ICT 2 – 3 – 31 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE STRUNNÉ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
Advertisements

ICT 2- 3 – Melodie vzestupná, sestupná
ICT Zvuk - tón Anotace: Materiál slouží k seznámení s hudebními pojmy. Prezentace obsahuje úkoly k procvičení pojmů, je prezentována interaktivně.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ICT 2 – 3 – 14 Kánon Anotace: Prezentace slouží k realizaci písně a seznámení hudebním pojmem kánon. Prezentace obsahuje pracovní list,
ICT VLASTNOSTI TÓNŮ – výška tónů
ICT Realizace písně ve 2/4 taktu
ICT 2 – HV - Vokální činnosti
ICT 2 – 3 – 26 HV Karel Hašler Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. V prezentaci se nachází pracovní list a odkaz na poslechovou.
ICT – 2 – 3 – 36 HV Dětský sbor Anotace: Prezentace slouží k procvičení poslechových dovedností dětí a zopakování pojmů z hudební výchovy. Prezentace.
ICT 2 – 3 – 40 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vyšehrad
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly III Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
ICT HV POSUVKY Anotace: Materiál slouží k seznámení s posuvkami. Prezentace obsahuje úkoly k procvičení pojmů, je prezentována interaktivně na.
ICT – 2 – 3 – 1 Hudební výchova PL 1 - ukolébavka
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Bicí nástroje 1. Samozvučné (tón vzniká chvěním hmoty, ze které jsou vyrobeny) – činely, zvony, gong, xylofon, triangl ad. 2. Blanozvučné (tón vzniká rozechvěním.
VY_32_INOVACE_23_07 Základní vzdělávání – Jazyk a jazyková komunikace – Anglický jazyk Název materiálu – How many…………? Anotace – Žáci se seznámí se základní.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly II Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
ICT 2 – 3 – 29 HV Leoš Janáček Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. Prezentace obsahuje odkaz na poslechovou skladbu a.
VY_32_INOVACE_23_01 Základní vzdělávání – Jazyk a jazyková komunikace – Anglický jazyk Název materiálu – Animals Anotace – Žáci za pomoci programu budou.
ICT VL PRAVĚK II – 4.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
ICT – 2 – 3 – 39 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vltava
ICT – 2 – 3 – 21 HV - Bedřich Smetana
Autor: Zuzana Kulaxidisová DiS. Jazyk: Český jazyk
ICT – 2 – 3 – 34 HV J.Suchý a J.Šlitr
ICT 2 – 3 – HUDEBNÍ VÝCHOVA – hudební rytmus
ICT – Hudební výchova – Vokální činnosti
ICT M 5.R. Písemné násobení a dělení
ICT2 – 3 – 35 HV Prodaná nevěsta
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace: Prezentace.
ICT 2 – 3 – HV Hudba vokální a instrumentální
ICT – 2 – 3 – 7 Hudební výchova
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
ICT 2 – 3 – 13 Já jsem muzikant Anotace: Prezentace slouží k realizaci písně, obsahuje úkoly k zopakování pojmů z hudební výchovy. V materiálu jsou.
ICT 2 – 3 – 25 HV František Škroup – Kde domov můj
ICT – 2 – 3 – 33 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE DECHOVÉ
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
ICT – 2 – 3 – 4 Hudební výchova PL - Pexetrio
ICT – 2 – 3 – Hudební výchova
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
ICT M 5.R. Jednotky času
ICT M 5.R. Jednotky hmotnosti
ICT VL Evropa – povrch 5.R.
ICT 2 – 3 – 37 HV Vánoční koledy
Stavba těla živočichů Savci
ICT – 2 – 3 – Solmizační slabiky
ANOTACE Šablona: ICT PRV ČAJZ Silnice Anotace: zásady bezpečného chování na silnici Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová Jazyk :Čeština Očekávaný výstup:
ICT M 5.R. Desetinná čísla kolem nás
ICT – 2 – 3 – 5 Hudební výchova - hudební rytmus
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
ICT HV – Realizace písně ve 3/4 taktu
ICT 2 – ANOTACE Materiál slouží k realizaci písně ve 2/4 taktu, obsahuje úkoly k opakování pojmů z hudební výchovy.Součástí je správné řešení úkolů.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/17  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/15  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_91_KYTARA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Uherský Ostroh
Transkript prezentace:

ICT 2 – 3 – 31 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE STRUNNÉ Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními nástroji. Prezentace obsahuje výklad a pracovní listy s úkoly. Zároveň jsou zde odkazy na poslechové ukázky. Ukázky zvuků hudebních nástrojů – pomocí CD Hudební nástroje, MediaDIDA s.r.o. Olomouc Prezentace je prezentována interaktivně na tabuli. Autor: Zuzana Kulaxidisová DiS. Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: rozpozná v proudu znějící hudby některé z užitých výrazových prostředků, upozorní na metrorytmické tempové, dynamické i zřetelně harmonické změny. Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: hudební nástroje strunné, smyčcové, drnkací, poslech Druh učebního materiálu: prezentace, pracovní list Druh interaktivity: kombinace výklad/aktivita Cíl. skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – 1.stupeň, první období Typická věková skupina: 7 – 9 let Celková velikost: 316 kB – soubor ppt

HUDEBNÍ NÁSTROJE STRUNNÉ

SMYČCOVÉ VIOLA HOUSLE KONTRABAS VIOLONCELLO - struny se rozechvívají pomocí SMYČCE

2. DRNKACÍ LOUTNA KYTARA HARFA BANJO struny jsou rozechvívány drnkáním prsty nebo PLEKTREM ( trsátkem ) LOUTNA KYTARA HARFA BANJO

3. KLÁVESOVÉ KLAVÍR CEMBALO - tóny vznikají chvěním strun, úderem - tón vzniká trsáním rozkmitaných dřevěných kladívek hrotu o struny Ukázka: CEMBALO http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=irwyl-BeMQQ Ukázka: KLAVÍRhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=wj2gt7McFwU

Viola je hudební nástroj: DRNKACÍ SMYČCOVÝ KLÁVESOVÝ

Harfa je hudební nástroj: SMYČCOVÝ DRNKACÍ KLÁVESOVÝ

KLAVÍR PATŘÍ DO SKUPINY HUDEBNÍCH NÁSTROJŮ: KLÁVESOVÝCH

Poslech hudebních nástrojů: STŘELEČKOVÁ, Alena. you tube [online]. [cit. 30.4.2013]. Dostupný na WWW: http://www.youtube.com/watch?v=bets6PrywrQ Úkoly k poslechu: 1.Jaké nástroje jsme slyšeli v ukázce? HOUSLE KYTARU 2. Do jaké skupiny tyto nástroje řadíme KYTARA STRUNNÉ SMYČCOVÉ STRUNNÉ DRNKACÍ

Obrázky: OCAL. Clker.com [online]. [cit. 25.4.2013]. Dostupný na WWW: http://www.clker.com/clipart-12444.html OCAL. Clker.com [online]. [cit. 26.4.2013]. Dostupný na WWW: http://www.clker.com/clipart-145018.html ROUAUD. Wikipedie [online]. [cit. 26.4.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Cemballo