Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada VY_32_INOVACE_13_02_04 Název materiálu Lidské rasy -test Jméno vyučujícího Tomáš Kubal Třída8.CPředmět Přírodopis Datum vytvoření
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Tématický okruh: Lidská plemena Anotace Materiál je určen pro žáky osmých ročníků Práce je zaměřena na procvičování pojmů z tématického okruhu lidská plemena obsahuje zadání 5. testových otázek Na vypracování mají žáci cca 5 minut Autorem materiálu a všech částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Tomáš Kubal
1. Přiřaďte lidským plemenům odborný název. K písmenu zapište číslo správné odpovědi. a) bílé1) mongoloidnía) …… b) Černé2) europoidníb) …… c) žlutohnědé3) negroidníc) …… 2. Spojte čarou jednotlivá lidská plemena s místem jejich původu. bíléAsie černé Evropa a Blízký Východ žlutohnědéAfrika a Austrálie 3. Doplňte druhé plemeno, které dá vznik uvedeným míšencům. a) mestic = bílé plemeno b) mulat = černé plemeno c) zambo = černé plemeno Vysvětli pojem rasismus. 5. Co je to xenofobie?
ŘEŠENÍ 1)a) 2; b) 3; c) 1 2) bílé – Evropa a Blízký Východ; černé – Afrika a Austrálie; žlutohnědé – Asie 3) a) + žluté plemenob) + bílé plemenoc) + žluté plemeno 4) ideologie hierarchizující společnost podle barvy pleti, špatná teorie 5) označení strachu z cizinců, či při obavách z jejich tradic a odlišné kultury, strach z neznámého