Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola 2008. Válková, V.:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

Renesance.
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Česká kultura v 16. století renesance
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
RENESANCE A HUMANISMUS
Starověká Kréta 6. ročník.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Renesance a humanismus
Velkomoravská říše 7. ročník.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii
Husitské zbraně 7. ročník.
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová, A. (přeložila): První slova slov. Nakladatelství BUVIK, Bratislava Wilkesová,
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Kultura na počátku novověku
Paleolit 6. ročník.
RENESANCE 4.ročník Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Renesance.
Renesance a humanismus
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Česká renesance Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Řecko-perské války 6. ročník.
Jagellonci 7. ročník.
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Renesance a humanismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
RENESANCE.
Objevné plavby 7. ročník.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – PRAVĚK, STAROVĚK. Nová škola Válková, V.: DĚJEPIS 6 – pravěk a starověk.
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
Úvod do vyučování dějepisu
Starověké Řecko 6. ročník.
MY BODY Angličtina pro 3. ročník základní školy.
Český jazyk – 7. ročník. Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy 7, SPN, Praha E.
Nejstarší české literární památky Literární výchova - 7. ročník
3. ročník Time, weather and seasons Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Wilkesová A.: Můj první slovník česko-anglický. Slovart 2003.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Generace tzv. buřičů 8. ročník.
Franská říše 7. ročník.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
PRAVĚK 6. ročník.
Arabská říše 7. ročník.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Renesance a humanismus
RENESANCE A HUMANISMUS
Renesance Dějepis 7.ročník.
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Italská renesance a humanismus
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
RENESANCE 15. a 16. století. RENESANCE 15. a 16. století.
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.: DĚJEPIS 7 – středověk a raný novověk pro základní školy. SPN Praha R. Bláhová a kol.: LITERATURA pro 1. ROČNÍK STŘEDNÍCH škol. Didaktis, 2008.

Renesance vznikla ve Francii. Jaký je váš názor? 1. Správně 2. Špatně 0 z 5

Renesance vznikla v Itálii na konci 0 z století století století

Renesance v překladu znamená 0 z 5 1. znovuzrození, obroda 2. všeobecné vzdělání 3. oblékání

Humanismus je název pro 0 z 5 1. vědu 2. kulturu 3. životní styl

Humanismus je odvozeno od lat. humanus, což v překladu znamená 0 z 5 1. sobecký 2. společenský 3. lidský

Co není renesanční názor na svět a člověka? 0 z 5 1. středem zájmu je člověk 2. naděje na posmrtný život 3. důraz na lidský rozum

Která osobnost nepatří mezi astronomy? 0 z 5 1. E. Rotterdamský 2. M. Koperník 3. G. Bruno erasmus-rotterdamsky.navajo.cz

M. Koperník hlásal, že Slunce obíhá kolem Země. Souhlasíte? 1. Ano 2. Ne 0 z 5 historik.webgarden.cz

Kdo objevil zákony, podle nichž planety obíhají kolem Slunce? 0 z 5 1. G. Bruno 2. G. Galilei 3. J. Kepler physics.usyd.edu.au

G. Bruno hlásal, že je vesmír nekonečný. Souhlasíte? 1. Ano 2. Ne 0 z 5 cs.wikipedia.org

G. Galilei nepodpořil Koperníkův heliocentrický systém. Souhlasíte? 1. Ano 2. Ne 0 z 5 discworld.cz

Vynálezcem knihtisku je Johannes Gutenberg. Souhlasíte? 1. Ano 2. Ne 0 z 5 durango.net.mx

Který typ stavby nepatří do renesance? 0 z 5 1. zámky 2. paláce 3. hrady

Který znak nepatří do renesanční architektury? 0 z 5 1. lomený oblouk 2. rozkládají se do šířky 3. nevypínají se do výšky

Na obrázku je zámek v Litomyšli. Souhlasíte? 1. Ano 2. Ne 0 z 5 zamky-hrady.eu

Ke znakům renesanční architektury patří půlkruhový oblouk. Souhlasíte? 1. Ano 2. Ne 0 z 5 slavonice.cz

Prostor nad vchodem označujeme jako 0 z 5 1. tympanon 2. portál 3. sgrafita zhola.com

„Portál“ je oznančení pro 0 z 5 1. ozdobné okno 2. ozdobnou zahradu 3. ozdobný vchod

Jaká klenba je na obrázku? 0 z 5 karlin.mff.cuni.cz 1. křížová 2. valená 3. sklípková

U renesanční architektury mohou být i sdružená okna. Souhlasíte? 1. Ano 2. Ne 0 z 5

Jak se nazývá renesanční omítka na obrázku? 0 z 5 1. omítka 2. pohlednice 3. sgrafita encyklopedie.ckrumlov.cz

Na obrázku jsou kryté chodby neboli 0 z 5 1. kaskády 2. arkády 3. karkády t igerfox.rajce.idnes.cz

K renesančním zámkům neodmyslitelně patří parky a zahrady. Souhlasíte? 1. Ano 2. Ne 0 z 5

Pod názvem Belvedér se skrývá letohrádek královny Alžběty. Souhlasíte? 1. Ano 2. Ne 0 z 5

Na obrázku je 0 z 5 1. míčovna Pražského hradu 2. letohrádek Hvězda 3. Schwarzenberský palác kudyznudy.cz

Na obrázku je zámek v Českém Krumlově. Souhlasíte? 1. Ano 2. Ne 0 z 5 e-cesko.cz

Renesanční malířství ještě nezná sbíhavou perspektivu. Souhlasíte? 1. Ano 2. Ne 0 z 5

Obraz „Mona Lisa“ namaloval 0 z 5 1. Lucas Cranach 2. Rafael Santi 3. Leonardo da Vinci artchive.com

Autorem sochy Davida je 0 z 5 1. Myrón 2. M. Buonarroti 3. R. Santi

Autorem portrétu Rudolfa II. je 0 z 5 1. G. Arcimboldo 2. Karel Škréta 3. El Greco

Téma: Humanismus a renesance – 7. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional SMART Notebook Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Věra Sýkorová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (