ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Zora Pavlištová TEMATICKÁ OBLAST: Anglický jazyk NÁZEV DUMu: Tématické Popis obrázku 1 POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 11 KÓD DUMu: ZP_AJ4.R_11 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK): DUM procvičuje slovní zásobu a některé gramatické jevy (předložkové fráze, slovesné časy k vyjádření okamžitého děje nebo (předložkové fráze, slovesné časy k vyjádření okamžitého děje nebo spekulací) a následně rozvíjí konverzační schopnosti odpovídáním na spekulací) a následně rozvíjí konverzační schopnosti odpovídáním na otázky vztahující se k tématu obrázku. DUM je vhodný k použití v otázky vztahující se k tématu obrázku. DUM je vhodný k použití v přípravě na ústní část státní maturitní zkoušky, jejíž součástí je přípravě na ústní část státní maturitní zkoušky, jejíž součástí je popis obrázku. popis obrázku. METODICKÝ POKYN: Studenti se nejdříve seznámí jen se slovy chybějícími v popisu obrázku. Na následujícím snímku doplňují popis obrázku, který je obrázku. Na následujícím snímku doplňují popis obrázku, který je zobrazený nad popisem, teď už bez seznamu chybějících slov. zobrazený nad popisem, teď už bez seznamu chybějících slov. Následující snímek zobrazuje doplněný popis, doplňovaná slova jsou Následující snímek zobrazuje doplněný popis, doplňovaná slova jsou zvýrazněna a snímek je zároveň kontrolou a klíčem. Na posledním zvýrazněna a snímek je zároveň kontrolou a klíčem. Na posledním snímku jsou otázky vztahující se k tématu obrázku, na které můžou snímku jsou otázky vztahující se k tématu obrázku, na které můžou studenti odpovídat ve dvojicích, ve skupinách nebo samostatně. studenti odpovídat ve dvojicích, ve skupinách nebo samostatně.
These words are missing in the description of a picture that you will see next. Study the words and then try to complete the description while inspecting the picture. beer brewery cabbage carrot course cucumber eat fork knife looks meat mobile phone mug restaurant rice table tablecloth tasty tomato
This is a picture of a meal. The meal is on a __________ in a __________ because we can see a dark green __________ with the logo of a well-known __________ Zlatopramen. Someone has started to __________ the meal because there is a __________ and a __________ by the plate. Next to the plate with the meal we can see a glass of __________ on a __________. Other things on the table are a __________ __________ and a dark blue __________. The eating place seems to be quite cheep and simple, but it __________ clean. The meal is the main __________, and it consists of a slice of __________ in sauce with __________ and some vegetables. The vegetables are __________, __________, __________and __________. The meal looks __________ so you feel like eating it.
Questions/tasks on the topic: a.Do you often eat in restaurants? b.Do you have a favourite one? c.If yes, can you describe it? If not, can you describe the nearest restaurant to your home? d.When did you last have a meal there/in a restaurant? What was it like? e.Does the meal in the picture you have just described look tasty to you?
Zdroje: vlastní práce autora vlastní fotoarchiv autorky