Petr Machala. Co je to hodnota? Napište definici. Co považujete za hodnotu? (zdůvodněte)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vytvořil: Mgr. Miloslav Došek - ZŠ a MŠ Jablonec nad Nisou, Kamenná 404/4, příspěvková organizace EVROPA OBYVATELSTVO.
Advertisements

 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
Číslo v digitálním archivu školy
VYLUČOVACÍ SOUSTAVA Funkce: zbavuje naše tělo škodlivin
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Hudební skladatelé TÉMA: Antonín.
2 Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.18 Název pro školu:EU CH 18 Název materiálu:Sacharidy Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
1/2 FUNGOVÁNÍ TRŽNÍ EKONOMIKY EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Číslo v digitálním archivu školy
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Ekonomie - předmět Autor: Jaroslav Kvapil.
Poznej obraz podle detailu
Digitální učební materiál
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
Petr Machala. Co je to úvěr? Kde je možné peníze půjčit? Obchodní zákoník poskytovatelem úvěru může být kdokoli – zákon hovoří pouze o „věřiteli“ název.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Petr Machala. fungování státu, politických systémů, mocenských a vládních institucí vztahy nadřazenosti a podřízenosti politické chování lidí moc a autorita.
Sulfidy Dvouprvkové sloučeniny síry (S) s jiným prvkem
Petr Machala. Znáte odpověď na otázky? Osobní aktiva jsou: a)oprava vlastního automobilu b)osobní spotřební předměty c)vše co nám přináší příjem d)rekreační.
Kolem vodiče s proudem. * Kolem vodiče, kterým protéká elektrický proud, je magnetické pole. Na tento fakt přišel Hans Christian Ørsted, který zpozoroval.
Petr Machala. Anketa: ANO: 53,8% NE: 20,8% NEMÁM PRÁCI: 25,4% Celkem hlasovalo čtenářů. nezamestnanost-je-v-cesku-rekordni.html.
Registrační číslo projektu:
Globalizace světové ekonomiky
Petr Machala. Vážení spoluobčané, máme se nejlépe od konce války… Plně s ním souhlasím! Rozhodně nesouhlasím! Co říkal? Ať si bylo, jak si bylo, přece.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Petr Machala. Opravdu vše, co chcete i potřebujete? (rozdělte věci a vysvětlete) CHCI POTŘEBUJI 1.chleba 2.mléko 3.parfém od Armani 4.obraz od Picassa.
Politická socializace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 MĚSTO HRANICE z pohledu geografie obyvatelstva (praktické cvičení)
Autor: Mgr. Eva Vondrková Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Petr Machala. Herbert Spencer zavádí pojem sociální instituce je to společensky schválený způsob dosahování cíle zahrnuje jednání, vztahy Napište definici.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Název a číslo učebního materiálu: VY_32_INOVACE_07_URCOVANI_BOBOVITYCH
Principy demokracie Petr Machala.
NázevDigitální zařízení – druhy počítačů Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky.
Petr Machala. dobrovolné organizace občanů, které usilují o získání účasti na politické moci (zákon číslo 424/1991 Sb., zákon číslo 500/2004 Sb. správní.
Lucemburkové pro 4. ročník ZŠ
DÝCHACÍ SOUSTAVA Obr.1. DÝCHACÍ SOUSTAVA Obr.1.
PENÍZE Božena Genrtová.
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Druhy transformátorů.
Ekonomická transformace Československa
Petr Machala. * podstatný - hospodářský růst = růst HDP * je to celková peněžní hodnota toku statků a služeb vytvořená za 1 rok * v mezinárodním srovnání.
Petr Machala. Co mají tyto obrázky společné? Dokážete stručně popsat příčiny a řešení sporu? "Ctím názor pana prezidenta, mně je taky líto, že srbský.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Petr Machala. K čemu nám slouží pojištění? Napište co nejvíce příkladů. BANKA Haló, pane! Z banky? To Vás svlékly úroky? Myslím, že potřebujete vhodné.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu
Petr Machala slovenských stran pro nezávislost oslavy Andreje Hlinky „Memorandum o suverénním Slovensku“ – ve Slavkově přijata Deklarace.
Státní samospráva obec
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Autor: Mgr. Helena Nováková
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Mgr. Lenka Zedníková
Placení Petr Machala.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
OXIDY Kyslík patří mezi nejrozšířenější prvky.
Petr Machala. nejdůležitější prostředek uplatňování suverenity státu legální a legitimní způsob jak se podílet na moci Napište co nejvíce důvodů proč.
Savci pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_19.
Měsíc – oběžnice Země pro 5. ročník ZŠ
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Petr Machala. Jaký vztah měli k přírodě? Jaký vztah měli k druhým lidem a vrchnosti? Jak je vykonávána kontrola společnosti? Jak je vnímáno „štěstí“?
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
TRÁVICÍ SOUSTAVA 1. TRÁVICÍ SOUSTAVA 1 Funkce Příjem a přeměna potravy Vstřebávání živin do krve Vyloučení nepotřebných zbytků.
Petr Machala. Co může vyjadřovat tento graf? Míra veřejného dluhu v roce 2011 Máme důvod k radosti?
GEOMETRICKÁ ABSTRAKCE
Ekonomické teorie.
Transkript prezentace:

Petr Machala

Co je to hodnota? Napište definici. Co považujete za hodnotu? (zdůvodněte)

Adam Smith (1723 – 1790) objektivní teorie hodnoty každý objekt má objektivní na člověku nezávislou hodnotu v každé situaci, prostoru i čase Jakou hodnotu má párek v rohlíku? Jakou hodnotu má služba provozu WC?

David Ricardo ( ) hodnota – je výsledkem fyzické lidské práce Porovnejte hodnotu. akademický sochař Zdeněk Tománekstudenti gymnázia

John Stuart Mill (1806 – 1873) hodnota je tvořena: mzdou, ziskem Jakou hodnotu má obraz? Jaké faktory dále rozhodují? Na tomto obraze pracuji celý měsíc, 8 hodin denně…

2. polovina 19. století subjektivní teorie hodnoty (marginalistická revoluce) závisí na názoru jednotlivce ke směně dojde, máme-li užitek Kdy došlo ke zlomu vnímání hodnoty? vstupenka na poslední koncert Pink Floyd

Platí: užitečnost spotřebovávaného statku se s rostoucím množstvím tohoto statku snižuje k nule Eugen Böhm rytíř von Bawerk (Rakouská škola) přežití- nejvyšší hodnota na přilepšenou pro drůbež na pálenku pro papoušky – nejnižší hodnota Hodnota všech 5 pytlů je dána posledním pytlem.

je vysvětlován vzácností diamantu a hojností vody cenu vody určuje pouze mezní užitek zvyšuje se v momentě uspokojení potřeby Co je to paradox hodnoty? Království za koně! (Richard III., W. Shakespeare)

Karel Marx (1818 – 1883) nadhodnotu si přivlastnil kapitalista docházelo k odcizení žádal zespolečenštění výrobních prostředků Co je to nadhodnota? mzda (nutná práce)nadpráce (mehrwert) 10 hod 5 hod Jaký vztah mají zaměstnanci k zaměstnavateli, který je cizinec, nemá vztah k podniku, zemi a zisky jdou do zahraničí?

SOJKA, Milan. Malá encyklopedie moderní ekonomie. 3. dopl. vyd. Praha: Libri, 1999, 271 s. ISBN SEDLÁČEK, Tomáš. Ekonomie dobra a zla: po stopách lidského tázání od Gilgameše po finanční krizi. 1. vyd. Praha: 65. pole, 2009, 270 s. ISBN [online]. [cit ]. Dostupné z: _Portrait_of_Pablo_Picasso_-_Google_Art_Project.jpg/471px-Juan_Gris_-_Portrait_of_Pablo_Picasso_-_Google_Art_Project.jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/18/Juan_Gris_- _Portrait_of_Pablo_Picasso_-_Google_Art_Project.jpg/471px-Juan_Gris_-_Portrait_of_Pablo_Picasso_-_Google_Art_Project.jpg [online]. [cit ]. Dostupné z: Michelangelo%27s_Pieta_5450_cropncleaned_edit.jpg Michelangelo%27s_Pieta_5450_cropncleaned_edit.jpg [online]. [cit ]. Dostupné z: Waldenbuch_Pfarrscheuer.jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/19/Waldenbuch_Pfarrscheuer.jpg/800px- Waldenbuch_Pfarrscheuer.jpg [online]. [cit ]. Dostupné z: plain03-VIZUALIZACE01.jpghttp://files.moderni-domy.cz/ e/Modern%C3%AD-domy-katalog-dom%C5%AF- plain03-VIZUALIZACE01.jpg [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: Wedding_and_Engagement_Rings_2151px.jpg Wedding_and_Engagement_Rings_2151px.jpg [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: David_ricardo.jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8d/David_ricardo.jpg/220px- David_ricardo.jpg [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: