Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada VY_32_INOVACE_13_02_03 Název materiálu Lidské rasy Jméno vyučujícího Tomáš Kubal Třída8.BPředmět Přírodopis Datum vytvoření
Lidské rasy europoidní negroidní mongoloidní Obr.1 Obr.2 Obr.3
Na zemi: téměř 8 miliard lidí různé životní podmínky Dle barvy pleti a dědičných vlastností rozeznáváme: 3 hlavní lidské rasy:
1. Bílá - Europoidní 45% populace Mírné a chladné pásmo (Evropa, SV Asie, JZ Asie, Indie, Sev. Afrika, Amerika, Austrálie)
2. Žlutá - Mongoloidní 40% populace Trop.pralesy, bujná vegetace (Pův.obyvatelé Ameriky, Asie)
3. Černá Tropické oblasti otevřené - Negroidní: 10% populace (Afrika, Lat.Amerika) - Australopoidní: 5% populace (Sev. Austrálie, Nová Guiena, Srí Lanka)
Každá rasa – nejlepší vlastnosti pro dané prostředí ALE: protože je společný předek základní lidské vlastnosti jsou stejné Všechny rasy rovnocenné!!!! špatná teorie – Rasismus (proti – antropolog A. Hrdlička, )
Cíle: určit rozdíly mezi jednotlivými rasami Kompetence: k učení
Zdroje obrázků Obr.1 PUCHNEROVÁ, Veronika. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: puchnerova.estranky.cz/fotoalbum/lidske-rasy/europoidni-rasa.gif.html Obr.2 WIKIMEDIA. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.3 PUCHNEROVÁ, Veronika. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: puchnerova.estranky.cz/fotoalbum/lidske-rasy/mongoloidni-rasa.jpg.html