Akcelerace genetických algoritmů na grafických kartách 3. část Mikuláš Dítě Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Pavla Rygelová Ústřední knihovna VŠB-TU Ostrava
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Genetické algoritmy [GA]
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Genetické algoritmy. V průběhu výpočtu používají náhodné operace. Algoritmus není jednoznačný, může projít více cestami. Nezaručují nalezení řešení.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Návrh a optimalizace filtru OTA-C s využitím heuristických algoritmů ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE Fakulta elektrotechnická Katedra teorie obvodů.
Odpovědi na otázky Praha 2007 Bc. Dalibor Barri ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE Fakulta elektrotechnická Katedra mikroelektroniky.
Konektory napájecího zdroje
Hardy – Weibergův zákon
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Řadicí algoritmy autor: Tadeáš Berkman.
Zpracovali: Petr Šuhaj a Ondřej Kolda Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A16 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření duben 2014.
Svět techniky a já Marie Luptáková.
Časová složitost algoritmů, řazení a vyhledávání
Neuronové sítě na grafických akcelerátorech Ondřej Zicha, Jiří Formánek.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
VY_32_INOVACE_Čj z 2 Procvičování vyjmenovaných slov po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Hardware 2.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Akcelerace genetických algoritmů na grafických kartách Mikuláš Dítě Gymnázium Christiana Dopplera Cesta k vědě Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme.
Počítačová sestava – Základní hardware I.
Genetická variabilita populací  Pacient je obrazem rodiny a následně populace, ke které patří  Distribuci genů v populaci, a to jak jsou četnosti genů.
Opakování – vesmír, sluneční soustava
PŘIZPŮSOBIVOST ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_144_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Zariskuj Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Ukazatele BI-PA1 Programování a algoritmizace 1, ZS Katedra teoretické informatiky © Miroslav Balík Fakulta informačních technologií České vysoké.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
P očítačové A lgebraické S ystémy aneb Co je to PAS? P. Fejfar, Gymnázium Semily M. Kratochvíl, MSŠCH Praha.
GA a predčasná konvergence Předčasná konvergence - výpočet konverguje příliš rychle k nějakému neoptimálnímu řešení Co způsobuje předčasnou konvergenci?
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
GENETICKÁ A FENOTYPOVÁ
Akcelerace genetických algoritmů na grafických kartách 4. část Mikuláš Dítě Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ STŘEDNÍ EVROPA SLOVENSKO A ČESKO.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
REGIONÁLNÍ ANALÝZA Cvičení 4 Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Martin Rod, Pavel Obdržálek Cesta k vědě prezentace Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Paralelní algoritmy ve zpracování dat Bc. Jan Hofta Výzkumný úkol:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Modelování elektronového děla Matěj Petr, František Čech Gymnázium J. Seiferta Sexta Cesta k vědě Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Shrnutí učiva IV Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
1 Název práce: Šlechtitelský program lesních dřevin Zpracovali: Tauchman, Bače.
Shrnutí učiva III Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Shrnutí učiva V Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
GPGPU Výpočty pomocí grafických procesorů Zpracoval Martin Přeták.
Dejvice Matěj Volf Seminář Město v dějinách Aktivita č. 1 Praha – město našeho života Projekt č. CZ.2.17/3.1.00/36097, podpořený Evropským sociálním fondem.
Genetické algoritmy Petr Sedláček Radek Marciňa Školitel: Ing. Miroslav Čepek 23. listopad 2007.
Nové uživatelské prostředí Snímek č. 2 MS Office 2007 – nové uživatelské prostředí Ing. Vladimír Nulíček Tlačítko Office Pás karet (Ribbon)
Akcelerace genetických algoritmů na grafických kartách 5. část Mikuláš Dítě.
Univerzita třetího věku kurz ECDL
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
ČVUT FEL Katedra počítačů Matematické a fyzikální výpočty na grafických kartách (DirectX 9 + DirectX 10) Bc. Jindřich Gottwald vedoucí: Ing. Ivan Šimeček,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dynamika pohybu dopravního prostředku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_06_GRAFICKA_KARTA.
Komponenty Mgr. Milan Dvořák.
Lukáš Kozák A1
Transkript prezentace:

Akcelerace genetických algoritmů na grafických kartách 3. část Mikuláš Dítě Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti

Genetické algoritmy náhodná 0. generace šlechtění další generace kombinací předchozí – křížení, mutace, reprodukce vozík se snaží udržet tyč ve svislé poloze

A co procesor? přenesení dat do paměti GPU CPUGPU

Porovnání časů CPU a GPU předpoklad

Porovnání časů CPU a GPU

Počet výpočtů celkem 50 testů pro různé velikosti generací (od 400 do ) každý test se počítal z 200 vzorků vzorky měli průměrně jedinců = 100 milionů jedinců = s časovým limitem řádově 4000 fitness na jedince = výpočtů fitness = 400 miliard

Profilování čas zápisu na paměť GPU: 0.873ms výpočet: 0.140ms – 1. řádově víc ( 16ms ) čas čtení výsledků z paměti GPU: 0.250ms

Pokrok projektu implementace na GPU v CUDA vytvořeno testovací prostředí částečně naměřeno  snížit čas zápisu do paměti GPU  zvětšit diverzitu (vzdálenost) jedinců  a dále vylepšovat genetický algoritmus

Zdroje [1] BROWNLEE, J. The pole balancing problem. [online]. [cit ]. Dostupné z pdf [2] Genetic algorithm. [online]. [cit ]. Dostupné z [3] NP-hard. [online]. [cit ]. Dostupné z [4] KOZOLA, S. Improving Optimization Performance with Parallel Computing. [online]. [cit ]. Dostupné z allel-optimization.html

Odkazy Ing. Miroslav Čepek (Katedra počítačů FEL ČVUT) Ing. Vladimír Pospíšil (Cesta k vědě) Poděkování