Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracoval: Jan Filka ZŠ a MŠ Horníkova 1
Advertisements

Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Palivová soustava vznětových motorů
Spalovací motory zážehové
MOTORY VY_32_INOVACE_03 - MOTORY.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Čtyřdobý zážehový motor (čtyřtakt)
TEPELNÉ MOTORY.
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Výuka předmětu automobily
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory.
Spalovací motory vznětové
PÍSTOVÉ SPALOVACÍ MOTORY
Spalovací motory.
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Grantový projekt multimediální výuky
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Tepelné motory. Tepelné motory Parní stroj Vaří-li se voda v hrnci s poklicí, pára poklici nadzvedá koná práci Parní stroj přeměňuje teplo.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
MOTORY Ondřej Hornig 2006.
Tepelné stroje -motory
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Spalovací motor zážehový
Pístové spalovací motory
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
(čtyřdobý zážehový motor)
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Čtyřdobý zážehový motor
Čtyřdobý motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 2.Carnotův cyklus 2.Carnotův.
Čtyřdobý zážehový motor – konstrukce, popis činnosti
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Vznětové motory Střední odborná škola Otrokovice
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
Spalovací Motory Benzínové
Vynalezl ho německý vynálezce Rudolf Diesel Patří do skupiny vznětových motorů Palivo je do motoru dopravováno odděleně od vzduchu Do spalovacího prostoru.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Tučímová. Dostupné.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Michaela Sieglova 8.B. → nejstarší tepelný motor → Přeměňuje část vnitřní energie paliva uvolněné hořením na energii mechanickou → vynálezce James Watt.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-01 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Tepelné stroje z pohledu základního kursu fyziky 3. Poznámky k přednášce.
Pístové spalovací motory
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Cyklus čtyřdobého motoru
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou)
Rozdělení Podle způsobu zapálení pohonné směsi  Zážehové motory  Vznětové motory Podle počtu pracovních dob  Dvoudobé motory  Čtyřdobé motory.
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Transkript prezentace:

Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice Tepelné stroje Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice

Dělení tepelných strojů S vnějším spalováním: parní stroj, parní turbína S vnitřním spalováním: spalovací motory

Parní stroj 1 – Píst 2 - Pístní tyč 3 – Křižák 4 – Ojnice 5 - Klika čepu ojnice 6 – Excentrický mechanismus 7 – Setrvačník 8 – Šoupátko 9 – Wattův odstředivý regulátor.

Animace parního stroje

Čtyřdobý zážehový motor Pracovní fáze sání - Píst se pohybuje směrem dolů, přes sací ventil je nasávána pohonná směs. komprese - Píst se pohybuje směrem nahoru. Oba ventily jsou uzavřené. Nasátá směs zmenšuje svůj objem, zvětšuje tlak a teplotu. Těsně před horní úvratí je směs zapálena elektrickou jiskrou expanze - Oba ventily jsou uzavřené. Směs paliva a vzduchu zapálená elektrickou jiskrou shoří. V pracovním prostoru válce se prudce zvýší teplota i tlak vzniklých plynů. Ty expandují a během pohybu pístu směrem dolů konají práci. výfuk - Píst se pohybuje směrem nahoru. Výfukový ventil je otevřený. Spaliny z pracovního prostoru válce jsou vytlačovány do výfukového potrubí.

Animace čtyřdobého zážehového motoru

Čtyřdobý vznětový motor (Dieselův) Pracovní fáze sání - Píst se pohybuje směrem dolů, přes sací ventil je nasáván vzduch. komprese - Píst se pohybuje směrem nahoru. Oba ventily jsou uzavřené. Nasátý vzduch je prudce adiabaticky stlačen, tím se zahřeje na teplotu asi 600 °C. Těsně před horní úvratí je do válce vstříknuto palivo. expanze - Oba ventily jsou uzavřené. Směs paliva a vzduchu zapálená samovznícením shoří. V pracovním prostoru válce se prudce zvýší teplota i tlak vzniklých plynů. Ty expandují a během pohybu pístu směrem dolů konají práci. výfuk - Píst se pohybuje směrem nahoru. Výfukový ventil je otevřený. Spaliny z pracovního prostoru válce jsou vytlačovány do výfukového potrubí.

Dvoudobý zážehový motor Pracovní fáze dvoudobého spalovacího motoru sání a komprese - Píst se pohybuje nahoru. V prostoru pod vzniká podtlak a tím se nasaje zápalná směs. Během pohybu pístu nahoru se uzavírá výfukový a přepouštěcí kanál. Směs v prostoru nad pístem (byla připravena dříve během druhé fáze) se stlačuje, nastává komprese a pod pístem probíhá důsledkem podtlaku sání. expanze a výfuk - Těsně před horní úvratí přeskočí jiskra, nastává zážeh a expanze. Expanzí je píst tlačen z horní úvratě do úvratě dolní. Spodní hrana pístu uzavírá sací kanál. Směs ve válci se pohybem pístu stlačuje. Při dalším pohybu pístu otevírá pravá horní hrana pístu výfukový kanál a vzápětí na to otevírá horní hrana pístu i přepouštěcí kanál a stlačená směs začne vytlačovat zbytky splodin a dostává se do prostoru nad píst.

Animace dvoutakt

Jen zajímavost nepište!!!!! Wanklerův motor Jen zajímavost nepište!!!!!

Užití Wanklerova motoru Wankelův motor vyvíjelo pro použití ve svých automobilech mnoho automobilek. NSU a Citroen pro jejich výrobu založily i společný podnik pod názvem Comotor v Luxemburku. Po růstu cen ropy v roce 1973 a zjištění karcinogenity spalovaného oleje pak firmy, které také vsadily na Wankelův motor (NSU a Citroen) krachovaly. Ve světě si výrobu Wankelova motoru pro automobily udržela japonská Mazda a ruská Lada. Mazda ho používá ve sportovních automobilech a Lada ve vozidlech ozbrojených složek Ruska. Ve sportovních automobilech vyšší spotřeba nehraje takovou roli a Rusko nemělo nikdy nedostatek ropy. Karcinogenní emise je v případě Mazdy možné udržet pod požadovanou úrovní danou předpisy díky oxidačním katalyzátorům a v Rusku nejsou tak přísné emisní předpisy. Jen zajímavost nepište!!!!!

Proudový motor Vzduch vnikající vzstupním otvorem motoru (1) je stlačován kompresorem (2) do spalovacích komor (3). Do vzduchu se palivovou tryskou (4) přivádí palivo, jehož hořením se vzduch zahřeje a získá vysoký tlak. Proud vzduchu se spálenými plyny prochází plynovou turbínou (5), kterou tím roztočí. Turbína pohání kompresor. Plyn proudí tryskou (6) ven. Uzavírací kužel (7) reguluje množství unikajících plynů. Jaký je směr letu? Jaký fyzikální zákon je využíván při tomto pohonu?

Zdroje http://cs.wikipedia.org/ http://www.copsu.cz/media/