Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMuGoogle SkechUp (V. část) Stupeň a typ vzděláváníStřední škola Vzdělávací oblastInformační a komunikační technologie Vzdělávací obor79-41-K/41 Gymnázium, Tematický okruhGrafický software Druh učebního materiáluVýukový materiál Cílová skupinaŽák, 2. ročník Anotace Výukový materiál je určen k frontální prezentaci učitelem, případně jako materiál pro samostudium. Výukový materiál je nutno doplnit výkladem. Žák se bude orientovat v problematice základů počítačové grafiky. Vybavení, pomůcky- Klíčová slovaRastr, vektor, barevná hloubka, zobrazovací soustava, rastrové formáty, vektorové formáty, skener, tiskárna Datum GOOGLE SKETCHUP (V. ČÁST)
NÁSTROJE Push/Pull tento nástroj je patrně nejdůležitější součástí SketchUpu s jeho pomocí snadno přidáte plochám třetí rozměr pomocí vytáhnutí
NÁSTROJE Nástroj push/pull (archiv autora)
NÁSTROJE Push/Pull každou plochu lze vytáhnout vždy dvěma směry – tedy i záporně vždy je však potřeba jednoznačně určit hranice vytahované plochy kromě nahodilého vytahování ploch lze zadávat i přesné rozměry pomocí numerické klávesnice
NÁSTROJE Push/Pull SketchUp si vždy pamatuje poslední zadávaný rozměr pokud ho tedy chcete aplikovat na další plochy, stačí vybrat nástroj Push/Pull a 2x kliknout na cílovou plochu při vytahování lze také využívat již existující kotvící body v modelu
NÁSTROJE Push/Pull pokud tvoříme okno ve zdi a vytahovaná plocha je stejné délky jako stěna, dojde k automatickému odříznutí viz obrázek
NÁSTROJE Nástroj push/pull (archiv autora)
NÁSTROJE Push/Pull nástroj Push/Pull má i svá omezení plochy lze vytahovat jen na jejich kolmý směr také je potřeba dávat si pozor na různé hrany a plochy, které mohou při vytahování překážet
OPAKOVÁNÍ OPAKOVÁNÍ Použijte nástroj Push/Pull? K čemu tento nástroj slouží?
ZDROJE A PRAMENY 1)Počítačová grafika: [Seminář, Praha, dubna 1977] : Sborník referátů. Praha: [nákl. vl.], 1977, 229, [1] s. Aplikovaná kybernetika. 2)KRŠEK, Přemysl. Základy počítačové grafiky: IZG. 1. vyd. Brno: Fakulta informačních technologií, 2008, 89 s. Aplikovaná kybernetika. ISBN )ŽÁRA, Jiří, Bedřich BENEŠ a Petr FELKEL. Moderní počítačová grafika. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 1998, xvi, 448 s. ISBN )BROOKSHEAR, J, David T SMITH a Dennis BRYLOW. Informatika. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 608 s. ISBN )program Google SketchUP, který je zdarma dostupný na oficiálních stránkách programu 6)V práci jsou použity Print Screeny obrazovky PC autora materiálu.