Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU SHRNUTÍ 2
Advertisements

7. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ VE STR
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Futurismus Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 15
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
VY_32_INOVACE_1C2 FUTURISMUS.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA ZOBRAZENÍ KULOVÝMI ZRCADLY
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
VY_52_INOVACE_DEK_48 Futurismus
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU NEWTONOVY POHYBOVÉ ZÁKONY - příklady
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Umělecké směry 20. století
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU NEINERCIÁLNÍ VZTAŽNÉ SOUSTAVY Mgr. Monika Bouchalová Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tento projekt je spolufinancován.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST
FUTURISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
FUTURISMUS Jiří Salajka.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU DOSTŘEDIVÁ SÍLA Mgr. Monika Bouchalová Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
FUTURISMUS Mgr. Lucie Rusová český jazyk a literatura
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Opakování Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU 3. NEWTONŮV POHYBOVÝ ZÁKON
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
Futurismus.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Futurismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
FUTURISMUS Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Poezie ve světě v 1.polovině 20.století
Futurismus.
Transkript prezentace:

Zpracováno: 7. 3. 2013 Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.   Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.   Zpracováno: 7. 3. 2013 Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová

Dějiny umění Futurismus OSNOVA znaky futurismu ukázky z Manifestu futurismu hlavní představitelé futurismu

znaky futurismu futurus = budoucí futuristé si sami své jméno vybrali distancoval se od všech předešlých směrů hledal nový výraz pro pohyb propagovali svět techniky, rychlost, anarchismus, destrukci chtěli zlikvidovat harmonii a veškeré konvence základem futurismu se stal dynamismus

Manifest futurismu Filippo Marinetti (1909)

Marcel Duchamp Akt sestupující ze schodů na přehlídce moderního umění v New Yorku 1913 způsobil obrovské pohoršení a byl přirovnán k „výbuchu v cihelně“ pohyb postavy je znázorněn prostřednictvím řady jejích následných pozic je rozfázován tři bratři Duchampovi se setkávali a pracovali s kubisty

Umberto Boccioni Rvačka v pasáži umělce zajímal zmatek a vzrušení lidí v nočním osvětlení pasáže způsob zobrazení odvozen od pointilismu = neoimpresionismu pohyb a světlo je vyjádřeno mnohem dynamičtěji než v neoimpresionismu

Giacomo Balla Děvčátko běžící na balkóně pohyb rozložen na principu fotografie nebo filmových záběrů symbolický rozbitím výtvarných vyjadřovacích prostředků se italští futuristé snažili vkročit na evropskou uměleckou scénu v nové plné síle

Luigi Russolo Dynamika automobilu klíčové dílo, ve kterém byly zrealizované dva futuristické programy: vyjádřit novým způsobem pohyb a uvést do světa malby průmyslové výrobky

zdroje PIJOAN, José. Dějiny umění / 9. Praha: Odeon, 1990. ISBN 80-207-0098-6. PROKOP, Vladimír. Kapitoly z dějin výtvarného umění pro výuku dějin umění na středních školách. Sokolov: O.K.-Soft, 2000.