Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová 25. 2. 2013 VY_32_Inovace/2_086.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Advertisements

TÉMA: SAMOHLÁSKA O Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: 4. 10
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Přímá úměrnost - opakování
58.1 Přímá a nepřímá úměrnost
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
TROJČLENKA Řešení praktických úloh o úměrných veličinách.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Přímá a nepřímá úměrnost
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Poměr, úměra atd.… tercie - opakování.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Přímá úměrnost.
Kalkulace zboží Prezentace_16 Mgr. Silva Vaňková OPČ_Kalkulace zboží
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
ICT M 5.R. Desetinná čísla – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení čtení desetinných čísel. Prezentace je prezentována interaktivně.
* Nepřímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
* Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Násobení desetinných čísel
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Rozdělovací počet Prezentace_14
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Téma: Odčítání desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_089.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Téma: Porovnávání desetinných čísel
Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Prezentace_11
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Téma Dělení desetinných čísel 10 a 100 Anotace Výpočty dělení desetinných čísel 10 a 100 Autor Mgr. Martina Mašterová Jazykčeština Očekávaný výstup Žák.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Přímá úměrnost
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
Úměrnosti Nepřímá úměrnost. Zavedení pojmu nepřímá úměrnost.
* Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Transkript prezentace:

Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086

Anotace: Prezentace vysvětluje přímou úměru na příkladech ze života. Příklady k procvičení. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Pomocí přímé úměry řeší jednoduché slovní úlohy, příklady. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: přímá úměrnost, úvaha, slovní úloha, příklad Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: let (7. ročník)

Lukáš jde nakupovat banány. 1 kg banánů stojí 22 Kč. Lukáš uvažuje kolik by utratil, kdyby nakoupil větší množství banánů. Doplň tabulku: Přemýšlej: Když jeden kg banánů stojí 22 Kč, tak 5 kg banánů bude stát 5 krát více než 1 kg. Platí: Kolikrát větší množství nakoupíme, tolikrát více Kč zaplatíme. Platí také: Kolikrát menší množství nakoupíme, tolikrát méně zaplatíme. množství (kg) cena (Kč)

Doplň cenu za nakupované ovoce a vyplň tabulku: 1 kg jablek stojí Kč. 1 kg mrkve stojí Kč. 1 kg mandarinek stojí Kč. Množství (kg) Cena (Kč) Množství (kg) Cena (Kč) Množství (kg)12, Cena (Kč)

Mezi množstvím zboží v kilogramech a cenou v Kč je vztah přímé úměrnosti.

Doplň věty tak, aby se jednalo o přímou úměrnost: Kolikrát více kg ovoce nakoupím, tolikrát … Kolikrát více km ujedeme, tolikrát … Kolikrát více času strávíme u PC, tolikrát … Čím více jídla nakoupíme, tolikrát... Čím více utratíme peněz, tím více …

Doplň věty tak, aby se jednalo o přímou úměrnost: Kolikrát méně zaměstnanců firma má, tolikrát … Kolikrát méně SMS pošlu, tolikrát … Kolikrát méně zboží nakoupíme, tolikrát …

Přímá úměrnost – vztah dvou veličin Kolikrát se zvětší jedna veličina, tolikrát se zvětší druhá veličina, která na ní závisí. Kolikrát se zmenší jedna veličina, tolikrát se zmenší druhá veličina, která na ní závisí.

Použité zdroje: Vlastní