Afrika Socioekonomická geografie 4

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.59 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Advertisements

ČESKÁ REPUBLIKA – SÍDELNÍ STRUKTURA
Afrika – oblastní členění 5 Jižní Afrika
VY_52_INOVACE_ZE.8.67 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
ASIE Státy J a JV Asie IV. Čína III2-Z7-II-15.
Předmět: Zeměpis EU peníze školám
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.16 Téma: Zeměpis světadílů -
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.17 Téma: Zeměpis světadílů -
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování
SOCIÁLNÍ PROBLÉMY.
Afrika Socioekonomická geografie 1
STŘEDNÍ EVROPA 8. třída Mgr. Jakub Karásek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Biosféra Lesy mírného pásu
Biosféra Tundry a polární pustiny
Petr Machala. fungování státu, politických systémů, mocenských a vládních institucí vztahy nadřazenosti a podřízenosti politické chování lidí moc a autorita.
Afrika – oblastní členění 1 Severní Afrika
Mikroekonomie I Ekonomický růst Ing. Vojtěch JindraIng. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)Katedra ekonomie (KE)
HOSPODÁŘSTVÍ A DOPRAVA ASIE
Stupeň rozvoje států světa
Biosféra Tropické deštné lesy
VY_52_INOVACE_03/2/20_ZEMĚPIS
Sociální politika 06 CHUDOBA.
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 7.ročník Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor / předmět: Zeměpis Tematický okruh:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVAC E_246_Chudoba na Zemi AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Národní parky - opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Autor : J.Čáp Oblasti Asie II - základní údaje -3- ( JZ Asie) 0 VY_32_INOVACE_ZEMEPIS_CAP_1.18.
Chudoba.
Portugalsko III2-Z7-III-04
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.19 Téma: Zeměpis světadílů -
Biosféra Savany Jan Dušek.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Biosféra Úvodní část Jan Dušek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_225_Savany AUTOR: Zdeněk Hořava ROČNÍK, DATUM: 6.,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
Z_088_Politická mapa dnešního světa světa _Státní hranice
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník: IV. Datum vytvoření:srpen 2012 Šablona:III/2č. materiálu:
Jan Dušek. * Objevné cesty Objevné cesty * Kolonizace Kolonizace * Seznam použitých zdrojů Seznam použitých zdrojů.
Světové zemědělství Jan Dušek.
Savci pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_19.
Geografie jako věda Jan Dušek.
Afrika – poloha, rozloha
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.35 Téma: Zeměpis světadílů -
MÍSTNÍ ČAS, PÁSMOVÝ ČAS Jan Dušek.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Biosféra Subtropické lesy a křoviny
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
BRAZÍLIE Jan Dušek.
Petr Machala. Jaký vztah měli k přírodě? Jaký vztah měli k druhým lidem a vrchnosti? Jak je vykonávána kontrola společnosti? Jak je vnímáno „štěstí“?
Čína Jan Dušek.
Biosféra Stepi Jan Dušek.
Jan Dušek. * Hospodářství Hospodářství * Zemědělství Zemědělství * Seznam použitých zdrojů Seznam použitých zdrojů.
Jan Dušek. * Průmysl Průmysl * Zahraniční obchod Zahraniční obchod * Pomoc africkým zemím Pomoc africkým zemím * Seznam použitých zdrojů Seznam použitých.
Afrika Socioekonomická geografie 2
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
AFRIKA VY_32_Inovace_01TR-1 autor : Mgr. Trčková Ivana ZŠ a MŠ Nedašov.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_10 TEMA:
Soudobý svět Ekonomický pohled
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Urbanizace Zdroj obrázku: 5
Počet obyvatel na Zemi, přirozená měna obyvatelstva
Transkript prezentace:

Afrika Socioekonomická geografie 4 Jan Dušek

Obsah Hospodářství Bludný kruh chudoby Seznam použitých zdrojů

 Které africké země patří mezi vyspělé? HOSPODÁŘSTVÍ Nejchudší světadíl Až na výjimky jsou všechny státy rozvojové  Které africké země patří mezi vyspělé? Doložte své hodnocení údaji ze socioekonomických tabulek: 32 afrických států patří mezi 50 nejchudších na světě 16% nejchudších obyvatel světa žije v Africe, z nichž 60% žije ve venkovských oblastech Sahelu  Dokumentujte výše uvedené údaje socioekonomickými charakteristikami konkrétních států:

HOSPODÁŘSTVÍ

 Pokuste se vysvětlit uvedený citát: HOSPODÁŘSTVÍ „Chudé státy jsou chudé, protože jsou chudé.“ Gunnar Myrdal  Pokuste se vysvětlit uvedený citát:

 Navrhněte východiska z bludného kruhu: BLUDNÝ KRUH CHUDOBY  Navrhněte východiska z bludného kruhu:  Popište BLUDNÝ KRUH CHUDOBY: NÍZKÁ PRODUKTIVITA PRÁCE NÍZKÉ INVESTICE NÍZKÝ HRUBÝ DOMÁCÍ PRODUKT RŮST KAPITÁLU

BLUDNÝ KRUH CHUDOBY - VÝCHODISKA odstranit extrémní chudobu a hlad odstranit diktátorské režimy zvýšit vzdělanost zlepšit zdravotní stav obyvatel komplexně vyřešit zadlužení nejchudších států zajistit udržitelný rozvoj ... ROZVOJOVÉ CÍLE TISÍCILETÍ OSN (2000)

 Mohlo by nerostné bohatství výrazněji HOSPODÁŘSTVÍ  Podle mapy zhodnoťte nerostné bohatství Afriky:  Mohlo by nerostné bohatství výrazněji ovlivnit hospodářský rozvoj kontinentu? Pokud ano, proč tomu tak není?

Seznam použitých zdrojů text a mapa: originální dílo autora (mapa vytvořena pomocí programu SmartNotebook) TESAŘÍKOVÁ, P. (ed.) et al.: Školní atlas světa. SHOCart, Vizovice, 2009, 112 s. ISBN 978-80-7224-031-9. [online]. [cit. 2013-02-15]. Dostupné z: http://www.indexmundi.com [online]. [cit. 2013-02-15]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/17/March%C3%A9_Dogon.jpg [online]. [cit. 2013-02-15]. Dostupné z: http://www.un.org/millenniumgoals/