nad Alejí 1952
Zemětřesení Název školy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
EU - 07 – 24 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Skalský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Afrika Socioekonomická geografie 1
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.07 Název pro školu:EU CH 07 Název materiálu:Směsi různorodé Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
VY_32_INOVACE_22_20 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Vikingové – postrach Evropy v 9. stol. Anotace – Žáci se formou.
ZEMĚTŘESENÍ A SOPEČNÁ ČINNOST
Biosféra Lesy mírného pásu
VŠEOBECNÁ CIRKULACE ATMOSFÉRY
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Biosféra Tundry a polární pustiny
Tvorba mapy Jan Dušek.
Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_024.
ZEMĚ JAKO VESMÍRNÉ TĚLESO
VY_52_INOVACE_03/2/23_ZEMĚPIS Oceánie. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace a.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_32_PLICNI_VACEK Anotace:Interaktivní výukový materiál v programu Power Point zaměřený na popis plicního.
NázevTuristický ruch Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace Prezentace na téma turistický ruch, obsahuje otázky,
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Název Sídla - venkovská sídla Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Průmysl – lokalizační faktory Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Měsíc Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Biosféra Savany Jan Dušek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_414_VoIP AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: DOMOV
VY_32_INOVACE_03_Voda Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
POČASÍ A PODNEBÍ Mgr. Petr Králík.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Socioekonomická geografie - opakování
Časová pásma, datová hranice, smluvený čas
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Z_088_Politická mapa dnešního světa světa _Státní hranice
POVRCH KRAJINY Vlastivěda Pro 4.ročník Gabriela Mikulková 2012.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Název Geologie Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Mgr. Lenka Zedníková
By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický jazyk.
Hvězdárna a planetárium, výzkum vesmíru Pří_141_Rozmanitost přírody_Hvězdárna a planetárium, výzkum vesmíru Autor: Mgr. Helena Koždoňová Škola: Základní.
Geografie jako věda Jan Dušek.
VY_V/2_INOVACE_13_Země ZEMĚ Miroslav Kaňok. OBSAH ZeměZemě Použité zdrojePoužité zdroje.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ STŘEDNÍ EVROPA NĚMECKO 8. třída.
Zatmění Slunce.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_208_Bakterie AUTOR: Jana Harbichová ROČNÍK, DATUM: 6., 7.
MÍSTNÍ ČAS, PÁSMOVÝ ČAS Jan Dušek.
Poznáváme – evropské a světové prostředí  Pokuste se určit dobu vzniku – stačí století  Pokuste se určit název díla, stavby, artefaktu  Pokuste se.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_217_Hmyz s proměnou nedokonalou I AUTOR: Jana Harbichová ROČNÍK,
Architektura tužkou a ve 3D
Smyslová ústrojí člověka
POVOLÁNÍ  Jaká by to tak mohla být?.
Planety sluneční soustavy – Malé planety Pří_114_Rozmanitost přírody_Planety sluneční soustavy – Malé planety Autor: Mgr. Helena Koždoňová Škola: Základní.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ZÁKLADY GEOINFORMATIKY
Geoinformatika úvod.
Jan Dušek. * Průmysl Průmysl * Zahraniční obchod Zahraniční obchod * Pomoc africkým zemím Pomoc africkým zemím * Seznam použitých zdrojů Seznam použitých.
Transkript prezentace:

DÁLKOVÝ PRŮZKUM ZEMĚ Jan Dušek

Obsah DPZ Využití DPZ v praxi Seznam použitých zdrojů

DPZ  ? Víte, co znamená zkratka DPZ? Dálkový průzkum Země

DPZ ?  Pokuste se vysvětlit podstatu dálkového průzkumu Země: Dálkový průzkum je umění rozdělit svět na množství malých barevných čtverečků, se kterými si lze hrát na počítači s cílem odhalení jejich neuvěřitelného potenciálu Získávání informací o objektech a jevech na Zemi pomocí leteckých a družicových snímků.

Družice ?  Jaké typy drah mají družice využívané v DPZ? geostacionární družice polární dráha letu šikmá dráha letu

DPZ  ? Uveďte výhody DPZ ve srovnání s tradičním způsobem získávání informací: Snímání velkého povrchu (až 1 polokoule) Snímání více geosfér najednou Možnost zachytit změny v určitých intervalech

DPZ ?  Jaké jsou nevýhody DPZ? Vysoká cena Technická náročnost Nezachytí detaily Závislost na počasí (letecká fotogrammetrie)

Využití DPZ v praxi  ? Uveďte příklady oborů, využívající DPZ v praxi: Meteorologie Geografie Geologie Ekologie Zemědělství Archeologie Doprava ...

Využití DPZ v praxi Zemědělství - mapování zemědělského využití půdy Meteorologie - předpověď počasí Geografie - využití půdy Archeologie – vyhledávání a mapování nalezišť Geologie - mapování zlomů v zemské kůře a ložisek nerostných surovin Ekologie - sledování změn v přírodě v průběhu času

Seznam použitých zdrojů text a foto: originální dílo autora, není-li citováno níže [online]. [cit. 2013-10-29]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:NOAA-M-01.jpg?uselang=cs [online]. [cit. 2013-10-29]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Apr_27_2011_tornado_outbreak_Southern_USA.jpg?uselang=cs [online]. [cit. 2013-10-29]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Earth_from_Space.jpg?uselang=cs [online]. [cit. 2013-10-29]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Island_of_Hawai%27i_- _Landsat_mosaic.jpg?uselang=cs [online]. [cit. 2013-10-29]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:La_Nina_and_Pacific_Decadal_Anomalies_- _April_2008.png?uselang=cs [online]. [cit. 2013-10-29]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Arctic_Vegetation_Index_Trend_(EH).png?uselang=cs [online]. [cit. 2013-10-29]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:ISS029-E-008032_Fires_along_the_Rio_Xingu_- _Brazil.jpg?uselang=cs [online]. [cit. 2013-10-29]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:SafecoSeahawksHorRotate.jpg?uselang=cs EUMETSAT [online]. [cit. 2013-10-29]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Windstorm_08_jan_2005_1200Z.JPG?uselang=cs EUMETSAT [online]. [cit. 2013-10-29]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Xynthia_animated_small.gif?uselang=cs [online]. [cit. 2013-10-29]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:San-Andreas-Spalte.jpg?uselang=cs [online]. [cit. 2013-10-29]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:ISS- 32_Pyramids_at_Giza,_Egypt.jpg?uselang=cs NASA Goddard Space Flight Center [online]. [cit. 2013-10-29]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Satellite_Sees_An_Atlantic_Triple_Tropical_Threat_-_Flickr_- _NASA_Goddard_Photo_and_Video.jpg?uselang=cs [online]. [cit. 2013-10-29]. Dostupné z: http://is.muni.cz/www/680/7404989/prednasky_dpz/DPZ_01_uvod.pdf