Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_389_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová 1
Název vzdělávacího materiáluSčítání, odčítání do 100 Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_389_3TR_M Číslo šablonyIII/2 AutorJana Siederová, Mgr. Ročník3. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPMatematika TémaSčítání, odčítání do 100, opakování Očekávaný výstup Žák se orientuje v tabulce čísel, vyhledává, seřazuje podle velikosti, porovnává, řeší příklady, slovní úlohy Anotace (způsob použití)Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků se sčítáním a odčítáním do 100 Datum vytvořeníLeden 2013 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaVyhledává, porovnává, seřazuje, zaměňuje, řeší Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdrojeVlastní CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2
sčítanecsčítanecsoučet = 70 menšenecmenšitelrozdíl = = = = 60 – 20 =80 – 30 =90 – 30 = = = = 40 – 30 =50 – 30 = = 4
Dej do kroužku číslo nejmenší. Dej do kroužku číslo největší. 24, 58, 6450, 24, 9547, 20, 9685, 86, 65 12, 78, 3570, 36, 7832, 57, 8710, 25, 54 5
<16 36 <8930 <9035 <74 72 >3140 =4051 >15 93 =9320 <8068 <86 6 Podtrhni číslo nejmenší. Podtrhni číslo největší. 24, 58, 6450, 24, 9547, 20, 9685, 86, 65 12, 78, 3570, 36, 7832, 57, 8710, 25, 54
Hledej kraslice se stejným výsledkem
Hledej kraslice se stejným výsledkem, vybarvi
( ) – 23 = (98 – 6) -50 = 24 + (52 – 7) = (78 – 43) + 60 = 19 + ( ) = (36 + 9) +25 = 60 – (26 – 20) =
( ) – 23 = 52 (98 – 6) -50 = (52 – 7) = 69 (78 – 43) + 60 = ( ) = 59 (36 + 9) +25 = – (26 – 20) =
11
12
1. Tabulka sčítání 2. Sčítání, odčítání desítek 3. Porovnávání 4. Hledej vajíčka se stejným výsledkem 5. Počítej příklady se závorkou 13