Mimoevropské regiony – Východní Asie – Čína 1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Evropské regiony - Severní Evropa - Norsko
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika – Andské státy
Mimoevropské regiony – Jižní Asie2 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Čína Jarmila Kovářová. Čína - republika Říše středu Říše středu komunistický stát komunistický stát rozloha: 9,6 mil.km²- 4. na světě rozloha: 9,6 mil.km²-
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika - Brazílie
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Mimoevropské regiony – Jihovýchodní Asie - Úvod Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Evropské regiony – Východní Evropa – Pobaltí Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Balkánské státy
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Jadranské státy 2
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Jadranské státy1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Evropské regiony – Střední Evropa - Polsko
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika – Andské státy2
Evropské regiony- Jižní Evropa - Řecko
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Globální cirkulace atmosféry
Evropské regiony – Západní Evropa– Státy Beneluxu
Evropské regiony – Střední Evropa, Rakousko, Lichtenštejnsko
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Japonsko
Mimoevropské regiony – Jihovýchodní Asie – Pevninská část Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Čína 2
Evropské regiony – Střední Evropa - Maďarsko
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Evropské regiony – Východní Evropa – Moldavsko, Ukrajina, Bělorusko
Autor: Mgr. Věra Sklenářová
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Evropské regiony – Západní Evropa– Švýcarsko Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Mimoevropské regiony – Jihozápadní Asie3 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika - Argentina Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Východní Asie Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková.
Mimoevropské regiony – Jižní Asie – Indie
Mimoevropské regiony – Východní Asie– Korejský poloostrov
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Evropské regiony – Střední Evropa- Transformace, Visegrádská čtyřka
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Státy V Asie - Čína Autor: Mgr. Marian Solčanský
Čína Jan Dušek.
Přírodní podmínky Asie
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Čína Gobi Peking.
ASIE.  Největší světadíl (8,6% povrchu Země, 29,9% souše)  Nejlidnatější – cca 4 mld. (60% populace)  ½ obyvatel – do 20 let  Hlavně S a V polokoule.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_63_18 Název materiáluVýchodní.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_9.ročník 14_Východní Asie Autor: Mgr. Jana Štruncová Anotace: Prezentace.
NÁZEV ŠKOLY: AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_12 TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace Alena Carbolová Světadíly Východní Asie Poloha,
VY_32_INOVACE_Fi_II_05 Název Čína Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ČÍNA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Asie –vodstvo AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Čína - Peking 1,4 mld. oby. (1. na světě), 9,5 mil. km2 (4. na světě),
Transkript prezentace:

Mimoevropské regiony – Východní Asie – Čína 1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Zpracováno , autor: Mgr. Adam Supík Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

 Čínská lidová republika  1,3 milardy obyvatel  Rozloha km² (4. na světě)

Povrch Východní část  Velká čínská nížina  Vlhké podnebí ovlivněno Žlutým, Východočínským a Jihočínským mořem  Ústí řek  Huang He (Žlutá řeka)  Chang Jiang (Dlouhá řeka)  Zhu Jiang (Perlová řeka)

Západní část  Himaláj (Mt. Everest ? m n. m.)  Tibetská plošina  Tarimská pánev (poušť Taklamakan, Ujgurská AO)  Ťan – Šan  Turfanská proláklina ( ?)  Džungarská pánev  Poušť Gobi

Historie  Chanové obývali střední tok Huang He  Civilizace stará 5000 let  Střelný prach, kompas, hedvábí, papír  Rozvoj J a JV směrem  Nájezdy ze severu  Velká čínská zeď  Izolovanost  Úpadek

Historie  2. světová válka – Japonci v Mandžusku  1949 k moci Komunistická strana Číny  Mao Ce – tung  Reformy pro růst  Kolektivizace (konec soukromého vlastnictví)  Těžký průmysl – podpora SSSR

Historie Velký skok (1958 – 1961)  Snaha o velké změny v krátkém čase (neshoda se SSSR)  Lidové komuny  Vzestup výroby (nízká kvalita)  Nucená migrace (stěhování do měst)  Přerušené tržní vztahy  Pokles zemědělství  Sucho, neúroda  Ukončení spolupráce se SSSR  Hladomor (20. mil. obětí)

Historie Kulturní revoluce ( )  Uvolnění poměrů po Velkém skoku  Cílem poskytnout mladým revoluční zkušenost (mladí na venkov)  Rudé gardy – ničí vše staré  Persekuce vzdělaných  Úpadek společnosti

Historie  1976 smrt Mao Ce - tunga  Reformy  Systém zodpovědnosti rodin  Decentralizace  Otevření se světu  Zvláštní ekonomické zóny – zahraniční investice (0,69 $/h)  Brány do Číny  Hongkong, Macao  Šanghaj, Shenzen

Zdroje Hospodářský zeměpis: Regionální aspekty světového hospodářství. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti s.r.o., ISBN X. Geografický místopisný slovník světa. Praha: Academia, ISBN Makroregiony světa. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, s.r.o., ISBN