Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada VY_32_INOVACE_ 15_02_9 Název materiálu Vyjadřování kyselosti a zásaditosti roztoků Jméno vyučujícího Gabriela Milsimerová Třída 8 Předmět chemie Datum vytvoření
Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Chemie Tematický okruh:Vyjadřování kyselosti a zásaditosti roztoku Ročník:8 Anotace:- prezentace slouží jako výklad - prezentaci je možné po- užít na začátku hodiny
Vyjadřování kyselosti a zásaditosti roztoku
Jakým způsobem můžeme měřit kyselost nebo zásaditost roztoků? Indikátorem -lakmus -fenoftalein -methyloranž -výluh z červeného zelí -pH papírky -univerzální indikátorové papírky
pomocí pH Čím vyjadřujeme kyselost nebo zásaditost roztoku? číslo vyjadřující kyselost nebo zásaditost roztoků dosahuje hodnoty 0 − 14
neutrální pH = 7 chemicky čistá voda = destilovaná voda má kyseliny 0 7 zásady 7 14 zásady 7 14
Látky nebo jejich roztoky, které mají pH < 7, označujeme jako …………………….. kyselé roztoky Látky nebo jejich roztoky, které mají pH = 7, označujeme jako neutrální Látky nebo jejich roztoky, které mají pH > 7, označujeme jako zásadité Doplň :
Zdroje: Autorem materiálu a všech částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Gabriela Milsimerová. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu, lze ho bezplatně používat i šířit při uvedení autorova jména..