Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu doháněcí
Advertisements

Tvorba výrazů s proměnnou
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
TÉMA: SAMOHLÁSKA U Vytvořila: Mgr
TÉMA: SAMOHLÁSKA O Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: 4. 10
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 2
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096.
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Jednotky času - procvičování
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
AnotacePrezentace, která se zabývá slovními úlohami o pohybu. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci počítají úlohy o pohybu. Speciální.
Procentový počet Prezentace_12
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
TÉMA: SAMOHLÁSKA E Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: VY_32_Inovace/9_489.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Trojčlenka v nepřímé úměrnosti Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno.
Násobení a dělení desetinných čísel
Téma: Násobení desetinných čísel
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
TÉMA: SAMOHLÁSKA A Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: VY_32_Inovace/9_481.
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
Téma: Odčítání desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_089.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
TÉMA: VYJMENOVANÁ SLOVA PO P Vytvořila: Mgr
PRESENT SIMPLE 5. třída Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
TROJČLENKA.
Téma: Porovnávání desetinných čísel
TÉMA:OPAKOVÁNÍ VYJMENOVANÝCH SLOV B, L, M, P, S, V, Z. Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková VY_32_Inovace/8_470 Datum:
Autorem materiálu a všech jeho č ástí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s postupem řešení slovních úloh o pohybu.
Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Prezentace_11
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
FUNKCE 16. Nepřímá úměrnost – zadání funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_072.MAT.01 Hospodářské výpočty 2 – Trojčlenka.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Přímá a nepřímá úměrnost
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
1.6 Přímá a nepřímá úměrnost
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy I. – o pohybu a řešené soustavami rovnic - procvičování
Transkript prezentace:

Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) Vytvořila: Mgr. Martina Bašová basova.martina@centrum.cz , 23. 4. 2013 VY_32_Inovace/2_099

Anotace: Prezentace uvádí slovní úlohy na přímou a nepřímou úměrnost řešené pomocí trojčlenky. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Řeší slovní úlohy pomocí trojčlenky. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: slovní úloha, přímá úměrnost, nepřímá úměrnost, trojčlenka Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: 12-13 let (7. ročník)

Tomáš ujel na kole při rychlosti 30 km/h cestu domů za 4 hodiny Tomáš ujel na kole při rychlosti 30 km/h cestu domů za 4 hodiny. Za jak dlouho by ujel cestu, kdyby jel rychlostí 20 km/h? 30 km/h … 4 h 20 km/h … x h n. ú. 30 : 20 = x : 4 x = 𝟑𝟎 . 𝟒 𝟐𝟎 = Tomáš by jel 6 hodin. 3 2 6 2 1

6 metrů čtverečních koberce stojí 240,- Kč 6 metrů čtverečních koberce stojí 240,- Kč. Kolik by Novákovi zaplatili za 9 m2 koberce? 6 m2 … 240,- Kč 9 m2 … x,- Kč p. ú. 9 : 6 = x : 240 x = 𝟗 . 𝟐𝟒𝟎 𝟔 = Novákovi by za 9 m2 zaplatili 360,- Kč. 3 120 360 2 1

6 hasičů sundá sníh ze střechy za 2 hodiny 6 hasičů sundá sníh ze střechy za 2 hodiny. Kolik hodin by trvalo 2 hasičům tento sníh odházet? 6 hasičů … 2 h 2 hasiči … x h n. ú. 6 : 2 = x : 2 x = 𝟔 . 𝟐 𝟐 = 2 hasiči by odházeli sníh za 6 hodin. 1 6 1

8 bagristů udělá výkop za 2 dny 8 bagristů udělá výkop za 2 dny. Za jak dlouho by stejný výkop udělalo 6 bagristů? 8 bagristů … 2 dny 6 bagristů … x dnů n. ú. 8 : 6 = x : 2 x = 𝟖 . 𝟐 𝟔 = 6 bagristů by udělalo výkop za 2 dny a 16 hodin. 4 𝟖 𝟑 3

Auto ujede 85 km za 1,5 hodiny. Jakou vzdálenost ujede auto při stejné rychlosti za 2,4 hodiny? za 1,5 h … 85 km za 2,4 h … x km p. ú. 2,4 : 1,5 = x : 85 x = 𝟐,𝟒 . 𝟖𝟓 𝟏,𝟓 = Auto by ujelo za 2,4 hodiny 136 kilometrů. 𝟐𝟎𝟒 𝟏,𝟓 = 136

Použité zdroje: Vlastní