Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Typické užití časů 2 VY_22_INOVACE_29 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Vanda Steinová,
Anotace: Předmět: Anglický jazyk Ročník: Využití materiálu: prohlubování a upevňování znalostí o užívání jednotlivých časů Forma výuky: prezentace v programu Power point, typické příklady užití a jejich rozdíly, podrobnější metodika viz. poznámky u jednotlivých snímků Pomůcky: počítač, dataprojektor Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/
Find the difference I read a book on the plane. I was reading a book on the plane. Obě věty jsou v minulém čase. Jedna věta říká, že knihu přečetl celou, druhá, že knihu četl, ale nedočetl. Která to je? První věta říká, že knihu celou dočetl. Druhá věta říká, že knihu četl, ale ještě není přečtená. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/
Find the difference When Alice arrived, I made a dinner. When Alice arrived, I was making a dinner. Obě věty jsou v minulém čase. Jedna věta říká, že večeře byla hotová, druhá, že se zrovna připravovala. Která to je? První věta – Alice mohla jít rovnou jíst, protože jídlo bylo hotové. V druhé větě si musela ještě počkat neboť jídlo se připravovalo. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/
Find the difference What did you do when you cut your finger? I put a plaster on it. What were you doing when you cut your finger? I was cutting an onion. Obě věty jsou v minulém čase. Jedna věta se ptá co dělal, že se říznul a druhá se ptá co pak udělal, poté co se říznul. Která to je? Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/
Citace: Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/