RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvíjející větné členy
Advertisements

Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Větné členy.
Předmět (Český jazyk – 7. ročník).
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Neohebné slovní druhy Český jazyk - 7. ročník.
Doplněk Český jazyk - 7. ročník.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová, A. (přeložila): První slova slov. Nakladatelství BUVIK, Bratislava Wilkesová,
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Paleolit 6. ročník.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Řecko-perské války 6. ročník.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová A.: První slova. Nakladatelství BUVIK, Bratislava, 1999.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
NAUKA O SLOVĚ Význam slov 7. ročník.
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rozvíjející větné členy - opakování -
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Komplexní jazykový rozbor
Matematika - opakování 5. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Příslovečné určení 2 Český jazyk 7. ročník ZŠ
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
(7. ročník). Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová:
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová A.: První slova. Nakladatelství BUVIK, Bratislava, 1999.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Osvobozené divadlo 9. ročník.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – 7. ročník. Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy 7, SPN, Praha E.
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Nejstarší české literární památky Literární výchova - 7. ročník
Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“
Jan Amos Komenský 8. ročník.
holé, rozvité, několikanásobné
Český jazyk – 2. ročník „Slovní druhy“
Rozvíjející větné členy - opakování -
PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
B ožena N ěmcová 8. ročník B ožena N ěmcová Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba listopadu 2011
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Opakujeme vedlejší věty 1
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Věta Hasiči museli vyjíždět v Příbrami několikrát kvůli spadlým stromům a větvím, ohrožujícím bezpečnost silničního provozu.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Rozvíjející větné členy
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Transkript prezentace:

RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení Český jazyk – 7. ročník

RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, 2008. V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY pro žáky základních i středních škol a studenty víceletých gymnázií, Olomouc, 1996. V. Styblík: Větné rozbory pro základní školu, SPN, Praha, 2001. P. Jindra: Píšeme souvětí nejen v hodinách českého jazyka, Třebíč, 1999.

Latinský název pro příslovečné určení je: Adverbiale Atribut Atribut verbální 0 z 5

Závislost příslovečného určení na slovese, přídavném jménu nebo příslovci je vyjádřena: Shodou Řízeností Přimykáním 0 z 5

Na příslovečné určení se ptáme: Pádovými otázkami (kromě 1. a 5. pádu) Pádovou otázkou 1. pádu Vztažnými příslovci: kde, jak, kdy, proč.. 0 z 5

Urči zvýrazněný větný člen. Z vrcholu Plešivce byl pěkný rozhled. Předmět Příslovečné určení místa Doplněk 0 z 5

Urči druh příslovečného určení. Počkáme na vás do pěti hodin. Času Zřetele Míry 0 z 5

Urči druh příslovečného určení. Nová spolužačka se jmenuje Jana. Způsobu Společenství Původce děje 0 z 5

Urči druh příslovečného určení. Koupili chatu za milion. Míry Prostředku Přípustky 0 z 5

Urči druh příslovečného určení. Od těžké práce měl na rukou mozoly. Přípustky Příčiny Místa 0 z 5

Urči druh příslovečného určení. Oba si byli blízcí věkem. Míry Zřetele Původce děje 0 z 5

Urči druh příslovečného určení. Hrad byl dobyt husity. Původce děje Příčiny Přípustky 0 z 5

Urči druh příslovečného určení. Kočí pobídl koně do klusu. Místa Míry Účelu 0 z 5

Urči druh příslovečného určení. Učil se malovat olejovými barvami. Prostředku Účelu Přípustky 0 z 5

Urči druh příslovečného určení Urči druh příslovečného určení. Žáci nesmějí opustit třídu bez souhlasu učitele. Podmínky Příčiny Přípustky 0 z 5

Urči druh příslovečného určení. Z jahod uvařila maminka džem. Prostředku Původce děje Původu (látky) 0 z 5

Urči druh příslovečného určení. Udělal to proti otcově vůli. Přípustky Příčiny Způsobu 0 z 5

Urči druh příslovečného určení. Děti se vydaly bez rodičů na výlet. Společenství Účelu Času 0 z 5

Urči zvýrazněný větný člen. Bojoval proti nacistům. Příslovečné určení způsobu Předmět Příslovečné určení účelu 0 z 5

Urči zvýrazněné větné členy. Za starou husou se kolébala žlutá housátka. Přívlastky shodné Přívlastky neshodné Přívlastky několikanásobné 0 z 5

Urči druh zvýrazněného větného členu. Marie se cítila opuštěná. Příslovečné určení způsobu Přívlastek shodný Doplněk 0 z 5

Rozvíjející větné členy určovat: Umím Neumím 0 z 5

Téma: RVČ 2 (předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení) – 7 Téma: RVČ 2 (předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení) – 7. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional SMART Notebook Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Věra Sýkorová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)