Světové zemědělství Jan Dušek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Západní Afrika Obr. 0 Autor : J.Čáp.
Advertisements

Světové zemědělství.
ASIE Státy J a JV Asie IV. Čína III2-Z7-II-15.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.16 Téma: Zeměpis světadílů -
Pravěk - DOBA KAMENNÁ Michaela Vašíčková
NÁRODNÍ PARKY ČR - opakování
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.17 Téma: Zeměpis světadílů -
Autor: Mgr. Helena Nováková
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_7 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování
Afrika Socioekonomická geografie 1
Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Savci – řád hlodavci (úvod)
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.51 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Biosféra Lesy mírného pásu
Biosféra Tundry a polární pustiny
Afrika – oblastní členění 1 Severní Afrika
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA NAŠE ZDRAVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Severní Afrika Obr. 0 Autor : J.Čáp.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.20 Téma: Přírodní podmínky ČR.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_31_DYCHACI_SOUSTAVA
ČESKÁ REPUBLIKA – ADMINISTRATIVNÍ ČLENĚNÍ
Placentálové – řád hmyzožravci
Národní parky - opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Autor : J.Čáp Oblasti Asie II - základní údaje -3- ( JZ Asie) 0 VY_32_INOVACE_ZEMEPIS_CAP_1.18.
KRAJINA – PROSTŘEDÍ, VE KTERÉM ŽIJEME Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Z_087_Politická mapa dnešního světa světa _Poloha, rozloha, lidnatost
Petr Machala. Herbert Spencer zavádí pojem sociální instituce je to společensky schválený způsob dosahování cíle zahrnuje jednání, vztahy Napište definici.
Autor: Mgr. Eliška Nováková
INFORMATIKA 8 Modem III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika, respektive.
Název a číslo učebního materiálu: VY_32_INOVACE_07_URCOVANI_BOBOVITYCH
Petr Machala. dobrovolné organizace občanů, které usilují o získání účasti na politické moci (zákon číslo 424/1991 Sb., zákon číslo 500/2004 Sb. správní.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.19 Téma: Zeměpis světadílů -
Autor: Mgr. Helena Nováková
Biosféra Savany Jan Dušek.
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Autor: Mgr. Eliška Nováková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_562_Doba bronzová AUTOR: Mgr. Michaela Vašíčková ROČNÍK, DATUM:
Biosféra Úvodní část Jan Dušek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_225_Savany AUTOR: Zdeněk Hořava ROČNÍK, DATUM: 6.,
Petr Machala slovenských stran pro nezávislost oslavy Andreje Hlinky „Memorandum o suverénním Slovensku“ – ve Slavkově přijata Deklarace.
Afrika Socioekonomická geografie 4
Savci – pouště a polopouště
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_223_Tropické lesy AUTOR: Zdeněk Hořava ROČNÍK, DATUM: 6.,
ENERGETIKA A TĚŽKÝ PRŮMYSL
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Z_088_Politická mapa dnešního světa světa _Státní hranice
Autor: Mgr. Helena Nováková
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
NÍŽINY V ČESKÉ REPUBLICE
Jan Dušek. * Objevné cesty Objevné cesty * Kolonizace Kolonizace * Seznam použitých zdrojů Seznam použitých zdrojů.
Savci – řád: sudokopytníci
VNITROZEMSKÉ VRCHOVINY A PAHORKATINY
Savci pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_19.
Geografie jako věda Jan Dušek.
Název a číslo učebního materiálu: VY_32_INOVACE_05_URCOVANI_LILKOVITYCH Anotace:Výukový materiál v programu Power Point zaměřený na určování základních.
Savci – řád: ploutvonožci Autor: Mgr. Eliška Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Autor: Vít Lazecký Datum vytvoření:
MÍSTNÍ ČAS, PÁSMOVÝ ČAS Jan Dušek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_228_jižní Amerika I. AUTOR: Zdeněk Hořava ROČNÍK, DATUM: 7.,
Biosféra Subtropické lesy a křoviny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Autor: Vít Lazecký Datum vytvoření: Téma: Určování nejedlých hub.
Petr Machala. Jaký vztah měli k přírodě? Jaký vztah měli k druhým lidem a vrchnosti? Jak je vykonávána kontrola společnosti? Jak je vnímáno „štěstí“?
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Slunce a vesmír autor VM:Ondřej.
Jan Dušek. * Hospodářství Hospodářství * Zemědělství Zemědělství * Seznam použitých zdrojů Seznam použitých zdrojů.
Jan Dušek. * Průmysl Průmysl * Zahraniční obchod Zahraniční obchod * Pomoc africkým zemím Pomoc africkým zemím * Seznam použitých zdrojů Seznam použitých.
Afrika Socioekonomická geografie 2
Transkript prezentace:

Světové zemědělství Jan Dušek

Obsah Typy zemědělství ve světě Seznam použitých zdrojů

Typy zemědělství  ? Prostudujte si mapu Typy zemědělství ve školním atlasu světa (str. 16). Vytvořte tabulku, obsahující jednotlivé typy a příklady konkrétních oblastí ve světě, kde jsou dané typy zemědělství rozšířené:

Rotační zemědělství ? ?   Čím je charakteristické rotační zemědělství?  ? Ve kterých oblastech světa je tento typ zemědělství rozšířen?

Kočovné pastevectví ? ?   Co mají společného oblasti s převládajícím kočovným pastevectvím?  ? Ve kterých oblastech světa je tento typ zemědělství rozšířen?

Intenzivní samozásobitelství  ? Vysvětlete, co znamená „intenzivní samozásobitelství“:  ? Jakou plodinu pěstují zemědělci na obrázku? Jaké podmínky vyžaduje?

Plantážnictví ? ?   Jaké plodiny se pěstují na plantážích? Ve kterých oblastech světa je plantážnictví rozšířené?

Intenzivní chov dobytka  ? Ve kterých oblastech převládá tento typ zemědělství?

Extenzivní chov  ? V čem se liší intenzivní a extenzivní chov?  ? Jak se liší účel intenzivního a extenzivního chovu?  ? Kde ve světě je extenzivní chov rozšířen?

Obilnářství ? ?   Které oblasti se označují jako obilnice světa? Jaké druhy obilnin znáte?

Středomořský typ ? ?   Uveďte alespoň 6 států, ve kterých je středomořský typ rozšířen:  ? Které plodiny jsou pro Středomoří typické?

Příměstské zemědělství  ? Kde ve světě převládá příměstský typ zemědělství?  ? Která velkoměsta v této oblasti leží?

Smíšená zemědělská výroba  ? Jaký typ zemědělství převládá v České republice?  ? Ve kterých dalších oblastech je tento typ rozšířen?

Seznam použitých zdrojů TESAŘÍKOVÁ, P. (ed.) et al.: Školní atlas světa. SHOCart, Vizovice, 2009, 112 s. ISBN 978-80-7224-031-9. [online]. [cit. 2012-09-21]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/25/Terceira_serra_do_cume_gado.JPG/800px- Terceira_serra_do_cume_gado.JPG [online]. [cit. 2012-09-21]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c6/Feeding_TMR.JPG/800px- Feeding_TMR.JPG [online]. [cit. 2012-09-21]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/Wheat_harvest.jpg Seep in a rural landscape. New Zealand, 2006 Jorge Royan [online]. [cit. 2012-09-21]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f0/New_Zealand_-_Rural_landscape_-_9850.jpg/800px-New_Zealand_- _Rural_landscape_-_9850.jpg [online]. [cit. 2012-09-21]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4e/Nomadic_Kuchi_people.jpg/800px- Nomadic_Kuchi_people.jpg Shubert Ciencia [online]. [cit. 2012-09-21]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/ca/Nagacadan_Rice_Terraces.jpg/800px-Nagacadan_Rice_Terraces.jpg [online]. [cit. 2012-09-21]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/70/Traditional_farming_Guinea.jpg [online]. [cit. 2012-09-21]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dd/Nuba_farming_1.jpg [online]. [cit. 2012-09-21]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7d/Banana_plantation_-_Flickr_- _exfordy.jpg/800px-Banana_plantation_-_Flickr_-_exfordy.jpg Joi Ito, "Ichigogari": Strawberry greenhouse [online]. [cit. 2012-09-21]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5c/Strawberry_greenhouse.jpg/800px-Strawberry_greenhouse.jpg [online]. [cit. 2012-09-21]. Dostupné z: http://4.bp.blogspot.com/_HyyDHyAwI6k/SwlLxNpYwSI/AAAAAAAAHKw/ZCLNYFQK9_8/s1600/agriculture+hand.jpg