P očítačové A lgebraické S ystémy aneb Co je to PAS? P. Fejfar, Gymnázium Semily M. Kratochvíl, MSŠCH Praha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora výuky matematiky prostřednictvím programu Maple
Advertisements

Multimédia – digitální animace Bohumil Bareš.  animovaný GIF  princip: sekvence obrázků s určitou změnou  omezený počet barev -> kvalita  omezené.
Termoluminiscenční dozimetrie
Softwarový systém DYNAST
HYDROMECHANICKÉ PROCESY Potrubí a potrubní sítě
Atomová absorbční spektroskopie
Fyzikální týden 2002 na FJFI ČVUT v Praze
Jiří Švancara Marek Kovář Tomáš Peták Gymnázium Karla Sladkovského
Fyzikou a chemií k technice
…se zaměřením na herní aplikace Vypracoval: Vladimír Geršl
Aneb Vlastnosti elektromagnetického záření o vln. délce 1 mm až 1 m Jaroslav Jarina, Jiří Mužík, Václav Vondrášek.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Operační systémy.
Počítačová grafika Výpočetní technika.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Výpočet plochy pomocí metody Monte Carlo
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Počítačové algebraické systémy a jejich aplikace ve fyzice
Diferenciální počet funkcí více proměnných
PRÁCE V RADIOCHEMICKÉ LABORATOŘI
Fyztyd 2004 Mlžná komora, když máte zamlženo… Jan Brychta, Gymnázium Jihlava Jan Hoffmann, Gymnázium Praha 6 Jan Chylík, Gymnázium Horní Počernice Jan.
Algoritmus a jeho vlastnosti
Petr Kessler Gymnázium Rumburk
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
Karel Vlček, Modelování a simulace Karel Vlček,
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
FLASH. O čem to bude? Co je to Flash Co umí Flash – příklady Prostředí Macromedia FlashMX Nástroje a kreslení, vrstvy (Layers) Práce se symboly – Button,
MAPOVÝ SERVER PRO MĚSTO VAMBERK Vedoucí práce: Ing. Jan Růžička Ph.D. Řešitel: Jaroslav Poláček.
Matematika pro počítačovou grafiku
Akcelerace genetických algoritmů na grafických kartách 3. část Mikuláš Dítě Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Počítačové algebraické systémy a jejich aplikace ve fyzice Jakub Náplava, Dominik Miketa, Jan Hájek (I.) Ondřej Borovec, Jan Krejčí (II.)
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Měření rychlosti světla Foucaultovou metodou
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
Mikrovlny - chování mikrovlnného elektromagnetického záření
Strukturní analýza proteinů pomocí rentgenové difrakce
Výukový software - přehled, komparace Jiří Tesař.
Kdy hrozí, že už koule bude kritická
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Leeuwenhoekův mikroskop
Mikrostruktura W pseudoslitin pro extrémní aplikace David Heralecký Daniel Švarc Jan Vokoun.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Využití moderních laboratorních metod v metalografii a fraktografii
Algoritmy pro počítačovou grafiku Mikšů Vojtěch, Gymnázium Dr. A. Hrdličky, Humpolec Dobeš Václav, Soukromé Gymnázium AD Fontes, Jihlava Větrovský Lukáš,
Teorie náhodných matic aneb tak trochu jiná statistika
Mikroskopie v materiálovém výzkumu
Počítačové zobrazování
Od difrakce a interference světla k holografii a difraktivní optice
Dopplerův jev a vzduchová dráha
Termodynamické zákony v praxi
Provázání ve fyzice.
Měření rychlosti světla
1 Fyzika 2 – ZS_1 Michael SOLAR (Dr.) ústav fyziky místnost 251, křídlo B2 tel: 2455.
O. Štícha P. Jáč M.Zvěřina Týden vědy ČVUT.
Počítačové algebraické systémy a jejich aplikace ve fyzice Pavel Košťál, Gymnázium Voděradská Jana Zajíčková, Gymnázium F. Palackého Valašské Meziříčí.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Převody mezi desítkovou a dvojkovou soustavou.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti AUTOMOBILOVÁ MECHATRONIKA 2.cvičení SMAD Ing. Gunnar Künzel.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Wolfram|Alpha.
MATEMATIKA PRO CHEMIKY II. SYLABUS PŘEDMĚTU Opakování a rozšíření znalostí Reálné funkce a vlastnosti funkcí jedné a dvou proměnných Spojitost a limita.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Vektorová grafika Corel Draw a jeho využití v dopravě
Úvod do aplikace Autodesk AutoCAD
Termodynamické zákony v praxi
Počítačová grafika: pohled pod pokličku
Využití vědecké vizualizace ve fyzice mikrosvěta
Únavové poruchy letadel
Rovnice, rovnice s parametrem, soustavy rovnic
Matematika pro počítačovou grafiku
Transkript prezentace:

P očítačové A lgebraické S ystémy aneb Co je to PAS? P. Fejfar, Gymnázium Semily M. Kratochvíl, MSŠCH Praha

PAS Se především používají k řešení matematických úloh Ovládají pravidla algebry a matematické analýzy Umí řešit:  Rovnice  Zjednodušovat výrazy  Počítat derivace, integrály  Kreslit grafy – dvojrozměrné, trojrozměrný Pracují přímo se symboly (zachovávají obecnost tak dlouho dokud to po nich chceme)

PAS Umí tvořit i pokročilejší grafiku:  Animace  Pole vektorů  Parametrické křivky  Dynamické systémy Umí pracovat i se zvukem:  Tvořit jednoduché písničky

Historie PAS První PAS vznikl už v roce 1963 Větší rozvoj byl ale zaznamenán až v 70. letech minulého století

Používané PAS Maple Mathematica Maxima Axiom MuPAD MathCad

Mathematica Intuitivní grafiké rozhraní Všestranné využití Jednoduché ovládání Přehledná nápověda i s tutoriálem Ukázky: http//demonstration.wolfram.com

Ukázky 2x – y – 5 = 0 -3x – y + 6 = 0 Zadání v Mathematice: Solve[{y == 2x – 5, y == -3x + 6}, {x,y}] Výsledeky: {{x -> 11/5, y -> - 3/5}}

Graf k předchozím rovnicím

Hyperboloidy

Hyperboloidy

Radiální motor

Funkce Sinus a Cosinus

Soustava čoček

Poděkování ČVUT a Fakultě Jaderné a Fyzikálně inženýrské Všem pořadatelům Fyzikálního Týdne 2008 Supervizorovi Dr. Ing. Milanu Šiňorov

Zdroje: Computer algebra system - Wikipedia Mathematica – Wikipedia Počítačové algeabrické systémy a jejich aplikace ve fyzice Počítačové algeabrické systémy a jejich aplikace ve fyzice R. J. Gayord, S. N. Kamin, P. R. Wellin, Introducion to Programming with Mathematica, 1993, TELOS, ISBN R. E. Maeder, Programming in Mathematica, Second Edition,1991, Addison-Wesley Publishing Co., ISBN T. Wickham-Jones, Mathematica Graphics, 1994, TELOS, ISBN S. Wolfram, THE Mathematica BOOK, Fourth Edition, 1999, Wolfram Media Inc.,ISBN

Děkujeme za Vaši pozornost