HOLIDAYS IN THE CZECH REPUBLIC II Mgr. Petra Bruková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Interrogative pronouns Tázací zájmena Who, What, Where, Why, When?
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Václav Pospíšil CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.07/Po Autor materiálu:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P1_ Tematická oblast: Festivals and Celebrations HOLIDAYS IN THE CZECH REPUBLIC I Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P1 _ 2.14 Tematická oblast: Festivals and Celebrations REMEMBRANCE DAY Typ: DUM - kombinovaný Předmět: AJ Ročník: 4.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 32Číslo.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P1 _ 2.3 Tematická oblast: Festivals and Celebrations Easter in the Czech Republic Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Ročník: 1. – 4. ročník Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_CM Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
STATE HOLIDAYS IN THE CZECH REPUBLIC Tato prezentace je výstupem projektu COM-MP Partnerství škol Comenius v rámci Programu celoživotního učení.
NázevAustralia - History Předmět, ročník Seminář z anglického jazyka, septima Tematická oblast Reálie anglicky mluvících zemí I. AnotaceJedná se o prezentaci.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Easter in the USA and Great Britain
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
NázevThe Czech Republic – Basic facts Předmět, ročník Anglický jazyk, roč., kvinta - oktáva Tematická oblast Reálie – Česká republika, Olomoucký.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Název The United Kingdom – History Předmět, ročník
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
The Czech Republic 7. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT – Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
 Anotace  Didaktický materiál je určen především žákům 4. ročníků maturujících z anglického jazyka. Prezentace obsahuje téma určené k ústní části maturitní.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_17_HOLIDAYS.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Angličtina: Henry VIII
Angličtina: Richard Nixon
Angličtina: Queen Victoria
CZECH BANK HOLIDAYS MAY, JULY
Czech Holidays and Traditions
Angličtina: Oliver Cromwell
Angličtina: Martin Luther King
Angličtina: George Washington
History Tematická oblast Angličtina: The Czech Republic
Angličtina: Abraham Lincoln
Angličtina: Harry S Truman
Téma hodiny: The Czech Republic - History Předmět: English language
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Angličtina: Franklin D Roosevelt
Angličtina: Charles I Tematická oblast
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Czech Public Holidays Autumn 2
Angličtina: James I Tematická oblast
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Prague VY_22_INOVACE_01_40 Projekt.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie.
Autor: Mgr. Helena Blechová
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
BRITISH HOLIDAYS AND TRADITIONS
Angličtina: Horatio Nelson
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Transkript prezentace:

HOLIDAYS IN THE CZECH REPUBLIC II Mgr. Petra Bruková Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P1_2.20 Tematická oblast: Festivals and Celebrations HOLIDAYS IN THE CZECH REPUBLIC II Typ: DUM - kombinovaný Předmět: AJ Ročník: 4. r. (6leté), 2. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0296 Zpracovatel: Mgr. Petra Bruková Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: prosinec 2012

PUBLIC HOLIDAYS IN THE CZECH REPUBLIC II

Metodický list DUM seznamuje studenty se základními informacemi o státních svátcích v České republice v druhé polovině kalendářního roku formou prezentace . DUM procvičuje získané vědomosti pomocí cvičení v závěru prezentace. Součástí DUM je i řešení cvičení. Snímky se mohou využít k souvislému vypravování o jednotlivých státních svátcích. Obrázky slouží k popisu a zdůvodnění jejich souvislosti se státními svátky. Inovativnost materiálu spočívá ve využití ICT techniky. Klíčová slova: Saint Wenceslas Day, foundation of Czechoslovakia, International Students´Day, 1939, 1989

Saint Wenceslas Day 28 September, the patron saint of the Czech State, brought up by his grandmother Ludmila, educated and intelligent, gained the throne at the age of eighteen, killed by his brother Boleslav in 935. 1)

a saint immediately after his death, 2) 3) a saint immediately after his death, a cult of Wenceslas in Bohemia and England (carol – Good King Wenceslas), today – a pilgrimage to Stará Boleslav. 4)

Wenceslas in a Legend Try to retell the legend. Use the phrases below. army of knights, sleep inside, mountain Blaník, awake, under the command of St. Wenceslas, bring aid, face danger

Independent Czechoslovak State Day 28 October 1918, Czechoslovakia declared its independence from the Austro-Hungarian Empire, founded at the end of WWI, the president and politicians lay wreaths at statues of Masaryk. 5)

Tomáš Garrigue Masaryk the first president, 6) the order of T. G. Masaryk has been a state decoration since 1990, Masaryk University named after him, many statues, busts, names of squares commemorate Masaryk.

International Students´ Day 17 November, Jan Opletal, a student who died during demonstrations, 9 student leaders were executed on 7 November 1939, all Czech universities were closed down, Czechoslovakia became The Protectorate of Bohemia and Moravia. 7)

Struggle for Freedom and Democracy Day 8) a mass demostration of students in 1989, 15,000 people took part, a peaceful demonstration turned into a violent one, students were beaten by the police, students and actors went on a strike, the Velvet Revolution started, symbols – candles, keys, flowers, the anthem.

1. Match the words (A-E) with the definitions (1-5). The killing of sb as a legal punishment. An organised refusal to work . A person who travels to a holy place for religious reasons. To teach sb at school. Make sth more beautiful by adding ornaments to it. educate pilgrim decorate execution strike

2.Complete the examples with the correct form of the words from exercise 1. Wenceslas was a very …….and intelligent person. A guide organised a …….to Stará Boleslav on Saint Wenceslas Day. He was awarded a state ……for his brave act. He was ………for brutal murders. People went on a ………because they wanted a pay rise.

Řešení A4, B3, C5, D1, E2 educated, pilgrimage, decoration, executed, strike

Zdroje: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/13/Wenzeslaus_by_Peter_Parler.JPG/200px http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/01/Lebka_vaclavova.JPG/220px-Lebka_vaclavova.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/88/Wenceslas_square_statue_daytime.JPG/220px-Wenceslas_square_statue_daytime.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/29/Biscuit_tins_VA_2486.JPG/220px-Biscuit_tins_VA_2486.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c5/Praha%2C_%C5%BDi%C5%BEkov%2C_V%C3%ADtkov%2C_vlajka_%C4%8CR.jpg/110pxPraha%2C_%C5%BDi%C5%BEkov%2C_V%C3%ADtkov%2C_vlajka_%C4%8CR.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Tom%C3%A1%C5%A1Garrigue_Masaryk_1925.PNG/220px-Tom%C3%A1%C5%A1_Garrigue_Masaryk_1925.PNG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/93/Jan_Opletal.gif/220px-Jan_Opletal.gif http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/1/14/Policemen_and_flowers.jpg/200px-Policemen_and_flowers.jpg HORNBY, Albert Sydney. Oxford advanced learner's dictionary of current English. 5th ed. Editor Jonathan Crowther. Oxford: Oxford University Press, 1995, x, 1428 s., [32] s. příloh. ISBN 01-943-1423-5. Zdroj textu – archiv autora