40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
Advertisements

16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
Elektronická učebnice - I
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
70.1 Porovnávání desetinných čísel
65.1 Pamětné dělení se zbytkem
26.1 Zaokrouhlování čísel na desítky v oboru do 100
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
25.1 Písemné odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
44.1 Písemné násobení jednociferným činitelem
54.1 Pamětné násobení a dělení do
66.1 Písemné dělení dvojciferným dělitelem
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
57.1 Písemné násobení dvojciferným činitelem
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
21.1 Malá násobilka - dělení
1.1 Prostorová orientace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana.
Elektronická učebnice - I
3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
47.1 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Monika Mrkusová Písemné.
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
5.1 Numerace do 20 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
37.1 Písemné odčítání v oboru do 1000
21.1 Útvary souměrné podle osy
39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek
36.1 Písemné sčítání v oboru do 1000
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
87.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 9
85.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 7
84.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 6
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
81.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 3 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
82.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 4 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
45.1 ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly V pekárně upekli 120 bochníků chleba. Rozvezli je do dvou prodejen tak, že obě prodejny dostaly stejný počet bochníků. Kolik bochníků dostala každá prodejna? upekli ______ počet prodejen ______ výpočet _____________________________ odpověď __________________________________________________ Autor: Mgr. Dana Krenková

40.2 Co už umíme? Zopakuj si: 54 : 9 = ___ 24 : 8 = ___ 7 : 7 = ___ Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 40.2 Co už umíme? Zopakuj si: 54 : 9 = ___ 24 : 8 = ___ 7 : 7 = ___ 40 : 8 = ___ 45 : 9 = ___ 20 : 5 = ___ 56 : 7 = ___ 45 : 5 = ___ 24 : 6 = ___ 18 : 3 = ___ 81 : 9 = ___ 16 : 2 = ___ číslo 6 20 18 2 8 16 10 14 12 polovina 198 : 2 = ___ 195 : 5 = ___ 170 : 5 = ___ 141 : 3 = ___ 124 : 4 = ___ 192 : 4 = ___ 45 : 7 = ___(__) 26 : 9 = ______ 61 : 8 = ______ 41 : 7 = ___(__) 25 : 9 = ______ 63 : 8 = ______

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 40.3 Co si řekneme nového Říkej, kolik desítek mají čísla 80, 40, 60, 180, 120, 100, 140, 200. Slož tato čísla z kartiček znázorňujících desítky. Např.: 120 = 12 desítek Počítej a sleduj podíly. zkouška zkouška 8 : 2 = 4 4 . 2 = 8 6 : 2 = ___ ________ 80 : 2 = 40 40 . 2 = 80 60 : 2 = ___ ________ 12 : 2 = ___ ________ 10 : 2 = ___ ________ 120 : 2 = ___ ________ 100 : 2 = ___ ________ 4 : 2 = ___ ________ 18 : 2 = ___ ________ 40 : 2 = ___ ________ 180 : 2 = ___ ________ 14 : 2 = ___ ________ 20 : 2 = ___ ________ 140 : 2 = ___ ________ 200 : 2 = ___ ________ 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 40.4 Co si řekneme nového Říkej si: 80 : 2 = 40 8 desítek děleno dvěma jsou 4 desítky. 210 : 7 = 30 21 desítek děleno sedmi, to jsou 3 desítky a to je 30. 210 : 3 = ___ 160 : 4 = ___ 120 : 6 = ___ 350 : 5 = ___ Jestliže má dělenec na místě jednotek nulu, dělíme ho deseti tak, že tuto nulu vynecháme. Např. 600 : 10 = 60, protože 60 . 10 = 600. 300 : 10 = ___ 500 : 10 = ___ Jestliže má dělenec nuly na místě jednotek i desítek, dělíme ho stem tak, že obě tyto nuly vynecháme. Např. 700 : 100 = 7, protože 7 . 100 = 700. 200 : 100 = ___ 900 : 100 = ___

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 40.5 Procvičení 300 : 3 = ___ 240 : 4 = ___ 250 : 5 = ___ 120 : 6 = ___ 150 : 3 = ___ 160 : 4 = ___ 300 : 5 = ___ 480 : 6 = ___ 270 : 3 = ___ 200 : 4 = ___ 200 : 5 = ___ 300 : 6 = ___ 120 : 3 = ___ 120 : 4 = ___ 100 : 5 = ___ 180 : 6 = ___ 180 : 3 = ___ 400 : 4 = ___ 400 : 5 = ___ 360 : 6 = ___ 60 : 3 = ___ 80 : 4 = ___ 350 : 5 = ___ 600 : 6 = ___ Do květinářství přivezli 210 růží. Květinářka je vázala do kytic po 3 růžích. Kolik kytic vytvořila? výpočet: _______________________________________________________

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 40.6 Něco navíc pro šikovné 210 : 7 = ___ 160 : 8 = ___ 270 : 9 = ___ 200 : 10 = ___ 140 : 7 = ___ 240 : 8 = ___ 450 : 9 = ___ 1000 : 10 = ___ 350 : 7 = ___ 560 : 8 = ___ 720 : 9 = ___ 300 : 10 = ___ 700 : 7 = ___ 320 : 8 = ___ 630 : 9 = ___ 700 : 10 = ___ 280 : 7 = ___ 640 : 8 = ___ 540 : 9 = ___ 400 : 10 = ___ 200 : 100 = ___ 800 : 100 = ___ 500 : 100 = ___ 1000 : 100 = ___ Tatínek měl rozřezat 200 cm dlouhé prkno na několik dílů po 20 cm. Kolik to bylo dílů? výpočet __________________________ odpověď _____________________________________________________________

40.7 CLIL number six two eight ten twelve fourteen twenty four fifty Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 40.7 CLIL number six two eight ten twelve fourteen twenty four fifty half

40.8 Test znalostí Číslo 200 má: 2 desítky 20 desítek 12 desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 40.8 Test znalostí Číslo 200 má: 2 desítky 20 desítek 12 desítek 21 desítek Máš číslo 420 a zmenšíš ho 6x. Výsledek je? 70 60 80 50 Vypočítej podíl čísel 320 a 4. 55 75 Co je správně? 1000 : 100 = 100 500 : 100 = 50 300 : 100 = 3 700 : 100 = 10 Správné odpovědi: b d a c Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 40.9 Použité zdroje, citace Kolektiv autorů. Matematika pro 3. ročník základních škol, 2. díl. Praha: Alter, 2004. Obrázky z databáze klipart.

40.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 40.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník 3. ročník Klíčová slova Dělení násobků deseti jednocifernými čísly, dělení deseti, dělení stem, obor čísel 1 – 1000. Anotace Prezentace popisující postup při dělení násobků deseti jednocifernými čísly v oboru čísel 1 – 1000.