Me 262 Dějepis Vít Řezáč, 6.A.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vstup USA do války.
Advertisements

REAKCE VÝROBY ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 3
Škoda 110 Super Sport „Ferat“. Škoda 110 Super Sport „Ferat“
Vyšší odborná škola požární ochrany ve Frýdku - Místku Technické prostředky Bc. Petr Jirout 2011.
Zákon zachování energie
Tepelné stroje a motory Sadi Carnot (1796 – 1832)
Armáda Autor: Tomáš Kašpar.
F – 22 RAPTOR – první představení. Lockheed Martin Aeronautics Boeing Defense, Space & Security VÝROBCE.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 04.
III/2 XVI A
Letoun Solar Impuls Petr Beneš, DL2 VOŠ a SPŠ Dopravní Masná 18, Praha1.
Systémy pro pojíždění letadel bez použití hlavních motorů Daniel Stejskal Vedoucí práce – Ing. Jan Váňa.
B – 17 Flying Fortress Radek Teč.
Zbraně 1.světové války.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Proudový motor Izakovičová Pavla Mančíková Lucie Pálková Tereza
TEPELNÉ MOTORY 3 Reaktivní motory.
Středoškolská odborná činnost Modulární stavba robota.
Registrační číslo projektu:
Vytvořil: Petrásek Jan
Kriegsmarine  Původně Hochseeflotte  Po první světové válce zdecimováno  1925 – lehký křižník Emden  Battleship – z německého Panzerschiff Petr Bludský.
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
Spalovací Turbína.
Raketový motor Simona Coubalová C2B.
Letadla 2. světové války Druhá světová válka začala v září roku 1939 německým vpádem do Polska a skončila v srpnu roku 1945 americkým atomovým bombardováním.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (IV. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Portréty literárních osobnostní světové literatury.
Prezentace pro předmět Y36TED Minařík Petr. Obsah  Co je to Hummer  Historie  Modely H1 H2 H3 Tabulkové srovnání  Prostor pro dotazy.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_39.
Otevírací doba (duben - říjen) po , út - ne , LETECKÉ MUZEUM KUNOVICE.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Slavné vesmírné mise Václav Košař.
Boeing 787 Dreamliner.
EVROPA VE 30. LETECH (II.) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa.
Technika 1. světové války
Portréty literárních osobností světové literatury
ČESKOSLOVENSKÉ ZBRANĚ
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 02.
Zbraně.
VY_32_INOVACE_11-20 Mechanika II. Kapaliny – test.
Jak fungují vodní elektrárny
Globální družicové polohové systémy Galileo a GLONASS
VODÍK 1H.
JET STREAM Tryskové proudění Tereza Kohoutková GÚ PřF MU 2008.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 18.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
10.července – 31.října srpna 1940 – 16.května 1941
Bugatti Veyron Valérie Grodová.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (XII. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Airbus A380 vs. Boeing 747 Airbus A380, Největší dopravní letadlo na světě. Boeing 747, Druhé největší dopravní letadlo na světě.
Hitlerovy tajné zbraně
TRAMVAJOVÉ SBĚRAČE. Typy sběračů Schunk Základní typy tramvajových sběračů Sběrače SBE pružinový zvedací mechanismus elektricky izolovaný spouštěcí motorový.
Letadla. Letadlo je stroj schopný létat v atmosféře nezávisle na zemském povrchu.Letadlo využívá vztlaku díky kterému může létat. Schéma obtékání křídla.
Historie Spalovacích motorů
Matěj Kukuča 5. ročník ZŠ Nezdenice
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tanky 2. světové války Dominik Kolář.
Sada : Člověk a jeho společnost
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Druh učebního materiálu
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
ZÁKLADNÍ ŠKOLA T. G. MASARYKA BLATNÁ, OKR
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Vytvořil: Petrásek Jan
Předmět: Dějepis Ročník: 9. Tématický celek: Letecká bitva o Anglii
Zbraně 1. světové války.
Boeing Dreamliner.
Transkript prezentace:

Me 262 Dějepis Vít Řezáč, 6.A

Historie Vynález proudového motoru: Frank Whittle 1934 1. let letadla s proudovým motorem: 1939 1. prototyp vyroben: 1941 1. let prototypu: 18. 4. 1941 1. let s proudovými motory: 18. 7. 1942 Zařazen do služby: 30. 6. 1943 1. bojový sestřel: 25. 7. 1944

Obecné informace Osádka: 1 Rozměry: 12,51 × 10,58 × 3,83 m Startovní hmotnost: 6400 kg Pohon: 2 motory Jumo 004 Max výkon 17,4 kN Max. rychlost: 870 km/h ve výšce 5400 m Stoupavost: 1200m/min Výzbroj (Me 262 A-1a): 4× Mk 108 (30 mm) + bomby (2 ×250) a rakety (24 × 55 mm)

Výkony 2. nejrychlejší německý stíhač Při správné pilotáži téměř nezranitelný Létal o 150 km/h rychleji, než jakékoli spojenecké letadlo Průměrná obratnost Asi nejobávanější nepřítel pro spojence

Hlavní výzbroj: Mk 108 Nejobávanější letecká zbraň války Ráže: 30 mm Kadence: 650/min – velice vysoká Úsťová rychlost: 540 m/s 1 zásah schopný vyřadit stíhačku 4 zásahy zničí jakékoliv letadlo

Výhody Revoluční konstrukce Vysoká rychlost Velká palebná síla Modulární stavba Používání ,,odpadního´´ paliva

Nevýhody ,,Rakev pro nezkušené piloty´´ (Joseph Neuhaus – pilot) Zranitelnost při startu a přistání Nespolehlivé a příliš citlivé motory Velká spotřeba paliva Obrovská výrobní náročnost Velká spotřeba náhradních dílů (hlavně pro motory)

Varianty A-1a – základní model A-1a/U3 – průzkumná verze A-1b – model s motory BMW 003 A-2a – bombardér s redukovanou výzbrojí B-1a/U1 (B-2) – dvoumístný noční stíhač C-1a – Verze s přídavným motorem Walter + další prototypy

Me 262 B-1a/U1

Me 262 F - 2HG-III

Shrnutí Předběhl dobu o asi 10 let. Příliš málo, příliš pozdě Na konci války byl každý letoun unikátní Enormní nároky na údržbu Nespolehlivý

Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/MK_108 https://www.youtube.com/watch?v=-nckEdIJT8I http://commons.wikimedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_262 http://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_262 http://cs.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_262 LÜDEKE, Alexander a [z německého originálu ... přeložil Václav BARTOŠ]. Vojenská technika druhé světové války. Vyd. 1. Praha: Slovart, 2009. ISBN 978-807-3912-079. http://worldofwarplanes.eu/dcont/fb/image/wowp_plane_render_me262hgiii_1920x1080_en.jpg