Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMuGoogle SkechUp (X. část) Stupeň a typ vzděláváníStřední škola Vzdělávací oblastInformační a komunikační technologie Vzdělávací obor79-41-K/41 Gymnázium, Tematický okruhGrafický software Druh učebního materiáluVýukový materiál Cílová skupinaŽák, 2. ročník Anotace Výukový materiál je určen k frontální prezentaci učitelem, případně jako materiál pro samostudium. Výukový materiál je nutno doplnit výkladem. Žák se bude orientovat v problematice základů počítačové grafiky. Vybavení, pomůcky- Klíčová slovaRastr, vektor, barevná hloubka, zobrazovací soustava, rastrové formáty, vektorové formáty, skener, tiskárna Datum GOOGLE SKETCHUP (X. ČÁST)
SKUPINY A KOMPONENTY Nástroj komponenty (Components) skupiny a komponenty se na první pohled nijak neliší vše co je popsáno výše (editace atd.) platí jak pro skupiny, tak pro komponenty v čem je tedy rozdíl? skupiny se chovají unikátně
SKUPINY A KOMPONENTY Nástroj komponenty (Components) pokud vytvoříte více kopií jedné skupiny, můžete každou z nich měnit jak se vám zlíbí u komponent toto pravidlo neplatí změna jedné komponenty totiž postihne všechny kopie dané komponenty
SKUPINY A KOMPONENTY Nástroj komponenty (Components) této dědičnosti se může využít při tvorbě opakujících se prvků, jako jsou okna, dveře nebo nohy od židle při pozdějších změnách stačí pozměnit jeden prvek a není nutné jej dále kopírovat (jak tomu bylo u skupin)
SKUPINY A KOMPONENTY Nástroj komponenty (Components) seznam komponent lze nalézt v menu: Windows - Components kromě klasických komponent lze vytvářet také dynamické komponenty, kterými lze měnit dílčí paramenty
SKUPINY A KOMPONENTY Face me objekty klasickým Face me objektem je paní či pán nedaleko osového kříže toho vidíme při každém spuštění nového souboru tyto objekty se vyznačují tím, že jsou neustále otočeny směrem k nám
SKUPINY A KOMPONENTY Face me objekty Ve 3D Warehouse je takových objektů celá řada jedná se například od 2D stromy nebo lidi podobné objekty můžete také sami vytvářet nejdříve je třeba objekt vymodelovat a poté jej vložit do jedné komponenty
SKUPINY A KOMPONENTY Face me objekty objekt může být jak 2D, tak i 3D v okně Create Component pak stačí zaškrtnout Always face camera pokud budete otáčet kamerou, objekt bude neustále otočen směrem k vám před celým procesem je nutné si objekt nasměrovat podle červené a modré osy
OPAKOVÁNÍ OPAKOVÁNÍ Použijte nástroj Make Components. K čemu tento nástroj slouží?
ZDROJE A PRAMENY 1)Počítačová grafika: [Seminář, Praha, dubna 1977] : Sborník referátů. Praha: [nákl. vl.], 1977, 229, [1] s. Aplikovaná kybernetika. 2)KRŠEK, Přemysl. Základy počítačové grafiky: IZG. 1. vyd. Brno: Fakulta informačních technologií, 2008, 89 s. Aplikovaná kybernetika. ISBN )ŽÁRA, Jiří, Bedřich BENEŠ a Petr FELKEL. Moderní počítačová grafika. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 1998, xvi, 448 s. ISBN )BROOKSHEAR, J, David T SMITH a Dennis BRYLOW. Informatika. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 608 s. ISBN )program Google SketchUP, který je zdarma dostupný na oficiálních stránkách programu 6)V práci jsou použity Print Screeny obrazovky PC autora materiálu.