Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy – směsi 4..
Advertisements

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název Rozklad mnohočlenů na součin – vytýkání Předmět, ročník
Název Číselné výrazy Předmět, ročník
Název Převody jednotek času Předmět, ročník
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
NázevPřevody jednotek objemu Předmět, ročník Matematika, prima (1. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem.
Název Převody jednotek délky Předmět, ročník
Název Řešení soustavy rovnic dosazovací metodou Předmět, ročník
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
Název Rovnice s neznámou ve jmenovateli Předmět, ročník
NázevNásobení mnohočlenů Předmět, ročník Matematika, tercie (3. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Výkladová.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 1 Předmět, ročník
Slovní úlohy řešené rovnicí nebo soustavou Patnáctiminutovka
NázevSoustava 2 rovnic o 2 neznámých Předmět, ročník Matematika, kvarta (4. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Název Zlomky – porovnávání Předmět, ročník
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_765.
8 Vymysli a napiš příklady, aby jejich výsledek byl 8. Které číslo napíšeš do středu? 45 : 5 18 : 2 36 : 4 72 : 8 54 : 6 81 : 9.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_149_Obchod AUTOR: Jana Dzubáková ROČNÍK, DATUM: 3.,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_573_PŘEVODY_JEDNOTEK_OBSA HU Téma: OPAKOVÁNÍ.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 2 VY_42_INOVACE_32 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Název Řešení soustavy rovnic sčítací metodou Předmět, ročník
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název Převody jednotek obsahu Předmět, ročník
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Ukázkové řešení. Postup: 1. Určíme si neznáme 2. Sestavíme rovnice ze vztahů ve slovní úloze 3. Aplikujeme dosazovací metodu a výpočet neznámých 4. Zkouška.
84.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 6
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Procenta.
Matematika nám jde L I O A E K V C =
Název Dřeviny I Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_565_PÍSEMNÉ_NÁSOBENÍ_DVOJ CIFERNÝM_ČINITELEM.
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Slovní úlohy HRA. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Datum: 14.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
Průřezové úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R08_Slovní úlohy TEMA: Matematika 9.ročník.
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání PředmětMatematika Tematický.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_07_01_slovní úloha Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Slovní úlohy – řešení soustavou – 1
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Autor: Ing. Jitka Michálková
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Slovní úlohy - směsi © Jitka Mudruňková 2014.
M-Ji-CU053-Slovni_ulohy_se_zlomky
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
Transkript prezentace:

Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník Matematika, kvarta (4. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Výkladová prezentace představující typy slovních úloh, které je možné řešit soustavou rovnic. Klíčová slova Soustava rovnic, metody řešení, zkouška, odpověď Autor Radomír Dědek Datum Vytvořeno - prosinec 2013, ověřeno 29. 1. 2014 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Nejčastější typy úloh

Typ slovní úlohy Úloha o míchání směsí. Např. V cukrárně prodávají směs bonbonů smíchanou z karamel a čokoládových kuliček různé ceny. Úloha o věku dvou osob. Např. Kolik let mají sourozenci, Jirka je o šest let mladší než Pavel, před osmi lety byl Jirka dvakrát mladší…. atd.

Příklad 1: V cukrárně prodávají směs v ceně 160 Kč za kg. Směs je namíchána z karamel, které stojí 130 Kč a z čokoládových bonbonů za 180 Kč. Celkem mají připraveno 15 kg této směsi. Z jakého množství karamel a bonbonů je směs namíchána? Řešení: Zvolíme neznámé x, y: Množství karamel ..... x kg Množství bonbonů ….. y kg Sestavíme rovnici pro množství směsi: 1. rovnice : 𝑥+𝑦=15 Sestavíme rovnici pro cenu směsi: 2. rovnice : 130𝑥+180𝑦=2400 (2400=15 . 160) Dostali jsme soustavu rovnic: 𝑥 + 𝑦 =15 130𝑥+180𝑦=2400 Řešíme libovolnou metodou. Např. 𝑥 + 𝑦=15 130𝑥+180𝑦=2400 𝑥=15−𝑦 130. 15−𝑦 +180𝑦=2400 1950−130y+180𝑦=2400 50y=450 𝑦=9 𝑘𝑔 𝑥=15−9 𝑥=6 𝑘𝑔 𝑍𝑘. 6+9=15 6. 130+9 . 180=780+1620=2400 Odpověď: Směs je smíchána z 6 kg karamel a 9 kg čokoládových bonbonů.

Příklad 2: Vypočítej kolik let je Petrovi a Jirkovi? Petr je o 6 let starší než Jirka. Před 8 lety se Jirkův věk rovnal třem čtvrtinám věku Petra. Řešení: Zvolíme neznámé x, y: Petr ..... x let Jirka ….. y let Sestavíme rovnici pro nynější věk: 1. rovnice : 𝑥−𝑦=6 Sestavíme rovnici pro věk před 8 lety: 2. rovnice : y−8= 3 4 𝑥−8 Po úpravě: −3𝑥+4𝑦=8 Dostali jsme soustavu rovnic: 𝑥 − 𝑦 =6 −3𝑥+4𝑦=8 Řešíme libovolnou metodou. Např. 𝑥 − 𝑦=6 −3𝑥+4𝑦=8 𝑥=6+𝑦 −3. 6+𝑦 +4𝑦=8 −18−3𝑦+4𝑦=8 𝑦=26 𝑙𝑒𝑡 𝑥=6+26 𝑥=32 let 𝑍𝑘. 𝑁𝑦𝑛í: 32−26=6 Před 8 lety: 𝐽𝑖𝑟𝑘𝑎 18= 3 4 𝑧 24𝑙𝑒𝑡 𝑃𝑒𝑡𝑟𝑎 Odpověď: Petrovi je 32 let, Jirka má 26 let.

Zdroj: Vlastní tvorba autora