Příklad tepelně izolované soustavy:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
KALORIMETR.
Vnitřní energie, práce, teplo
Teplo jako fyzikální veličina
SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal
Měření a výpočet přijatého a odevzdaného tepla
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
Termika příklady.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Teplo jako fyzikální veličina
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PRVNÍ TERMODYNAMICKÝ ZÁKON.
První termodynamický zákon
TÁNÍ A TUHNUTÍ.
Teplo.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTeplené jevy.
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Pokusné určení tepla.
Digitální učební materiál
Tání, tuhnutí a tepelná výměna
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Změny skupenství v přírodě shrnutí učiva o přeměnách skupenství
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
Výpočet přijatého a předaného tepla
Chladnutí vody v různých nádobách
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Spočítej Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ str. 84, příklad 550 str. 84, příklad 550 Bazén o objemu 45m 3 se má naplnit vodou o teplotě.
Měrná tepelná kapacita
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_687.
Měrná tepelná kapacita © Petr Špína 2011 foto
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
JAK ZMĚŘÍME TEPLO PŘIJATÉ NEBO TEPLO ODEVZDANÉ PŘI TEPELNÉ VÝMĚNĚ
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
SKUPENSKÉ TEPLO TÁNÍ. = teplo, které přijme pevná látka při přechodu na kapalinu během tání. značka: L t jednotky: J; kJ vzorec: L t = m ∙ l t m = hmotnost.
Vnitřní energie, teplo, teplota. Celková energie soustavy Kinetická energie – makroskopický pohyb Potenciální energie – vzájemné působení těles (makroskopicky)
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Z MĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TEPELNOU VÝMĚNOU Mgr. Kamil Kučera.
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
TEPELNÉ VODIČE A IZOLANTY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měření tepla při tepelné výměně TÉMATICKÝ.
Spočítej Bazén o objemu 45m3 se má naplnit vodou o teplotě
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
TEPLO.
Změny skupenství látek
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tání a tuhnutí - početní úlohy
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla
Kalorimetrie měření tepla
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Přijaté teplo. (protokol). Téma Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Úkol: Určení tepla odevzdaného horkou vodou.
Třída 3.A 15. hodina.
PRVNÍ TERMODYNAMICKÝ ZÁKON.
Třída 3.A 17. hodina.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Transkript prezentace:

Příklad tepelně izolované soustavy: termoska termotaška chladnička

Kalorimetr: je tepelně izolovaná kovová nádoba s teploměrem a míchačkou. Tepelný izolátor je vzduch, sklo, polystyrén a pod.

Kalorimetr Do kalorimetru dáme kapalinu a do ní kovové teleso. m2- hmotnost vody cv - měrná tepelná kapacita vody t2 - teplota vody m1- hmotnost telesa ct - měrná tepelná kapacita tělesa t1 - teplota tělesa Tepelná výměna bude probíhat, dokud nenas- tane rovnovážny stav s výslednou teplotou tV.

Kalorimetr Voda teplo odevzdává, těleso teplo přijímá. Q1 - teplo přijaté tělesem Q2 - teplo odevzdané vodou

Kalorimetr Teplo přijaté tělesem se rovná teplu odevzdanému vodou.

Řešte úlohu: Hliníkový předmět s hmotností 0,80 kg a teplotou 250 oC byl vložený do vody s teplotou 15 oC. Výsledná teplota je 40°C. Urči hmotnost vody a množství předaného tepla. Předpokládáme, že tepelná výměna nastala jen me- zi hliníkovým předmětem a vodou.

m2= 1,44 kg m2= ? Řešení: t1=250 oC t2=15 oC tv =40°C cv =4,2 ct = 0,9 Hmotnost vody je 1,44 kg, množství předaného tepla je 151,2 kJ.