Typologie temperamentů podle Gerarda Heymanse a Enna Wiersmy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePrůmysl Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje odvětví průmyslu v ČR.
Advertisements

DPZ GIS Dálkový průzkum Geografické Země informační systémy.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Mgr
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Deník Anny Frankové informace o životě.
ENEMIES OF THE LATE ROMAN EMPIRE - dějepis Radek Holcepl - EDUCAnet ČB Metodické pokyny pro učitele Předmět: dějepis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.12 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 12 Název materiálu:Sports and games Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
1.1 Introduction – Úvod do AJ
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_13_16_operační systém.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_123_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Vitamín D vs. UV záření jako příčina RS Zuzana Vacková
OSOBNOST ČLOVĚKA TYPY OSOBNOSTÍ.
Označení DUM Fi- DUM Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.
KLASICISMUS Mgr. Eliška Handšuhová ZŠ Oblačná Liberec
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
CO EVROPANY SPOJUJE A ROZDĚLUJE
Algoritmizace úloh. Algoritmizace úloh Algoritmus? CO JE TO???
Přednáška Psychologie I. Povinnost k sobě. Stabilní vůdce = stabilní děti i oddíl Naší životním cílem by měla být práce na své osobnosti Snaha o sebezdokonalování.
CHEMIE ANORGANICKÁ CHEMIE.
Analytická psychologie
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Galénova teorie Pavel Holinka, Vojtěch Hruška, Jan Pospíšil, Veronika Kučerová, Barbora Lázňovská.
Osobnost a temperament
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Zpracoval: ing. Pavel Králík
CHEMIE CHEMICKÉ ROVNICE.
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Mgr. Martina Hulenková
Označení DUM 14 _ 17 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Shopping By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický.
Autor : J.Čáp Oblasti Asie II - základní údaje -3- ( JZ Asie) 0 VY_32_INOVACE_ZEMEPIS_CAP_1.18.
Označení DUM 14 _ 08 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Označení DUM Fi- DUM Autor
Eyesenckova typologie temperamentu Adam Křenovský, Jan Křemenák, Filip Slavíček a Kryštof Krejčí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Sociopsychologická kritéria Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
PERFECT SIMPLE – ÚVOD (PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmář. Střední škola hotelnictví.
Zariskuj Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
10 min + vyhodnocení + diskuse
Označení DUM 14 _ 09 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Vidění okem (krátkozraké a dalekozraké oko) Dominik Fuksa IX.B.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_03_AJ2V Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_05A12 AutorMgr. Michaela Kubáčková Období vytvořeníDuben.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Pořadové číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: II/2 Sada: VY_22_INOVACE_AJ.3.15 Ověření.
Environment By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
6g.1 Písmenko P Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana Kopčanová.
At the Doctor By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Automechanik, Opravář zemědělských strojů Název projektu: Zkvalitnění výuky.
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ORGANICKÁ CHEMIE ÚVOD.
Před, za, pod, nad aktivita
Rostliny kvetoucí na jaře
Manažerská psychologie Management , Brno Připravil: Ing. Jiří Leitner Garant předmětu: Ing. Vlastimil Vala, CSc.
Dynamické vlastnosti osobnosti
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_11_Osobnost člověka Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen  Definice  Rozdělení  Schopnosti  Temperament  Charakter.
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
Temperament Mgr. Denisa Denglerová
Obrázkové pexeso pro předškoláky
Dynamické vlastnosti – temperament
Interaktivní hledání a počítání
PODOBNOST A ODLIŠNOST LIDÍ
Transkript prezentace:

Typologie temperamentů podle Gerarda Heymanse a Enna Wiersmy

Typologie temperamentů H&W historie typologie jednotlivé typy 3)

Typologie emotivita aktivita primarita a sekundarita 4)

Historie 1906 - 1909 Gerardus Heymans Enno Dirk Wiersma předchůdce Jungovy funkční typologie inspirace psychoanalýzou 1) 2) 3)

Sentimentální Sangvinický vnitřně ctižádostivý navenek uzavřený soucitný 5) Sangvinický bezstarostný povrchní, společenský

Nervózní Flegmatický vznětlivý nestálý přecitlivělý ambiciózní chladný 6) vznětlivý nestálý přecitlivělý ambiciózní Flegmatický chladný realizační typ smysl pro humor nepřizpůsobivý

Amorfní Vášnivý poddajný chvilkové prožitky málo empatický 7) Vášnivý ctižádostivý nedůvěřivý dominantní

Apatický Cholerický netečný samotář nectižádostivý energický optimista 8) energický optimista nestálé silné city

Děkujeme za pozornost

Zdroje obrázků: http://ihm.nlm.nih.gov/luna/servlet/view/all/what/Portraits/?widgetType=thumbnail&cic=NLMNLM~1~1&widgetFormat=html&res=2&embedded=true&showAll=what&os=13100 http://www.geestkunde.net/uittreksels/van-praag-psychologie.html http://www.pooh.cz/pooh/a.asp?a=2016729 http://ografologii.blogspot.cz/2009/05/typologie-temperamentu-heymans-wiersma.html http://quotes.lol-rofl.com/happy-man/ http://sarahbowling.me/wp-content/uploads/2012/02/nervous.jpg http://inferno-sensus.deviantart.com/art/Domina-Evea-44-363077282 http://medassextra.blogspot.cz/2011/06/access-yourself-in-5-mins-to-know-your.html Zdroje informací: FRANČE, Vojtěch. Typologie temperamentů Heymans - Wiersma. 2007 [cit. 2014-10-29] Dostupné z: http://ografologii.blogspot.cz/2009/05/typologie-temperamentu-heymans-wiersma.html